Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVI] Problemy z silnikiem, planowany SWAP i sekwencja LPG

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 10 11 12
 Autor 
 2010-03-08 16:01:03

Znalazłem już przyczynę dławienia się silnika na benzynie
Najpierw posprawdzałem połączenia wszystkich czujników z komputerem, akurat wszystko było ok a mimo to silnik się dławik po przygazowaniu. Ponieważ dynamiczne dawkowanie paliwa jest ustalane na podstawie odczytów z przepływomierza, więc był to pierwszy czujnik do sprawdzenia. Z początku wątpiłem że mógłby on się zabrudzić, bo przecież przed nim jest filtr powietrza. Jednak mimo to zdecydowałem się rozebrać i wyczyścić przepływomierz ryzykując jego uszkodzenie (podobno jest delikatny). Po zdjęciu plastikowej obudowy zobaczyłem dwa rezystory, a właściwie rezystor i termistor podobne jak na tym zdjęciu:


Od strony wlotu powietrza były one całe osypane sadzą, grubszą warstwą sadzy niż one same. Szybko poszukałem mały pędzelek z miękkim włosiem i przeczyściłem te rezystorki rozpuszczalnikiem do farb ftalowych. Założyłem przepływomierz, uruchomiłem silnik i jak ręką odjął, problem znikł całkowicie Reakcja na wciskanie pedału gazu jest natychmiastowa jak na LPG, silnik bez problemu wchodzi na wyższe obroty


Jest tylko mały problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że silnik stał się słabszy, ciągnie w miarę znośnie do 4000rpm a potem wyraźnie słabnie. Jestem pewien że jeszcze pół roku temu szedł żwawo aż do 6000rpm. Teraz gdy dochodzi do 5500rpm (książkowa moc maksymalna silnika) ciąg jest już tak słaby, że po wrzuceniu wyższego biegu odczuwam wyraźnie lepsze przyspieszenie. Na początku myślałem że powyżej 4000rpm słabnie tylko na gazie, ale teraz gdy wyczyściłem przepływomierz widzę że jest to samo. Przyspieszenie na benzynie do 4000rpm jest trochę lepsze niż na gazie, ale powyżej 4000rpm słabnie tak samo jak na gazie. Szukałem informacji na temat tego zjawiska i znalazłem taki temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic238311.html
Mam bardzo podobny objaw. Parę miesięcy temu wywaliłem katalizator bo już go rdza schrupała, więc to odpada. Pozostaje więc tłumik końcowy. Dzisiaj przyłożyłem ucho do rury wydechowej i usłyszałem takie nienaturalne i dość głośne szmery. W mondeo 2.0 zetec tego nie było, z rury wydechowej słyszałem tylko takie ciche głuche dudnienie, żadnych szmerów. Jedyna metoda żeby sprawdzić czy końcowy tłumik rzeczywiście jest zapchany to jego odłączenie. Całe szczęście że tłumiki są połączone obejmą zaciskową, będę mógł je łatwo rozłączyć i trochę pojeździć na samym środkowym tłumiku. W tym tygodniu tak zrobię.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-03-08 16:13:52 ]
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-11-22 16:42:56

poczytaj troch bo juz nie chce mi sie tlumaczyc kolejny raz.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-11-22 16:21:57

Myślę, że lepiej będzie kontynuować wątek w moim temacie

Powoli przymierzam się do zrobienia SWAP'a z 1.6 16V na 2.0 16V z forda mondeo Mk1. Przed chwilą oglądałem oba silniki i zauważyłem, że rozrusznik i alternator w mondeo jest z tyłu silnika. Poza tym jest też inaczej pompa wspomagania kierownicy. Uchwyt silnika w mondeo jest dokładnie po lewej stronie silnika, a w escorcie jest z tyłu, w pobliżu komory akumulatora. Uchwyty przymocowane są do bloku silnika, które też się od siebie różnią.
Podsumowując, na pierwszy rzut oka wydaje się, że będzie z tym kupa roboty. Jednak mimo to cały czas myślę o SWAP'ie, bo mondeo stoi bezczynnie wyrejestrowany i tylko rdzewieje, więc szkoda byłoby nie wykorzystać jego silnika. Chciałbym wrzucić do escorta blok silnika 2.0 z wałem, tłokami, głowicą i kolektorem dolotowym. Czy będzie on pasował do skrzyni biegów i tego uchwytu przy komorze akumulatora? Czy alternator, rozrusznik i kolektor dolotowy z mondeo zmieszczą się w komorze silnikowej escorta? Czy będzie dużo pracy przy pompie wspomagania kierownicy, ewentualnie czy będzie pasować pompa od escorta?

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-11-01 22:03:40

kris2629 widzę że dobrze się bawisz W końcu śmiech to zdrowie...

Chyba odkryłem przyczynę, a właściwie przyczyny niewłaściwej pracy na benzynie Poświęciłem pół dnia na sprawdzenie wiązki przewodów. Okazało się, że jest tam wiele przerw. Czujnik położenia przepustnicy nie miał kontaktu z komputerem, podobnie jak czujniki temperatury, sonda lambda i inne. Poprowadziłem dodatkowe połączenia czujników z komputerem, wyszło tego chyba z 10 kabli Podłączyłem IACV, komputer, uruchomiłem silnik i nareszcie mam przyzwoite wolne obroty - 950rpm
Pojawił się jeszcze jeden mały problem. Po ostrym przygazowaniu silnik się dławi. Gdy wciskam gaz, następuje przydławienie i dopiero po około 1 sekundzie silnik wchodzi na obroty. Miałem podobnie w mondeo 2.0 ZETEC po odłączeniu akumulatora. Wydaje mi się, że po resecie komputer musi się "samozaadaptować" żeby dobrze chodził. Jutro rano przejadę 8km i zobaczę czy przestanie się tak dławić

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-10-30 21:16:56

.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-12-19 09:37:00 ]
2021-12-16 15:24
  
 
 2009-10-30 21:05:12

Dziękuję za rady, ale akumulator kupiłem już dość dawno. Pojemność ma 50Ah, ale nie pamiętam jakiej firmy

Wzmacniacz jest zmontowany z segmentów. Kiedyś zbudowałem wzmacniacz 2x180W/4ohm do domu, ale okazał się jednak trochę za mocny Wpadłem na pomysł zastosowania tego wzmacniacza do subwoofera w samochodzie. Zbudowałem więc przetwornicę przetwarzającą 12V na symetryczne +/-45V. Przetwornica posiada stabilizację napięcia wyjściowego przez odpowiednio skompensowane sprzężenie zwrotne i kontrolę PWM wypełnienia impulsów na transformatorze głównym. Osiąga ona moc 600W i bierze przy tym około 50A (zależnie od napięcia zasilającego). Sprawności dokładnie nie zmierzyłem, ale jest ona dużo większa niż 90%. Do wzmacniacza zbudowałem oczywiście odpowiedni preamp z odwracaczem fazy, co pozwala zmostkować kanały i uzyskać te 350W na głośniku 8ohm. W połączeniu z przetwornicą końcówka mocy ma niewiele większą moc muzyczną od mocy ciągłej, tj. na sinusoidzie 50Hz przy pełnym wysterowaniu udało mi się uzyskać moc 380W (RMS), a na lekkim przesterowaniu prawie 450W (muzyczna). Oczywiście moc ta jest liczona jako kwadrat napięcia przez impedancję znamionową głośnika, a nie impedancję chwilową. Co do grzania się wzmacniacza - na luzie jest spokój. Gdy zrobię głośniej tak że przestanę widzieć w lusterkach wstecznych, radiatory zaczynają się grzać i włączają się wentylatory w końcówce mocy.

