Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] 1.8TD - nie włącza się ssanie na zimnym silniku

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-10-25 22:49:54

masz endude czyli podciaga ci silniczek na zimnym i na wstecznym.
w lynxie - tak sie chyba nazywa jest termostat i mozna go ustawic inaczej niz w xiazce - ja tak zrobilem - czyli na cieplym zacisk linki styczny z dzwignia.
po odpaleniu na zimnym jest rowny 1000 rpm. jak nie to mozna skorygowac na pompie

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-10-25 19:03:48

Tak, bo uszkodzony czujnik ma tylko dwa stany albo zwarcie albo przerwę.

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2009-10-25 19:07:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2009-10-25 19:10:51 ]
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-10-25 13:40:03

Wymontowałem i robiłem pomiary w domu

Rezystancja czujnika:
- przy 10°C: 58 kOm; - mój ma 45,5
- przy 20°C: 37 kOm; - mój ma 32,5
- przy 30°C: 24 kOm; - mój ma 24,5
- przy 40°C: 16 kOm; - mój ma 18,5
- przy 50°C: 11 kOm; - mój ma 13,5
- przy 60°C: 7 kOm; - mój ma 8,5

Nie dało sie dokładnie podawać gdyż oporność stopniowo zwiększała wraz ze spadaniem temperatury wody w szklance.
Temperature mierzyłem sondą na mierniku.

Co powiecie o takich wynikach ?? Czujnik w porządku waszym zdaniem ??




[ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2009-10-25 13:40:52 ]
2013-05-19 09:42
  
 
 2009-10-19 21:27:07

a zostaw go w samochodzie - zmierz w poludnie temp powietrza i sprawdz jaka masz opornosc i porownaj.

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-10-19 21:07:23

Dzięki CKsrv, wydrukowałem sobie i bede na dniach sprawdzał...

A jak to sprawdzić ? Nalać do garnuszka ciepłą wode ze czajnika i zanurzyć termometr a czujnik trzymać cały czas, miernik ustawić na 200K ??
2013-05-19 09:42
  
 
 2009-10-19 19:46:56

jesli wiezyc xiazce to:

Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA.
Rezystancja czujnika:
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.



-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-10-19 18:22:24

Czujnik nie ma raczej nic do rzeczy, ma ujemny współczynnik temperaturowy m.in. po to by po jego uszkodzeniu, ewentualnie uszkodzeniu obwodu (np. kabelki) samochód mógł normalnie odpalić. Problem zacznie się przy wyższych obrotach i na rozgrzanym silniku, wskazówka temp. powyżej białego pola, będzie chodził "inaczej" silnik, będzie wyczuwalnie gorzej się zbierał chociaż to jest subiektywne odczucie, możesz sobie oczywiście sprawdzić jego rezystancję, przy takiej pogodzie jak dzisiaj powinien mieć w granicach 50-60 ohm, jak rozgrzejesz silnik do normalnej temperatury to ok 10.
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-10-18 21:01:07

Cytat:
2006-10-22 16:56:09, Kleszczak pisze:
najpierw sprawdź parametry czujnika temperatury. On steruje tymi wyprzedzeniami kąta wtrysku.


Czujnik temperatury to ten na zdjęciu ??


Jak jest niesprawny to korektor nie pracuje jak nalezy ?? Jakie są wtedy objawy jak czujnik jest zepsuty ??
2013-05-19 09:42
  
 
 2009-10-17 16:44:04

r8 w mk7 to mijania
r4 i r2 "praca silnika"
kol. ma endure wiec inaczej niz u mnie.


-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-10-17 13:27:13

To jest przekaźnik w skrzynce pod kierownicą na miejscu R8 w zależności od rocznika/wersji były zielone, czerwone i albo żółte albo pomarańczowe, nie pamiętam, sory. Ten zielony pod maską to wentylator chłodnicy jeśli masz obok szary to ogrzewanie przedniej szyby.
Ten esi o którym wtedy pisałem ten przekaźnik miał wyciągnięty obok akumulatora na zasadzie samoróbki właściciela. To był w ogóle ciekawy przypadek bo jak się później okazało silnik jako taki był z rocznika MkV a wszystkie instalacje po domowych przeróbkach pozostały z Mk VII
2013-11-24 16:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM