| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
syndoktora Klubowy Weteran
 Espero(było), Astra ... Sosnowiec | 2010-10-21 09:44:35 mam problem, grzeją mi tylko cztery nitki w tylnej szybie. Żadna nie jest przerwana-dokładnie to sprawdzałem.
Gdzie tkwi przyczyna?? ----------------- ...:::Jedyne Espero z vinylami w Polsce:::... |
| 2016-07-01 09:14 | |
pasiek Member Klubu Espero
 było espero, jest oc ... Lubsza | 2010-10-21 10:03:32 Wzrokowe sprawdzenie nie zawsze wystarcza.
Sprawdź ścieżki omomierzem (przy wyłączonym ogrzewaniu) lub woltomierzem (na włączonym ogrzewaniu) dotykając ścieżek w kilku miejscach, a znajdziesz przerwy.
|
| 2016-02-07 21:39 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-21 12:39:02 Pasiek dobrze gada. Przerwa może mieć 1/5 mm szerokości i praktycznie niewidoczna jest. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
adamesce
 bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-10-21 17:05:49 nie musi byc wlaczone zasilanie ogrzewanie gdy mierzysz omomierzem. Wytypuj te sciezki ktore nie dzialaja, zaznacz sobie w jakis sposob odcinki kazdej z nich po okolo 20 cm i za pomoca omomierza sprawdz czy przewodzi z jednej strony do drugiej (tego odcinka) jak jest ok to nastepny odcinek. Jak znajdziesz odcinek ktory nie przewodzi to podziel go na jeszcze mniejsze odcinki i badaj kazdy z nich. W koncu dojdziesz do przerwy. Opis ciezki, wykonanie 2 minuty. ----------------- Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami. |
| 2013-06-03 12:39 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2010-10-21 19:44:44 Cytat:
| 2010-10-21 09:44:35, syndoktora pisze:
mam problem, grzeją mi tylko cztery nitki w tylnej szybie. Żadna nie jest przerwana-dokładnie to sprawdzałem. Gdzie tkwi przyczyna??
|
|
Jak nitka nie przewodzi prądu to zazwyczaj w miejscu przepalenia ma kolor czarny (grafitowy) -ew. b. ciemno brązowy.
Najlepiej sprawdza się to od strony ...zewnętrznej !!! samochodu (czasami warto mieć lupę)
U mnie wszystkie przepalenia nitek ...miały właśnie taki kolor na długości 4 - 5 mm więc trochę się nagimnastykowałem zanim wszystkie wytropiłem, ale "trafienia" w przepalone miejsca były 100%
Do naprawy nitek najlepiej używać lakierów dwuskładnikowych takich producentów jak LOCTITE , WURTH (...).
Inne prodykty [najczęściej Made in P.R.C.] za przeproszeniem ...wg mnie szkoda pieniędzy i roboty szczególnie teraz w zimie . |
| 2017-07-28 21:46 | |
krzychu_ch Klubowy Weteran
 Octavia Sosnowiec | 2010-10-21 20:09:58 Z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę sprawdzania tego omomierzem
Nie potrafię sobie tego wyobrazić
Wybieramy nitkę i co
Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec.
Jeżeli nie ma przerwy to omomierz pokaże wartość kilku omów.
Jeżeli będzie przerwa to prąd omomierza (omomierz do wskazań potrzebuje zasilania) pójdzie inną ścieżką równoległą do sprawdzanej i też pokaże kilka omów
No chyba że nożykiem "wycinacie" badaną ścieżkę na jej początku i końcu
A dobry i sprawdzony na kilku ścieżkach klej do naprawy nitek znajdziesz w norauto za ok. 10 PLN ----------------- Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam... |
| 2017-11-26 16:51 | |
pasiek Member Klubu Espero
 było espero, jest oc ... Lubsza | 2010-10-21 22:22:25 Kolega adamesce dość dokładnie opisał metodę pomiaru. Jak trafisz na odcinek z przerwą to będzie radykalna różnica omów niż w pozostałych takich samych odcinkach.