Do rzeczy. Przetwornica zasilająca wzmacniacz jest włączana do akumulatora przez bezpiecznik 60A i specjalny włącznik wysokoprądowy. Dzięki temu z akumulatora nie jest pobierany żaden prąd gdy wzmacniacz jest wyłączony. Przetwornica luzem pobiera prąd 20mA, a po podłączeniu wzmacniacza prąd ten wzrasta do 2,5A bez sygnału z przedwzmacniacza. Przy pełnym wysterowaniu wzmacniacza pobierany prąd to 30-50A, zależnie od częstotliwości (zmienna impedancja głośnika).

Na poprzednim akumulatorze przy pełnym basie trzymał mi na początku 5-6 minut, a później coraz krócej aż do momentu że nie mogłem rano odpalać nawet jeśli dzień przed nie słuchałem muzyki. Bardzo mnie to zdziwiło, bo przecież z pojemności akumulatora wynikała godzina grania na pełnej mocy. Teraz na nowym akumulatorze trzyma przynajmniej pół godziny (więcej nie sprawdzałem). Muszę jeszcze podnieść próg zabezpieczenia podnapięciowego do 10V, bo z tego co pamiętam kiedyś ustawiłem go na jakieś 8,5-9V, przez co wzmacniacz rozładowywał akumulator do takiego stopnia że nie mogłem odpalać...

Mam nadzieję że was nie zanudziłem

A tak trochę poza tematem;
Ostatnio zabrałem się za wzmacniacze zasilane z 230Vac. Do zasilania stosuję zasilacze impulsowe, tak jak w przypadku CarAudio. Nieskromnie pochwalę się moim ostatnim projektem zasilacza:


-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-10-25 23:34:26

Witam
Coś mi z tym twoim wzmakiem nie pasuje - napisz czy mocno sie grzeje przy małym poziomie głośności lub ewentualnie zmierz prąd jaki płynie w jego zasilaniu. Skoro sam zbudowałeś wzmaka to pewnie orientujesz się jak wyliczyc rzeczywiste zapotrzebowanie na prąd przy określonej mocy - porównasz sobie ten pomierzony z tym obliczeniowym - zapuśc wzmaka w stan czuwania i sprawdź ile wtedy łyka - nie powinien brac więcej jak kilka mA.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2009-10-25 23:33:09

no 50Ah starczy/starczyc powinno.
sprawdz prady spoczynkowe wzmacniacza (zakladam ze to cos w klasie AB) albo przetwornice troche "przegiąles".

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-10-25 23:06:45

Cytat:
2009-10-06 19:45:23, Qwet pisze:
Zapytam przy okazji - jaki akumulator do Escorta 1.6 16V ? Planowałem 45Ah 450A prądu zwarciowego, ale... W bagażniku mam wzmacniacz własnej roboty o mocy 350W, który rozładowuje mój akumulator w mniej niż 2 minuty do takiego stanu że nie mogę odpalić. W związku z tym warto kupić akumulator trochę większy, powiedzmy 60Ah - myślicie że będzie ok?



Ehh, elektronik Masz niesprawny akumulator.
Ja przy 2 letnim aku, wzmacniacz 480W grał nawet 1 godz dosc głosno i auto odpalało bez zajakniecia, jesli grał cicho to i po 3 godzinach nie było zmian, dopiero jak łupał konkretnie ponad godzine to przy wiekszej głosnosci radio i wzmak poprostu sie wyłaczały i właczały, ale auto i tak odpalało.

Tak wiec kolejna kombinacja, kup 50 i bedzie git.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-10-25 18:07:10

Silnik chodzi już dobrze na gazie Nawet zimny daje się uruchomić z gazu i od razu ma wolne obroty Spalanie 11-12l LPG w mieście.

Wreszcie zrobiłem kilka fotek, to jedne z nich:





W podglądzie mojego profilu jest ich więcej

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 ... 10 11 12
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM