Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ok. 500 obr./min, brak ssania?

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-02-12 10:27:04

Dziś rano miałem dosyć ciekawy problem! A właściwie zaczął się od wczoraj! Wczoraj wieczorem chciałem odpalić Esperaka, a tu jak zapałał od pierwszego draśnięcia tak nie odpalił wcale. A że mam akumulator nie pierwszej świeżości rozładował się, więc wziąłem go do domu postał koło kaloryfera, także dziś rano zapalił bez problemu.

Ale po zapaleniu silnik w ogóle nie załączył wyższych obrotów jak normalnie na zimnym silniku, a od razu spadły obroty na 500/min. Co jakiś czas podbijał obroty do 800/ min ale to wszystko. I to na zimnym silniku, gdzie zwykle miał 1000 - 1100.
Po tzw. przepaleniu go, czyli po prostu po przejechaniu kilku kilometrów żeby się rozgrzał zaczął normalnie funkcjonować (choć w podczas jazdy jak przygazowałem do 5000 obrotów to zaraz potem zgasł i tak potem dwukrotnie), ale jak już podjechałem na parking to znów samoczynnie zgasł. Odpaliłem znów i spoko odpalił ale dziś wieczorem szykuję się do trasy 150km i nie wiem czy ryzykować. Cały czas jeżdżę na bezynie - nie mam gazu!
Jak myślicie jak jest tego przyczyna? Pompa wymieniana rok temu, może lipne paliwo? Świece 2 tygodnie temu wymieniane, przewody w stanie znakomitym... Doradźcie coś... czekam!
2012-08-26 00:15
  
 
 2010-02-12 10:38:28

silniczek krokowy przeczyscic/w razie potrzeby wymienic

sprawdzic szczelnosc dolotu-w szczególnosci przewodów odmy
wszystko

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-02-12 10:50:34

Ok, wiem że da się samemu wymienić silniczek zresztą koszt silniczka 30-40zł nie jest duży. Tylko jak wymienić silniczek? Gdzie jest umiejscowiony? Jest jakiś artykuł na forum? Najlepiej ze zdjęciami..

I co to na pewno to? Bo wydaję mi się że jak silniczek krokowy jest do bani to obory sięgają od 1500 wzyż i tak się utrzymują... Może też być w drugą stronę?
2012-08-26 00:15
  
 
 2010-02-12 11:17:39

ile razy mozna pisac to samo?

wykaz minimum inwencji i uzyj wyszukiwarki

do miejsca ulokowania silniczka krokowego powinienes dojsc metoda dedukcji-jesli przynajmniej skonczyłes podstawówke

aha
krokowiec to moze byc nie jesyna przyczyna tak jak było napisane wczesniej

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-02-12 11:58:01

Ok spoko już sobie poszukałem ale nie trzeba tak od razu się denerwować... Człowiek w potrzebie to pyta! Instrukcję wymontowania znalazłem...
Ale moje pytanie powtarzam, czy oprócz tego co napisałem jest jeszcze inna przyczyna takich objawów? Powiem że ostatnio sporo mi pali no i dodam że gdy jeździłem wcześniej to czasem po wrzuceniu na luz nagle obroty spadną do 500 i wracają na 800 - tak przy rozgrzanym silniku... Podejrzewałem od razu silnik krokowy, ale z tropu zbiło mnie to że wczoraj wieczorem nie chciał odpalić... A układ zapłonowy przygotowałem do zimy!
2012-08-26 00:15
  
 
 2010-02-12 12:23:20

szczelnosc dolotu sprawdz

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-02-12 12:28:06

Ok, jutro się tym zajmę, dzięki Ci Pawle za pomoc - doceniam , spytam tylko - czy jak pojadę w trasę to jest prawdopodobieństwo że się rozkraczy w środku drogi?
2012-08-26 00:15
  
 
 2010-02-12 13:02:50

od razu sie nie rozkraczy

silniczek i jego sprawdzenie to faktycznie z godzinke moze zajac

ale szczelnosc dolotu i odm to moment i od tego bym zaczał

na odpalonym silniku mozna sprawdzic czy słychac charakterystyczny syk powietrza i czy odmy nie sparciały
jak sa nieszczelne to silnik bedzie gasnał

moze tez przygasac jak sie EGR zawiesi-to tez moment idzie sprwadzic wciskajac membrane palcem i oceniajac czy powraca do punktu wyjscia czy nie i czy swobodnie chodzi
-po nacisnieciu membrany na odpalonym powienien zgasnac momentalnie
-po zwolnieniu nacisku chodzi normalnie-a po dodaniu gazu membrana pracuje-co logiczne i tak musi byc

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-02-12 13:14:32

Powiem tak - mechanikiem nie jestem... Możesz z łaski swojej wyjaśnić w skrócie jak sprawdzić szczelność tego dolotu i odmę.. Możesz się śmiać ale nie wiem gdzie to szukać i co to jest.. Pomóż!!!!
2012-08-26 00:15
  
 
 2010-02-12 13:31:06

dolot to te weze gumowe od filtra powietrza i kolektor-ten aluminiowy

odmy to te czarne gumowe rurki
jedna powyzej aparatu zapłonowego-takie kolanko
druga to rurka gumowa od pokrywy zaworów do przewodu dolotowego przed przepustnica
trzecia to krótki odcinek cienkiej gumowej rurki od pokrywy zaworów do kolektora

musza byc szczelne-na pracujacym silniku nie moze byc słychac syku powietrza

EGR sprawdzasz macajac go od spodu-jest pod aparatem zapłonowym-takie ufo z wygladu-musi sie płynnie poruszac membrana

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-02-14 00:11:40

Warto by jeszcze sprawdzić sondę Lambda i masę silnika.
A przy okazji, to że świece są nowe, nie znaczy, że są sprawne. Miałem kiedyś taki przypadek z nową świecą, że zaczynała działać po przejechaniu 2-3km.

-----------------
www.ptaszyna.pl
2015-03-14 21:32
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM