2010-05-15 23:02:31
a ja mam pytanko: skoro kola dokrecamy czesto za pomoca nogi a przynajmniej ile sie da - rekoma, to czy ta nakretke na piascie powinnismy dokrecac z prawie 1/5 mocy? czyli w zasadzie bardzo delikatnie? (na tamtej fotce kolo z sila 90Nm a ta nakretka 20Nm)
I w zwiazku z roznymi wersjami relacji z wymiany lozysk opowiem jak bylo u mnie na swiezo:
1. sciagamy kolo
2. odkrecamy nakretke z piasty kluczem 30 - musi byc dosc gleboki/dlugi bo gwint piasty wystaje dosc mocno
3. sciagamy szczeki - u mnie zeszlo dosc gladlo ruszajac na boki, lekko podwazajac dwoma srubokretami
4. ze sciagnietego bebna sciagamy od wewnetrznej strony oslone taka zabkowana - chyba od ABSu !?!
5. wyciagamy simmering od strony wewnetrznej
6. malym srubokretem wybijamy lozysko - mi latwiej bylo sie dobrac do zewnetrznego... jak troche zejdzie klepiemy wiekszym srubokretem uderzajac na krzyz (tak jak powinno dokrecac sie kola)
7. po zdjeciu obu lozysk (jedno do wewnatrz jedno na zewnatrz) ladujemy smar i skladamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci...
u mnie mechanik dokrecil nakretke z taka sila, ze samym kluczem nie udalo mi sie tego rozkrecic... musialem uzyc przedluzki ok 1m zeby to ruszyc... a i tak poszlo z trudem... lozyska padly po 2 tygodniach od zalozenia... byly to jakies niemieckie lozyska ktorych w tym momencie nazwy nie moge sobie przypomniec (

)
po zmianie jazda essim to przyjemnosc taka jak zaraz po kupnie...