Można też tak jak zacząłeś pisać „Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec” i powoli delikatnie przesuwać po ścieżce jeden kabelek w kierunku drugiego kabla. Jeśli na nitce jest przerwa to powinna wzrastać liczba omów (pomiar oporu przez sąsiednie nitki) aż do momentu natrafienia na przerwę (nastąpi duży skok wartości)
|
| 2016-02-07 21:39 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2010-10-22 17:26:00 Cytat:
| 2010-10-21 20:09:58, krzychu_ch pisze:
Z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę sprawdzania tego omomierzem Nie potrafię sobie tego wyobrazić |
|
ja też nie - po pierwsze ze względu na czas potrzebny do takiej operacji a po drugie ...fizycznie jest to trudne do wykonania.
Jak sobie to wyobrażacie ? weźmiecie omomierz i co ? będziecie dotykać końcówkami do nitek o szerokości 0,5 mm ? - w ten sposób "zdrowe" nitki w miejscach po kontakcie ze szpilkami miernika osłabią się i w późniejszym czasie poprzepalają się "w mgnieniu oka".
Większość przepaleń nitek ...powstaje właśnie od rys po kontakcie ze szmatą itp.
Zróbcie tak jak wcześniej pisałem: miejsca przepaleń są dobrze widoczne od zewnątrz; mają wyraźnie ciemniejszy kolor.
Czas potrzebny do zlokalizowania takiego miejsca to jakieś 0,5 min. na każda nitkę - więc nie ma problemu a skuteczność 100%
|
| 2017-07-28 21:46 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-22 20:34:51 A i tak g*wno z tego będzie. Już 2x kleiłem srebrnym klejem nitki w złomgunie i co? Podziałają miesiąc i znów to samo, czyli zdychają.
A i ja mierzyłem napięcie żeby znaleźć przerwę. Sprawdza się idalnie. [ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-10-22 20:35:28 ] |
| 2018-08-28 21:42 | |
lucas48 Klubowy Weteran

 BMW 530i Warszawa Ursynów | 2010-10-22 21:56:21 Oglądałem niegrzejące nitki tak jak to opisuje nawigator5 i wychwyciłem 95% przerwań (2 podejścia), następnie zakleiłem jakimś tam przewodzącym klejem do naprawy szyb ogrzewanych i cieszyłem się działającą szybą przez kolejne 2 lata używania Espero  ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
| 2025-12-14 16:39 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2010-10-23 22:06:49 Cytat:
| 2010-10-22 20:34:51, piotr_ek pisze:
A i tak g*wno z tego będzie. Już 2x kleiłem srebrnym klejem nitki w złomgunie i co? Podziałają miesiąc i znów to samo, czyli zdychają. A i ja mierzyłem napięcie żeby znaleźć przerwę. Sprawdza się idalnie. [ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-10-22 20:35:28 ]
|
|
Trzeba było kupić jakiś markowy lakier np: WURTH'a ew. LOCTITE za ok. 60 zł a nie jakieś chińskie gówno z biedrąki.
I tak to się bardziej opłaca niż wymiana całej szyby - o stratach czasu nie wspomnę.
I to, że Tobie działa miesiąc nie znaczy że u innych będzie podobnie ...albo gorzej - u mnie działa już 2 lata i Lucas48 też pisze, że jemu już 2 lata działa ...więc OK !
Ps:
Trzeba nałożyć min. 3 warstwy lakieru w odstępach 24 H albo dłuższych (ja dałem 5). Jedna warstwa .....starcza na miesiąc |
| 2017-07-28 21:46 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-24 11:57:37 Cytat:
| 2010-10-23 22:06:49, nawigator5 pisze:
Trzeba było kupić jakiś markowy lakier np: WURTH'a ew. LOCTITE za ok. 60 zł
|
|
A no trza było, a nie za 15 czy 20 zł.
Cytat:
| Ps: Trzeba nałożyć min. 3 warstwy lakieru w odstępach 24 H albo dłuższych (ja dałem 5). Jedna warstwa .....starcza na miesiąc
|
|
Chwilę... działa Ci 2 lata czy 5 m-cy bo nie rozumiem? ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
| |
|