Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV]czy podpasuje kolektor ssący od MKVI 1.4 do MKV 1.6

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-02-26 12:35:57

po wielo godzinnych trudach wreszcie udało mi się skończyć i poskładać do kupy to żelastwo

Polerowanie dolotów sobie odpuściłem ale z nudów wpolerowałem przepustnice
Jeśli będzie z nią coś nie tak popostu przełożę druga ze starego nie modyfikowaną.
Rozwiercanie też sobie darowałem ze względu na brak czasu bo teraz poleruje znajomemu felgi ..












Pozostało odtłuszczenie i umycie można zakładać

[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-02-26 12:37:38 ]
2010-06-03 00:34
  
 
 2010-01-28 11:24:07

A ponownie pytanie czy przy całości zmienionej z 1.6 na 14 nie odbiję sie to w jakiś sposób na moim silniku tzn utrata mocy albo wariowanie silnika?

zagłębiałem sie w tym temacie dośc głęboko przed polerowaniem raczkowałem jeszcze wtedy ale teraz wiem juz co nie co więcej po wypolerowani kilku kpl felg i nie tylko jak widać
2010-06-03 00:34
  
 
 2010-01-28 07:45:33

Można aluminium ocynkować kontaktowo (jedno lub dwukrotnie), a później pokryć aluminium chromem, niklem, kadmem, miedzią, srebrem i cyną, aby uzyskać wielowarstwowe powłoki. Oczywiście miedziowanie pomiędzy procesami też jest wskazane.
Masz rację, nie wszystko da się pokryć chromem galwanicznym, ale można też pokryć chromem w inny sposób...
Ale widzę, że masz większą wiedzę na ten temat, więc kończmy temat.


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-01-28 07:47:16 ]
2024-07-06 23:09
  
 
 2010-01-27 14:21:03

Idziemy troszkę w offtop... niop ale ..


surec Nie słyszałem o metodzie "dyfuzji czasteczek aluminium z chromem"
słyszałem o takim zabiegu ale nie było to aluminium takie jak jest używane do produkcji felg, miało jakieś specjalne domieszki innych metali i wyglądało bardzo ciemno grafitowe. Więc żeby skutecznie (trwale)pochromować felgi musiałbyś je najpierw sam sobie odlać z takiego materiału. Po drugie sam proces chromowania tradycyjnymi metodami wygląda następująco (podam przykład dla stali): polerowanie, wytrawianie (czego już alu nie wytrzymuje), miedziowanie, niklowanie i dopiero chromowanie. Cały problem polega na tym że warstwa chromu połączy sie tylko z 'podkładem' niklowym, nikiel zaś tylko z miedzią. Więc aby skutecznie pochromować alu musielibyśmy jakimś sposobem najpierw pomiedziować aluminium
W teori wykonalne aczkolwiek ja bym nie zaryzykował.
Anodowanie to wytworzenie na powierzchni aluminium warstwy tlenku. Warstwa taka ma funkcje ochronne (antykorozyjne), dekoracyjne (kolory) i zabezpieczające przed zabrudzeniem. Warstwa anody może mieć kolor srebrny, złoty, szampan, brąz aż do czarnego. To wszytko są warstwy matowe. Połysk można uzyskać dzięki tzw. elektropolerowaniu
nie każde aluminium da się anodować. A to dlatego, że powszechnie używane stopy aluminium różnią się od siebie składem, i to bardzo. Ogólnie mówiąc, anodować da się stopy z niską zawartością krzemu i magnezu. Większość części samochodowych motocyklowych (np. silnik) to odlew aluminiowy. A żeby dobrze się taki stop odlał, musi mieć dużo krzemu. Wniosek - silnika raczej się nie poanoduje...
Felgi chromowane są raczej stalowe albo z dużą zawartością stali lub jeśli się nie mylę cynku ale tego nie jestem pewien myślę iż rozwiałem trochę wątpliwości


[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-01-27 14:33:28 ]
2010-06-03 00:34
  
 
 2010-01-27 08:09:06

Cytat:
2010-01-27 04:00:03, goblee pisze:
surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja


Są felgi chromowane, więc się da...
Anodowanie jest w odróżnieniu od polerowania, odporniejsze na warunki atmosferyczne.
Magik123 - masz rację, chyba za mało wypiłem wczoraj...
2024-07-06 23:09
  
 
 2010-01-27 04:00:03

surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja
2010-06-03 00:34
  
 
 2010-01-26 22:27:12

Cytat:
2010-01-26 21:39:21, surec pisze:
Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest. Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody... Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same... A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie



Surec, przypatrz sie dokładnie na zdjecie, bo ja widze tam krokowy taki jak w 1.4 i 1.6, nie było w CVH krokowego na 3 sruby.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2010-01-26 21:39:21

Cytat:
2010-01-26 18:57:20, Magik123 pisze:
Jesli ten 1.6 to CVH to pasuje bez problemu, jedynie nie wiem czy z 1.4 nie ma mniejszej srednicy kanałow. Trzeba by porownac. Krokowy, przepustnica, wszystko jest to samo, jedynie srednice moga byc rozne.


Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest.
Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody...
Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same...

A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie
2024-07-06 23:09
  
 
 2010-01-26 19:40:10

więc jeśli przełoże dane częśc nie odbije się to negatwnie na moim silniku ?
2010-06-03 00:34
  
 
 2010-01-26 19:31:54

W MK5 nie bylo innych 1.6, EFI oznacza elektroniczny wtrysk, czyli masz 1.6 CVH na wielopunkcie 105KM.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM