| | | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
| | Autor | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2009-07-14 12:41:02 można odpiąć EDISa bez odłączenia aku (minusa?)? | | 2024-07-06 23:09 | | Blazey
 Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-05-15 17:10:28 Rozepniesz obwód zewnętrzny. Ale wewnątrz nadal będą jakieś połączenia poprzez elementy elektroniczne. Tak więc wcale nie musi to być opór nieskończony. To też trzeba wziąć pod uwagę. ----------------- Jam ten, którym tu straszą! | | 2009-12-04 23:37 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2009-05-15 10:20:07 Cytat:
| 2009-05-15 09:55:36, metis pisze:
Jak kuż pisał kolega Blazey. nic dziwnego, że będzie inaczej, w momencie wpięcia wtyczki do EDIS podpinasz cewkę, czujnik położenia wału itd, cewka wpina się w cały układ równolegle więc nic dziwnego, że opór się zmieni. Jak pamiętam to te pomiary robi się na odpiętym EDIS i zapewniam Cię, że nie bez powodu. Dopuszczalny opór przewodów też powinien być podany w książce. A w czym problem, że diagnozujesz zapłon?
|
|
no, ok, możliwe, że tak jest, sprawdzę jeszcze sam EDIS.
Diagnozuję, bo grzebię trochę w EEC...
W WKił jest : pomiar oporu pomiędzy stykami 36 i 56 (na wypiętym EEC) i powinien wynieść 40...60k. U mnie jest 12k. Oczywiście na wpiętym EDIS, bo na wypiętym to będzie nieskończoność... bo rozewrę obwód.. (ale to jeszcze sprawdzę) zresztą w książce jest podane, że jeśli jest inny opór, to zmienić kable, albo EDIS...więc edis musi być podpięty....
PS: w książce jest trochę błędów....niestety...  możliwe, że w tym przypadku też... | | 2024-07-06 23:09 | | metis Escort Driver
 BMW E46 Touring Kraków | 2009-05-15 09:55:36 Jak kuż pisał kolega Blazey. nic dziwnego, że będzie inaczej, w momencie wpięcia wtyczki do EDIS podpinasz cewkę, czujnik położenia wału itd, cewka wpina się w cały układ równolegle więc nic dziwnego, że opór się zmieni. Jak pamiętam to te pomiary robi się na odpiętym EDIS i zapewniam Cię, że nie bez powodu. Dopuszczalny opór przewodów też powinien być podany w książce.
A w czym problem, że diagnozujesz zapłon?
| | 2018-07-06 12:05 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2009-05-15 07:52:05 Cytat:
| 2009-05-14 17:10:31, Blazey pisze:
No dobrze, ale co est po drugiej stronie tych PRZEWODÓW? hmmmm..... Bo jak łączysz coś równolegle, to wiadomo, że oporność wypadkowa spadnie. Wzór znasz, czy przypomnieć?
|
|
bez przesady Blazey, trochę kumaty jestem...
mierzę 12k na niepodpiętym EEC, więc wychodzi, że łączę szeregowo kable z cewką (która sama ma 40k)...tak jak na schematach:
 | | 2024-07-06 23:09 | | Blazey
 Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-05-14 17:10:31 No dobrze, ale co est po drugiej stronie tych PRZEWODÓW?
hmmmm.....
Bo jak łączysz coś równolegle, to wiadomo, że oporność wypadkowa spadnie.
Wzór znasz, czy przypomnieć? ----------------- Jam ten, którym tu straszą! | | 2009-12-04 23:37 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2009-05-14 07:24:56 Cytat:
| 2009-05-13 17:21:47, Blazey pisze:
To normalne, że jak połączysz ze sobą podzespoły, to mierzone oporności ulegną zmianie. Mierzysz oporność przy połączeniu równoległym i opór to wypadkowa oporności poszczególnych elementów zgodnie ze wzorem na połączenie równoległe. Oporność 2.5 oma na przewodach to cholernie wręcz dużo (chyba, że to przewody oporowe). Sprawdź stan miernika i sond. Tylko, że oporność połączonych elementów idzie w dół, dlatego też pomiary z pkt 2 wydają się błędne. Ad3. Nie.
|
|
Miernik mam taki sobie i 2Ohmy ma z reguły na kablach...
Wszystko rozumiem, ale 12k i 40k to nijak nie wyjdzie kilka Ohmów na kablach...
Sam EDIS ma 40k, ale jak podepnę kable, które mają po kilka Ohmów, to już robi się 12k...
Nie jestem pewien, czy to nie sprawa ekranu, w którym siedzą owe kable... | | 2024-07-06 23:09 | | Blazey
 Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-05-13 17:21:47 To normalne, że jak połączysz ze sobą podzespoły, to mierzone oporności ulegną zmianie. Mierzysz oporność przy połączeniu równoległym i opór to wypadkowa oporności poszczególnych elementów zgodnie ze wzorem na połączenie równoległe.
Oporność 2.5 oma na przewodach to cholernie wręcz dużo (chyba, że to przewody oporowe). Sprawdź stan miernika i sond.
Tylko, że oporność połączonych elementów idzie w dół, dlatego też pomiary z pkt 2 wydają się błędne.
Ad3. Nie. ----------------- Jam ten, którym tu straszą! | | 2009-12-04 23:37 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2009-05-13 08:20:45 Przeprowadziłęm różne testy, sprawdzenia i mam kilka pytań:
1. opór pomiędzy stykami 1 i 3 EDIS=40kOhm
opór na kablu pomiędzy EECIV i EDIS=2,5Ohm na każdym
opór pomiędzy stykami 36 i 56 EECIV=12kOhm (przy podłączonym EDIS)
Wychodzi, że sam EDIS ma 40k, a już podpięty ma 12k. (Wg książki powinien mieć za każdym razem 40k)
2. Podobnie jest z cewką zapłonową. Podpięta do EEC daje 15Ohm, a luzem daje 0,5Ohma. Kable pomiędzy EDIS i cewką dają po 2,5Ohma...
3. Czy ktoś robił diagnostykę wg WKiŁ (odpięcie EDIS i EEC i sprawdzanie parametrów)? I czy może wyszły jakieś błędy? | | 2024-07-06 23:09 | | | | |
|
|
|
|