Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Przestalo dzialac ogrzewanie :(

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2008-11-23 20:16:35

przyszla zima a mi jak na zlosc przestalo dzialac ogrzewanie. Caly czas leci zimne powietrze,w porywach lekko chlodne. temperatura tego co leci nie ma wogole zwiazku z tym jaka jest temperatura silnika (zimne leci od poczatku, jak sie silnik nagrzewa wcale nie leci cieplejsze).
ktos ma pomysl co moze byc przyczyna?
dzięki
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-23 20:28:23

Ja mam pomysł. Wyjdź i podejdź do samochodu. Otwórz dzwi kierowcy, nachyl się, pociągnij za wajchę od otwierania klapy silnika ( jest po lewej stronie przy nadkolu ), pociągnij do siebie Podejdź do maski, podnieś ją i podeprzyj tym podpierakiem taki pręt jest zaraz przy nosku samochodu, który z kolei znajduje sie między przednimi światłami pojazdu
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego taki żółty korek,a zbiorniczek to taka jakby piłka Zobacz, czy w środku masz płyn. Powinno go tam być do połowy. Zacznij od tego
2018-11-24 13:59
  
 
 2008-11-23 20:28:41

sprawdz poziom płynu chłodniczego

-----------------
"Szukałem Was, a teraz Wy przyszliście do mnie, za to wam dziekuje..." - Jan Paweł II
2025-01-05 10:44
  
 
 2008-11-23 20:33:20

poziom plynu sprawdzilem - to niestety nie jest to (chociaz tez swoja droga troche mi go ubywa... )
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-23 20:33:34

Pokrętło zimnym-ciepłym powietrzem steruje klapką poprzez linkę (chyba), może ona pękła, spadła i klapka stoi w pozycji zimnego nawiewu. Jest to najbardziej prawdopodobne.
Druga opcja - może masz padnięty termostat i silnik nie osiąga temperatury pracy
Trzecia opcja – może mało płynu chłodniczego lub zapowietrzony układ.
2016-02-07 21:39
  
 
 2008-11-23 20:35:53

jest roznica jak krece pokretlem, z nawiewu leci albo zimne powietrze albo barddzo zimne...
plyn chlodniczy uzupelnilem - nic to nie zmienilo
pozostaje termostat? Na desce rozdzielczej wskaznik temperatury zachowuje sie dokladnie tak samo jak kazdej zimy od kiedy kupilem auto...
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-23 20:49:27

Cytat:
2008-11-23 20:35:53, iampinki pisze:
Na desce rozdzielczej wskaznik temperatury zachowuje sie dokladnie tak samo jak kazdej zimy od kiedy kupilem auto...


Czyli jak? Wskazówka w ogóle podnosi się chociaż do trzeciej kreski? Bo jeśli nie, to jest dużo prawdopodobienstwo, że czeka cie wymiana termostatu.

-----------------
-=Pozdrawiam=-
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
2016-08-19 15:31
  
 
 2008-11-23 22:13:02

jak jezde po trasie to wskazowka wchodzi na 1/4 skali. Po miescie dochodzi do polowy. Latem wchodzi zawsze troche wyzej. Jak kupilem auto 4lata temu to bylo identycznie wiec kupilem termostat - wymiana nic niepomogla.
Problem z ogrzewaniem pojawil sie dosyc nagle, wczesniej przy takiej temperaturze jak teraz po 5min jazdy scigalem kurtke...
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-23 22:57:46

zapchana nagrzewnica prosze pana - mialem to samo

-----------------
TDi Power
2011-08-07 16:31
  
 
 2008-11-24 09:32:04

Cytat:
2008-11-23 22:57:46, Outcast pisze:
zapchana nagrzewnica prosze pana - mialem to samo


a moglbys w kilku zdaniach napisac jak sie zabrac za czyszczenie?
wielkie dzięki
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-24 09:35:48

nie rozbieralem nie wyjmowalem bo z tym wiele zachodu jest, pod przewod wlotowy podlaczylem pompke do opon, wyloto odpialem, przycisnalem pompke opor byl bardzo duzy az w koncu puscilo i syf sobie z nagrzewnicy wylecial. po tym przeplukalem uklad i grzanie mialem ok

-----------------
TDi Power
2011-08-07 16:31
  
 
 2008-11-24 09:42:39

Cytat:
2008-11-24 09:35:48, Outcast pisze:
nie rozbieralem nie wyjmowalem ...........po tym przeplukalem uklad i grzanie mialem ok


Odepnij przewód wlotowy i wylotowy z nagrzewnicy. Do przewodu WYLOTOWEGO podepnij węża z wodą i lej waść lej . Powinno puścić.

Słyszałem coś jeszcze o "Krecie" ale nie wiem,czy nie rozszczelni chłodnicy bo jest żrący.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-11-24 21:50:51

czy ktos mze mi powiedziec gdzie na zalaczonej fotce szukac przewdou doplywowego i odplywowego?
jak je rozroznic?
czy bezpieczniej czyscic powietrzem (pomka czy kompresor) czy jednak woda z weza?
dzięki

2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-25 00:12:14

Cytat:
2008-11-24 21:50:51, iampinki pisze:
czy ktos mze mi powiedziec gdzie na zalaczonej fotce szukac przewdou doplywowego i odplywowego? jak je rozroznic? czy bezpieczniej czyscic powietrzem (pomka czy kompresor) czy jednak woda z weza? dzięki


wygodniej zdecydowanie patrzec od spodu
nagrzewnica sama z siebie raczej sie nie zapchała-pewnie duzo zwykłej wody było dolewane
co do czyszczenia--podłaczenie weza z woda bedzie skuteczniejsze-sam tak robiłem -w ciagnikach :yes

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-11-25 00:54:16

niestety tam gdzie mam kanal nie mam dostepu do wody ze szlauchu....
ale mam instalcje gazowa wiec mam wyciagniete dodatkowe przewody wodne do gory i pewnie bede mogl z nich skorzystac.
niestety nadal nie wiem jak odroznic doplyw od odplywu
dzięki
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-25 07:19:05

Cytat:
2008-11-25 00:54:16, iampinki pisze:
....niestety nadal nie wiem jak odroznic doplyw od odplywu dzięki


..teoretycznie żadna róznica. Zlokalizuj te węże od spodu i działaj. Chodzi o to żeby przepchać układ. Czy podłączysz się z cisnieniem do wlotu czy wylotu ...to syf ma wylecieć z węży nieważne z której strony.
Przygotuj się na ...cięcie węży bo prawdopodobnie te koreańskie opaski zaciskowe będa nie do ruszenia.
W miejsce przecietych węży założysz rurkę (z dobraniem odpowiedniej średnicy będzie "cyrk") i całośc zaciśniesz obejmami.

Albo spróbuj jeszcze te węże przed przecięciem i wogóle przed całą akcją czyszczenia ...w miejscach ich załamania / zagięcia potraktować kombinerkami (albo czymś innym do zaciskania) !!!
Prawdopodobnie zator powstał w miejscu zagięć węży ...może się uda go rozdusić/rozgnieść
2017-07-28 21:46
  
 
 2008-11-25 09:05:29

bede dzialal mam nadzieje ze parownik jest wpiety tak ze uda mi sie to porozpinac bez ciecia wezy
dzięki wszystkim za pomoc!
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-11-25 16:27:22

Cytat:
2008-11-25 07:19:05, nawigator5 pisze:
..teoretycznie żadna róznica. Zlokalizuj te węże od spodu i działaj. Chodzi o to żeby przepchać układ. Czy podłączysz się z cisnieniem do wlotu czy wylotu ...to syf ma wylecieć z węży nieważne z której strony. Przygotuj się na ...cięcie węży bo prawdopodobnie te koreańskie opaski zaciskowe będa nie do ruszenia. W miejsce przecietych węży założysz rurkę (z dobraniem odpowiedniej średnicy będzie "cyrk") i całośc zaciśniesz obejmami. Albo spróbuj jeszcze te węże przed przecięciem i wogóle przed całą akcją czyszczenia ...w miejscach ich załamania / zagięcia potraktować kombinerkami (albo czymś innym do zaciskania) !!! Prawdopodobnie zator powstał w miejscu zagięć węży ...może się uda go rozdusić/rozgnieść


raczej nie na wężach tylko cienkie rureczki w nagrzewinicy sie pozapychały a to przeczyścić będzie chyba cieżko lepiej wymienić nagrzewnicę na sprawną i po problemie chociaż to pół dnia roboty jest to efekt gwarantowany.

-----------------
Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany
2011-10-18 08:46
  
 
 2008-11-25 19:26:24

Cytat:
2008-11-25 16:27:22, rudi pisze:
raczej nie na wężach tylko cienkie rureczki w nagrzewinicy sie pozapychały a to przeczyścić będzie chyba cieżko



Dorwać garaż z kanałem i kompresorem
Wejść do kanału, odłączyć wężyki od nagrzewnicy i w jeden wsadzić pistolet do przedmuchiwania
Powietrze pod ciśnieniem 8 atmosfer potrafi sprawić cuda
Calutki syf zostanie wypchany przez powietrze

Ja w podobny sposób opróżniałem układ chłodzenia przed wymianą płynu
Ku mojemu zdziwieniu nowego płynu weszło ok. 6.5 litra

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2008-11-25 19:53:10

Cytat:
2008-11-25 16:27:22, rudi pisze:
raczej nie na wężach tylko cienkie rureczki w nagrzewinicy sie pozapychały


Wszystkie od razu ? ...no niech będzie

Kiedyś też widziałem jak jeden mechanik czyścił nagrzewnicę w "obwodzie zamknietym" ...tzn. miał wiadro z pompką chyba od oczka wodnego... jakoś tą pompkę druciarsko podłączył z zasilaniem nagrzewnicy a wylot nagrzewnicy był prosto do wiadra.
I tak sobie ta woda z jakimś płynem krążyła kilka godzin.
W międzyczasie wodę "żyburę" wymienił z 2 razy i tak ją odmulił.

Ale dla takiej partyzantki trzeba mieć kanał i "aparaturę". Teraz w mrozie to każda robota jest przechlapana.
2017-07-28 21:46
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM