| | | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | | Autor | | goblee
 ford escort sulechów | | | 2010-06-03 00:34 | | goblee
 ford escort sulechów | 2010-01-28 11:24:07 A ponownie pytanie czy przy całości zmienionej z 1.6 na 14 nie odbiję sie to w jakiś sposób na moim silniku tzn utrata mocy albo wariowanie silnika?
zagłębiałem sie w tym temacie dośc głęboko przed polerowaniem raczkowałem jeszcze wtedy ale teraz wiem juz co nie co więcej po wypolerowani kilku kpl felg i nie tylko jak widać | | 2010-06-03 00:34 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2010-01-28 07:45:33 Można aluminium ocynkować kontaktowo (jedno lub dwukrotnie), a później pokryć aluminium chromem, niklem, kadmem, miedzią, srebrem i cyną, aby uzyskać wielowarstwowe powłoki. Oczywiście miedziowanie pomiędzy procesami też jest wskazane.
Masz rację, nie wszystko da się pokryć chromem galwanicznym, ale można też pokryć chromem w inny sposób...
Ale widzę, że masz większą wiedzę na ten temat, więc kończmy temat.
[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-01-28 07:47:16 ] | | 2024-07-06 23:09 | | goblee
 ford escort sulechów | 2010-01-27 14:21:03 Idziemy troszkę w offtop... niop ale ..
surec Nie słyszałem o metodzie "dyfuzji czasteczek aluminium z chromem"
słyszałem o takim zabiegu ale nie było to aluminium takie jak jest używane do produkcji felg, miało jakieś specjalne domieszki innych metali i wyglądało bardzo ciemno grafitowe. Więc żeby skutecznie (trwale)pochromować felgi musiałbyś je najpierw sam sobie odlać z takiego materiału. Po drugie sam proces chromowania tradycyjnymi metodami wygląda następująco (podam przykład dla stali): polerowanie, wytrawianie (czego już alu nie wytrzymuje), miedziowanie, niklowanie i dopiero chromowanie. Cały problem polega na tym że warstwa chromu połączy sie tylko z 'podkładem' niklowym, nikiel zaś tylko z miedzią. Więc aby skutecznie pochromować alu musielibyśmy jakimś sposobem najpierw pomiedziować aluminium
W teori wykonalne aczkolwiek ja bym nie zaryzykował.
Anodowanie to wytworzenie na powierzchni aluminium warstwy tlenku. Warstwa taka ma funkcje ochronne (antykorozyjne), dekoracyjne (kolory) i zabezpieczające przed zabrudzeniem. Warstwa anody może mieć kolor srebrny, złoty, szampan, brąz aż do czarnego. To wszytko są warstwy matowe. Połysk można uzyskać dzięki tzw. elektropolerowaniu
nie każde aluminium da się anodować. A to dlatego, że powszechnie używane stopy aluminium różnią się od siebie składem, i to bardzo. Ogólnie mówiąc, anodować da się stopy z niską zawartością krzemu i magnezu. Większość części samochodowych motocyklowych (np. silnik) to odlew aluminiowy. A żeby dobrze się taki stop odlał, musi mieć dużo krzemu. Wniosek - silnika raczej się nie poanoduje...
Felgi chromowane są raczej stalowe albo z dużą zawartością stali lub jeśli się nie mylę cynku ale tego nie jestem pewien myślę iż rozwiałem trochę wątpliwości
[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-01-27 14:33:28 ] | | 2010-06-03 00:34 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2010-01-27 08:09:06 Cytat:
| 2010-01-27 04:00:03, goblee pisze:
surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja
|
|
Są felgi chromowane, więc się da...
Anodowanie jest w odróżnieniu od polerowania, odporniejsze na warunki atmosferyczne.
Magik123 - masz rację, chyba za mało wypiłem wczoraj... | | 2024-07-06 23:09 | | goblee
 ford escort sulechów | 2010-01-27 04:00:03 surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja | | 2010-06-03 00:34 | | Magik123 Sympatyk FEFK
 osobowy gdzieś | 2010-01-26 22:27:12 Cytat:
| 2010-01-26 21:39:21, surec pisze:
Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest. Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody... Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same... A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie
|
|
Surec, przypatrz sie dokładnie na zdjecie, bo ja widze tam krokowy taki jak w 1.4 i 1.6, nie było w CVH krokowego na 3 sruby. ----------------- | | 2016-11-06 16:03 | | surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2010-01-26 21:39:21 Cytat:
| 2010-01-26 18:57:20, Magik123 pisze:
Jesli ten 1.6 to CVH to pasuje bez problemu, jedynie nie wiem czy z 1.4 nie ma mniejszej srednicy kanałow. Trzeba by porownac. Krokowy, przepustnica, wszystko jest to samo, jedynie srednice moga byc rozne.
|
|
Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest.
Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody...
Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same...
A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie  | | 2024-07-06 23:09 | | goblee
 ford escort sulechów | 2010-01-26 19:40:10 więc jeśli przełoże dane częśc nie odbije się to negatwnie na moim silniku ? | | 2010-06-03 00:34 | | Magik123 Sympatyk FEFK
 osobowy gdzieś | 2010-01-26 19:31:54 W MK5 nie bylo innych 1.6, EFI oznacza elektroniczny wtrysk, czyli masz 1.6 CVH na wielopunkcie 105KM. ----------------- | | 2016-11-06 16:03 | | Następna strona [ 1 2 ] | |
|
|
|
|