Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK7 1.6 16V] Zniknął płyn chłodzący, dziwna praca silnika

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-08-16 14:23:14

Cytat:
to ja już zgłupiałem. Mnie uczyli, że co 60 tyś.


Jeśli pasek był oryginalny to spokojnie jeździ się nim 90 tys. Przy 60 nie powinno być na nim znać specjalnie zużycia. Przy wymianie pompy można jak na dłoni obejrzeć rolki, napinacze i sam pasek, założyć pompę i jeździć dalej. Tyczy się oczywiście oryginału. Przy 60 tys. dla bezpieczeństwa wymienia się w dieslach, chociaż właśnie z oryginalnymi też można więcej naciągnąć, sprawdzone.
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-08-16 12:34:37

Sprawdź sobie kompresję. Po tym będzie widać gdzie jest przedmuch. Przynajmniej ja bym obstawił uszczelkę. Co do paska, to nie powinno być żadnych problemów.

-----------------
------------
2011-04-07 19:23
  
 
 2009-08-14 22:52:14

Cytat:
2009-08-13 12:22:25, mmbu pisze:
Ja ostatnimi czasy jak mam problem, którego rozwiązać nie mogę, serwisuję się w Legionowie 762575779. Na ręce będziesz mógł popatrzeć, ale co do umówienia na konkretną godzinę to raczej ciężko. I z tego co pamiętam to na urlop od poniedziałku idzie, a samochodów w kolejce mu nie brakowało


No to za dużo nie pomoże, chyba że po urlopie
Dziś wymienili mi rozrząd i pompę wody, ale pozostały następujące efekty:
1. ubywa płynu chłodzącego (jeszcze nie wiem ile)
2. na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia jest chyba za wysokie ciśnienie - rura za termostatem jest bardzo twarda: dwoma palcami jestem w stanie ją tylko nieznacznie ścisnąć, oczywiście zanim się poparzę
3. ze zbiorniczka wyrównawczego chyba trochę czuć spaliny (ale może to autosugestia??)
4. czasem nie pali pierwszy cylinder (na świecy widać coś jakby popiół)
5. stukają popychacze (na pewno kilka) na zimnym i rozgrzanym silniku; nie stukają cały czas tylko raz włączy się jeden, raz drugi, czasem kilka na raz; pod korkiem wlewu oleju jakoś tego oleju za dużo nie widać - czy on się tam powinien jakoś solidnie rozchlapywać (w trakcie pracy silnika), czy wałki po prostu są nim trochę ochlapane i tak wystarczy?

Czego NIE ma:
1. nie ma białego dymu z wydechu
2. nie ma bąbelków, czy śladów oleju w płynie chłodzącym
3. nie ma bąbelków, czy śladów płynu chłodzącego w oleju

To teraz parę pytań:
1. czy jest możliwe, że padła uszczelka i jest przedmuch spalin do płynu chłodzącego i ewentualnie oleju?
2. czy jest możliwe, że taki przedmuch miałby wpływ na ciśnienie oleju w głowicy? (już się brzytwy chwytam, bo skąd teraz nagle te głośno stukające popychacze???)
3. czy jest możliwe, żeby w Escorcie w jednym tygodniu padła pompa wody, uszczelka głowicy i pompa oleju?
4. czy świeżo założony pasek rozrządu (przejechane 50km) można zdjąć i po naprawie uszczelki głowicy założyć ponownie (pasek oryginalny fordowski)?

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 11:54:17

Cytat:
2009-08-13 11:28:37, kcprski pisze:
A może ktoś z Kolegów z Warszawy poleci mu porządny warsztat, bo jak czytam o tym ASO to mi ręce opadają.


Ja z tego ASO (Auto Plaza Bielany) nie korzystam. Podjechałem do nich z pytaniami, bo pompa razem z rozrządem była wymieniana przez poprzedniego właściciela właśnie w Auto Plaza (wprawdzie nie na Bielanach, ale tu mam dwa kroki, więc miałem bliżej). Nie pamiętałem kiedy to było i liczyłem na gwarancję :-> Z ciekawości podpytałem o koszty, sposób wymiany itd i stąd te rewelacje o braku konieczności wymiany rozrządu. Zadzwoniłem potem do Auto Plaza na Popularnej (gdzie był robiony rozrząd) i tam już zalecili wymianę całości.
Jakiś namiar na przyzwoitego mechanika z dobrym podejściem by się przydał, ale mam specyficzne wymagania: np. chciałbym się umówić na konkretną godzinę i poczekać (już nie wspominam, że chętnie na ręce popatrzę :->), a nie zostawiać samochód na cały dzień o 7:30 i liczyć na to, że coś w nim zostanie naprawione :-> No i nie znoszę tajemniczości w rodzaju "sie zobaczy i sie zrobi!", albo "za ile? sie zobaczy jak sie zrobi" :->

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 11:28:37

A może ktoś z Kolegów z Warszawy poleci mu porządny warsztat, bo jak czytam o tym ASO to mi ręce opadają.

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-08-13 10:13:40

Cytat:
2009-08-13 10:01:37, mmbu pisze:
Tak konieczne jest zdjęcie paska rozrządu. I zmień to ASO bo pracują tam studenci, którzy pojęcia o mechanice nie mają. Pasek rozrządu wymienia się co 60 tyś, a jeżeli ktoś w ASO twierdzi, że taki pasek można zdjąć i założyć ,to to ASO jest gorsze niż zapyziała buda "pana Heńka". I jeszcze pytanie. Po co zakładasz dwa wątki o tym samym? Silnik pracuje Ci na 3 cylindrach i stuka- z tego co wyczytałem. Jeżeli nie masz iskry na jednym cylindrze to tłok chodzi luźno i może pojawić się stukanie. Samochód ewidentnie powinien odwiedzić przyzwoitego mechanika przed wyjazdem na urlop


Jesteś pewny z tym 60 tys.? Przypadkiem nie 90? Oczywiście mówię o paskach oferowanych w serwisach Forda.
Co do dwóch wątków: to jakby dwie różne sprawy, więc stąd dwa wątki.
Jeśli zaś chodzi o brak iskry, to po wyczyszczeniu świecy i wymianie kabli jest chyba ok, chociaż stukanie okresowo występuje.

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 09:52:53

Jeszcze jedno pytanie: czy nadciśnienie w układzie chłodzenia powinno się długo utrzymywać? Po nocnym postoju, przy odkręcaniu korka na zbiorniku wyrównawczym nadal solidnie syczało.

Już wiem skąd cieknie płyn. Oczywiście z pompy, tylko że skapywał na osłonę i od razu odparowywał, więc nie widać wycieku. Na postoju nie cieknie. Czy przy wymianie pompy jest konieczne zdejmowanie paska rozrządu, bo w ASO coś tam szemrali, że "pasek się odchyla i można wyjąc pompę". Prawda to, czy nie za bardzo?

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-12 19:50:45

jeżeli głowica jest sciągana z powodu własnie wydmuchania uszczelki - koniecznie planować głowice. Ja nie planowałem, bo nie mialem zadnych problemow z głowicą i bardzo delikatnie odkrecalem Ale zalecane mimo wszystko wyrównanie głowicy za każdym sciągnieciem

-----------------
Minister Zdrowia ostrzega
korzystanie z turbo może być przyczyną wielu wyprzedzań.

...:: FEFK # 950 ::...

najladniejszy nieEscort 2007
2023-05-30 15:12
  
 
 2009-08-12 19:13:26

Cytat:
2009-08-12 19:09:26, artiko pisze:
moze nalozyly ci sie dwa problemy jeden to nierowna praca silnika (swiece, kable , uklad zaplonowy, czujniki) a drugi ubywanie plynu.( nieszczelnosci, pompa wody) Sprubuj jeszcze upewnic sie . Zwalenie glowicy jest dosc kosztowne.


Tak mi się właśnie wydaje. Ten biały dym to była chyba woda w paliwie + duża wilgotność (padało). Zmieniłem kable, świece mają miesiąc i zobaczymy co dalej. Jutro szukam nieszczelności. W którym miejscu może lecieć tak, że tego nie widać na postoju? Nic nie kapie.

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-12 19:09:26

moze nalozyly ci sie dwa problemy jeden to nierowna praca silnika (swiece, kable , uklad zaplonowy, czujniki)
a drugi ubywanie plynu.( nieszczelnosci, pompa wody) Sprubuj jeszcze upewnic sie . Zwalenie glowicy jest dosc kosztowne.
2012-07-01 12:54
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM