Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

1.5 dohc nie pali na jeden cylinder

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-10-27 23:21:52

witam.

przyjechało do nas Espero 1.5 DOHC. nie pali na drugi cylinder. sprawdziłem ciśnienie sprężania i na każdym garze jest po 11atm. iskra jest. wtrysk po podaniu napięcia cyka. komputer daje sygnał na wtrysk - sprawdzałem diodą na wtyczce. rozrząd ustawiony dobrze. wydawało mi się, że to wina wtrysku.. mimo, że dostaje sygnał to prawdopodobnie leje. ale.. ta sama historia dzieje się na gazie. instalacja z emulatorem. więc pozostaje tylko sterownik. ktoś miał podobną historię ? dodam, że silnik wydaje dźwięk jakby zacierał się na wałkach.

pozdrawiam.

-----------------
bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć :)
2012-10-12 00:02
  
 
 2010-10-28 17:55:36

moze zawory

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2010-10-28 19:03:13

...jakiś szczególny przypadek


zdejmij pokrywę zaworów i obserwuj - może coś zauważysz

może jakiś zawór zatarł się w pozycji zamkniętej ? ...ale toby musiały być dwa zawory - czyli raczej niemożliwe


...zdejmij pokrywę i zeznawaj co widziałeś - sam jestem ciekaw

2017-07-28 21:46
  
 
 2010-10-28 19:45:24

nie może zawory ...ciśnienie sprężania mierzył przeca

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2010-10-28 21:16:19

wyciągnij wtrysk i sprawdz czy leje? podmień kolejność wtrysków, obadaj świece (możliwe że pod obciążeniem źle, albo nie pracuje wcale). jak słychać, że coś nie tak to nie zapalaj auta niepotrzebnie tylko jak najszybciej sprawdzaj co się dzieje!!!
2012-01-16 18:23
  
 
 2010-10-28 23:54:33

Cytat:
2010-10-28 21:16:19, sta3x63 pisze:
jak słychać, że coś nie tak to nie zapalaj auta niepotrzebnie tylko jak najszybciej sprawdzaj co się dzieje!!!



przecież to nie jego to co sie bedzie martwił

Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2010-10-29 23:23:57

Cytat:
przecież to nie jego to co sie bedzie martwił



owszem nie moje tylko klienta ale to nie zmienia faktu, że wypadałoby go naprawić zostanie u nas do czasu powrotu właściciela z sanatorium więc z doskoku szukam przyczyny.

myślałem, że może wtrysk leje ale ta sama rzecz dzieję się też na gazie. odpaliłem na benzynie i wyjąłem bezpiecznik od pompy. gdy zgasł odpaliłem na gazie - myślałem, że może wtrysk oprócz tego, że leje to upuszcza benzynę a jak wiadomo gaz z benzyną niechętnie się razem spalają. niestety to nie to i dalej kuleje. może jest jakaś nieszczelność pod kolektorem ssącym. cdn.


-----------------
bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć :)

[ wiadomość edytowana przez: voo dnia 2010-10-29 23:25:52 ]
2012-10-12 00:02
  
 
 2010-10-31 20:43:52

Jak sprawdzałeś iskrę na świecy ?


Miałem kiedyś taki przypadek, że ...świece położone na głowicy - dawały iskrę i wydawał się, że wszystko jest OK ale silnik "przebierał" (...).

Okazało się, że kable były walnięte i iskry skakały po głowicy w miejscach ich styku z korpusem tzn. pod tą pokrywą z napisem "DOHC 16V". Odkryłem to dopiero w ciemności

Więc może - konkretnie w Twoim przypadku - walnięty jest przewód zapłonowy 2-go cylindra ?
Zrób podmianę na jakiś sprawny przewód i patrz co się będzie działo.



Ps:

Kiedyś w Polonezie miałem taką świecę, że nie dawała iskry pod ciśnieniem i też na jeden cylinder nie palił, więc dopóki też jej nie podmienisz na "sprawną" - to się nie przekonasz...

A te odgłosy "zacierania się czegoś" ...to może dla zmylenia przeciwnika są

2017-07-28 21:46
  
 
 2010-11-05 22:04:33

Cytat:
Miałem kiedyś taki przypadek, że ...świece położone na głowicy - dawały iskrę i wydawał się, że wszystko jest OK ale silnik "przebierał" (...).

Okazało się, że kable były walnięte i iskry skakały po głowicy w miejscach ich styku z korpusem tzn. pod tą pokrywą z napisem "DOHC 16V". Odkryłem to dopiero w ciemności

Więc może - konkretnie w Twoim przypadku - walnięty jest przewód zapłonowy 2-go cylindra ?
Zrób podmianę na jakiś sprawny przewód i patrz co się będzie działo.



Ps:

Kiedyś w Polonezie miałem taką świecę, że nie dawała iskry pod ciśnieniem i też na jeden cylinder nie palił, więc dopóki też jej nie podmienisz na "sprawną" - to się nie przekonasz...

A te odgłosy "zacierania się czegoś" ...to może dla zmylenia przeciwnika są




od kabli i świeć zacząłem poszukiwania usterki. okazało się, że kolektor ssący był złożony na sportowy silikon czerwony i na drugim cylindrze go wciągnęło Esperal bryka ale dalej wydaje niepokojący dźwięk.

-----------------
bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć :)
2012-10-12 00:02
  
 
 2010-11-05 23:02:16

W moim esperalu 1,8 taki odgłos wydawała z siebie pompa wspomagania. Przejechałem z tym 60tys. i nic się nie stało.
Możliwe, że w tym przypadku jest to samo. Sprawdź napinacze i pasek napędzający alternator. Najlepiej psiknij na niego jakiś silikon do uszczelek i zobacz czy się nie uciszy. Jeżeli jest wypracowany- też potrafi wydawać dziwne dźwięki i nie jest to piszczenie.
2015-03-28 21:47
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM