2009-10-27 16:01:56
Jak nowy akumulator kręci Ci teraz, jak to piszesz : ledwie 3 razy obraca silnikiem. To dlatego że odpalasz go na kablach które nie maja odpowiedniego przekroju przewodnika jaki został w nich zastosowany. Przez to stawiaja duży opór dla płynącego przez nie prądu. Poza tym aku który masz teraz na aucie jest juz na pewno wyjechany więc sam ten akumulator zwiększa pobór prądu z dobrego aku. Reasumując, jak prąd ciągnie i rozrusznik i stary aku z nowego to nie ma się co dziwić ze nie chce normalnie zapalać.
Bardzo prawdopodobnne jest tez to że może być jakieś zwarcie wywołane przez rozrusznik itp. Jeśli stary akumulator zastąpisz Nowym (a ni podepniesz się do starego) to musi zapalić normalnie. Jeśli nie to najpierw sprawdził bym czy przypadkiem nie ma zwarcia rozrusznik i czy prąd nie ucieka bokiem.
A co do uszkodzenia akumulatora o którym pisze Magik123: "Zakładam ze tez dodatkowo nowy aku podłaczyłes bezposrednio do klem akumulatora, a tego nie wolno robic, zawsze minus na mase silnika czy budy."
Robi sie tak tylko dlatego żeby nie dosżło do wybuchu akumulatora. Krótko mówiąc nie moze powstać iskara przy akumulatorze podczas podłanczania się do klem ponieważ mogą w okolicach akumulatora być opary wodoru pochodzące z aku i może to wywołać eksplozje aku. O tym sie mówi tylko dla bezpieczeństwa podczas ładowania albo odpalania samochodu na kable. Takie podłaczenie nie uszkodzi ukumulatora. Nie jest to poprostu bezpieczne i można sobie krzywdę zrobić.
Zmierz napiecie znamionowe na aku (powinno być wyższe niż 12V) a potem podczas próby odpalania zmierz ponownie. jeśli bardzo mocno spadnie to najprawdopodobniej masz walnięty rozrusznik albo cos po drodze co robi zwarcie podczas odpalania.
Akumulator który kupiłeś jak dla mnie pewnie jest sprawny. Ale do sklepu z reklamacją udał bym się dopiero jak miałbym 100% pewności że jest uszkodzony. Ja stawiam na to że to wina ze odpalales na kable i zuzytym akumulatorze lub rozrusznik.
-----------------