Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Wymiana tylnego łożyska

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-05-18 18:44:44

Tak ma być,a ta nakrętka jest że tak powiem samoblokująca (składa się z trzech nakrętek),przynajmniej tak mam w Focusie.
Swoją drogą to zdzierstwo z tą ceną nakrętki! Ja za łożysko w komplecie z tą nakrętką i zabezpieczeniem zapłaciłem 92pln


-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2010-05-18 19:29:20 ]
2025-11-25 23:40
  
 
 2010-05-16 17:44:13

u mnie tez jest na lewym kole gwint odkrecajacy w lewo ale jest nakretka z plywajaca podkladka i dokreca sie na maxa,pewnie w MKVII tak ma byc

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
2025-12-03 09:33
  
 
 2010-05-16 15:13:00

Miro ja mam taka nakretke ktora pierwszy raz widzialem

to jest dokladnie cos takiego jak na tej aukcji: allegro

mimo wszystko czul bym sie zdecydowanie pewniej jakby tam byl lewy gwint...
2012-01-03 18:59
  
 
 2010-05-16 12:30:48

Cytat:
2010-05-16 09:09:22, archivi pisze:
... ja dobrze wiedzialem ze odkrecac trzeba w przeciwna strone do ruchu kola, ale patrze na gwint piasty i nie wierze... na lewym kole krece w lewo i sruba sie odkreca... co o tym sadzicie? dajcie znac... chce zyc pozdrawiam



U bzikola w MKVII też tak jest, nawet się zastanawialiśmy czy przypadkiem ktoś czopa nie wymieniał i zamontował prawy.
A nie masz przypadkiem nakrętki z pływającą podkładką ?
O ile się nie mylę, u niego coś takiego było, ale 100% pewności nie mam.

-----------------
TTI 880, Sirio T3-27 w dziurce :)

Miro #cinquecento :)
2023-04-06 12:05
  
 
 2010-05-16 09:09:22

Cytat:
2010-05-16 08:42:35, Miro pisze:
Z autopsji, mogę potwierdzić tą niby dziwną różnicę. Każdy materiał zgniatany z bardzo dużą siłą, będzie się deformował i w tym przypadku mała siła dokręcania jest wskazana. Pamiętajmy że gwinty czopów są zgodne do kierunku jazdy, lewe koło -> lewy gwint a prawe koło -> prawy gwint, co zapobiega samodkręceniu się nakrętki piasty w trakcie jazdy.



Miro dokladnie - tylko jak wiadomo na tej srubie trzyma sie kolo razem z bebnem - z tad przypuszczam ludzie chca to dociskac "ile wlezie zeby nie odpadlo"...

wczoraj zapomnialem napisac o jeszcze jednej rzeczy i Miro mnie ubiegl... co do gwintu lewego i prawego... owszem tak powinno byc... ALE U MNIE TAK NIEMA !

i tu jestem troche w szoku... czyzby to bylo cos kombinowane? da sie piaste z prawego kola zalozyc na lewe kolo? albo piaste + cos jeszcze?

ja dobrze wiedzialem ze odkrecac trzeba w przeciwna strone do ruchu kola, ale patrze na gwint piasty i nie wierze... na lewym kole krece w lewo i sruba sie odkreca...

co o tym sadzicie? dajcie znac... chce zyc

pozdrawiam
2012-01-03 18:59
  
 
 2010-05-16 08:42:35

Cytat:
2010-05-15 23:02:31, archivi pisze:
a ja mam pytanko: skoro kola dokrecamy czesto za pomoca nogi a przynajmniej ile sie da - rekoma, to czy ta nakretke na piascie powinnismy dokrecac z prawie 1/5 mocy? czyli w zasadzie bardzo delikatnie? (na tamtej fotce kolo z sila 90Nm a ta nakretka 20Nm) ...



Z autopsji, mogę potwierdzić tą niby dziwną różnicę.
Każdy materiał zgniatany z bardzo dużą siłą, będzie się deformował i w tym przypadku mała siła dokręcania jest wskazana.
Pamiętajmy że gwinty czopów są zgodne do kierunku jazdy, lewe koło -> lewy gwint a prawe koło -> prawy gwint, co zapobiega samodkręceniu się nakrętki piasty w trakcie jazdy.

-----------------
TTI 880, Sirio T3-27 w dziurce :)

Miro #cinquecento :)
2023-04-06 12:05
  
 
 2010-05-15 23:02:31

a ja mam pytanko: skoro kola dokrecamy czesto za pomoca nogi a przynajmniej ile sie da - rekoma, to czy ta nakretke na piascie powinnismy dokrecac z prawie 1/5 mocy? czyli w zasadzie bardzo delikatnie? (na tamtej fotce kolo z sila 90Nm a ta nakretka 20Nm)


I w zwiazku z roznymi wersjami relacji z wymiany lozysk opowiem jak bylo u mnie na swiezo:

1. sciagamy kolo
2. odkrecamy nakretke z piasty kluczem 30 - musi byc dosc gleboki/dlugi bo gwint piasty wystaje dosc mocno
3. sciagamy szczeki - u mnie zeszlo dosc gladlo ruszajac na boki, lekko podwazajac dwoma srubokretami
4. ze sciagnietego bebna sciagamy od wewnetrznej strony oslone taka zabkowana - chyba od ABSu !?!
5. wyciagamy simmering od strony wewnetrznej
6. malym srubokretem wybijamy lozysko - mi latwiej bylo sie dobrac do zewnetrznego... jak troche zejdzie klepiemy wiekszym srubokretem uderzajac na krzyz (tak jak powinno dokrecac sie kola)
7. po zdjeciu obu lozysk (jedno do wewnatrz jedno na zewnatrz) ladujemy smar i skladamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci...

u mnie mechanik dokrecil nakretke z taka sila, ze samym kluczem nie udalo mi sie tego rozkrecic... musialem uzyc przedluzki ok 1m zeby to ruszyc... a i tak poszlo z trudem... lozyska padly po 2 tygodniach od zalozenia... byly to jakies niemieckie lozyska ktorych w tym momencie nazwy nie moge sobie przypomniec ()

po zmianie jazda essim to przyjemnosc taka jak zaraz po kupnie...
2012-01-03 18:59
  
 
 2009-11-01 11:23:58

kolega "zetecdohc" pisze:
Cytat:
1. nie odkrecamy tych 4 srub z tyłu tylko ta jedna duza pod kapselkiem.
2. kapselek mozna zdjać bez uszkodzenia wystarczy srubowkret młotek i troszke cierpliwosci
3.do wymiany łozysk nie trzeba zadnych specjalistycznych narzedzi
4 powodzenia w mechanikowaniu



no chyba ze same lozyska,,,ale warunek jest taki ze bieznie lozysk musza byc w dobrym stanie,,,ja wymieniam gdyz po co po jakims czasie 2 razy bede rozbieral.

-----------------
COYOTE-25 na PolskaJazda.PL

------------------
www.pajacyk.pl
2013-03-24 16:37
  
 
 2009-10-30 08:01:28

1. nie odkrecamy tych 4 srub z tyłu tylko ta jedna duza pod kapselkiem.
2. kapselek mozna zdjać bez uszkodzenia wystarczy srubowkret młotek i troszke cierpliwosci
3.do wymiany łozysk nie trzeba zadnych specjalistycznych narzedzi
4 powodzenia w mechanikowaniu
2011-07-03 11:58
  
 
 2009-10-30 00:34:45

ja wymienialem za pomoca takich rzeczy jak...

1. srubowkret z cienszym zebem do rozwarcia (lekkiego odsuniecia tulei od bebna)
2. srubowkret z masywym "zebem"
3. mlotek

i tak dookola wybijalem "bieznie" lozysk, i wsadzalem nowe i dobijalem

no i SMARU porzadnego dalem i bangla

ps. a jak zakrecasz nakretke dociskajaca lozyska to pamietaj zeby robic do oporu i popuscic lekko 1/4 ruchu zegara (cofnac troche)

-----------------
COYOTE-25 na PolskaJazda.PL

------------------
www.pajacyk.pl
2013-03-24 16:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM