Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126p EL] wałek 385, dzwoniące zawory i brak mocy

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-11-01 17:42:38

Mam kilka problemów. Oto specyfikacja silnika
-silnik zbudowany na wałku 385
-głowica -3mm, duże zawory ssące od Łady bodaj, dorobione tulejki na świece z długim gwintem NGK, miedziana uszczelka
-podfrezowania na tłokach żeby się nie spotykały z zaworami,
-gaźnik na dyszach 190 powietrze, 117 paliwo, rurka emulsyjna F8, dorobiony tzw. by-pass, czyli odpowietrzenie komory pływakowej, skrócony dyfuzor i przerobiony wg wzoru ś.p. Mazika, pełna polerka gaźnika
-turbinka Kowalskiego wybebeszona robiąca za flanszę/podstawkę pod gaźnik
-zamach stoczony do wieńca
-sportowy moduł zapłonowy (pomarańczowy) produkcji APE
-dolot Węglarskiego
-breda

Przy luzach zaworowych ustawionych wg Świątka na 0,15 ssące i 0,20 wydechowe nie chce odpalić natomiast przy seryjnych luzach 0,20 ssaki i 0,25 wydechowe dzwonią zawory i przy okazji auto w ogóle "nie jedzie". Zapłon nieco przyspieszony przestawieniem czujnika Halla. W czym może tkwić problem ? Skończyły mi się pomysły ...


[ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 17:55:03 ]
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 17:56:09

zawory dzwonią ?? czy jest stukowe ??
Jeśli dzwonią to może tłuką o tłoki ??
Jeśli stukowe to ma za mało paliwa ( po dyszy paliwowej wnosząc to na pewno ma ), albo zapłon za wczesny.
ps. w maluchu nie ma czujnika halla

-----------------
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam
2023-05-31 21:03
  
 
 2009-11-01 18:07:47

Słychać tak jakby zawory waliły o pokrywę zaworów - dzieję się tak przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu - całkiem możliwe, że pojawia się stukowe - wcześniej nigdy nie zdarzyło mi się żeby w którymkolwiek silniku pojawiło się spalanie stukowe, więc może źle rozpoznaję odgłosy, ale objawy mogłyby na to wskazywać, bo momentalnie traci moc, ale też z innej strony dziwne jest to, że nie chce zagadać na bardziej ciasnych luzach, dlatego zastanawiałem się dlaczego nie chce zagadać na luzach zalecanych przez producenta wałka. Czujnik jest przesunięty nieco w dół w stosunku do seryjnych ustawień, czyli zapłon jest przyspieszony jak mniemam. Jaką byś w tym momencie polecił dyszę paliwa ? 120 czy coś większego. Już mam dosyć metody prób i błędów przy ustawianiu szczerze mówiąc.

Znajomy ma praktycznie taką samą konfigurację silnika z różnicą taką, że ma dyszę paliwa 120 i normalny ebonit pod gaźnikiem i nie ma żadnego problemu z tym silnikiem - idzie aż miło.

P.S. Wydawało mi się, że czujnik położenia i prędkości obrotowej wału jest pewnego rodzaju czujnikiem Halla (hallotronem), ale mogę się zawsze mylić.

[ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 18:11:02 ]
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 18:12:35

130 spokojnie mozesz wsadzic, no chyba ze zalezy Ci na spalaniu...
na jakim paliwie jezdzisz?
2014-02-24 15:45
  
 
 2009-11-01 18:18:46

Dysza paliwa 117 to do silnika seryjnego dla poprawienia dynamiki. W takich ustawieniach niestety silnik trzeba dolać. Bez tego zapomnij o czymkolwiek. Na start dysza 125. Zapłon w ustawieniach fabrycznych a skoro masz elektroniczny to jak najbliżej oryginału. Nie jestem zwolennikiem robienia wszystkiego na hura a potem brak efektów. Zdecydowanie wolę kolejne poprawki wprowadzać po sprawdzeniu poprzedniej co znacznie ułatwia wyeliminowania "czarnej owcy" psującej całą zabawę......


Jesteś właśnie przypadkiem na HURAAAA

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2009-11-01 18:20:11

Pierwsze 100km zrobiłem na 99+ Shella , ale już wtedy było słychać zawory przynajmniej tak mi się wydaję, ale wtedy gaźnik był inaczej ustawiony. Teraz zalałem mu zwykłe 95 z Shella. Zależy mi na tym żeby ok. 10l/100km, bo tyle palił i pali odkąd sięgam pamięcią praktycznie każdy silnik, który składałem. Rozumiem, że wraz ze wzrostem musi palić więcej, ale nie przesadzajmy. Jak się bawiłem z gaźnikami jakiś czas temu na innym silniku też trochę porobionym to pomiędzy dyszą 120, a 130 nie odczułem żadnej różnicy prócz zwiększenia spalania, ale może to być jakiś trop.
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 18:29:37

na sam poczatek ustaw zawory jak zaleca swiatek ( slabiej czy lepiej powinien isc w miare normalnie), przy tym sprawdz czy klawiatura jest dobrze dokrecona... i dalej jak napisal simon

P.S i raczej bym tutaj zalecal jezdzic caly czas na Pb98

[ wiadomość edytowana przez: Hell dnia 2009-11-01 18:30:52 ]
2014-02-24 15:45
  
 
 2009-11-01 18:35:43

czujek jest indukcyjny.
dźwigienki nie uderzają w pokrywę ??
metoda prób i błędów jest najlepsza
wg. mnie 125 to minimum, pamiętaj że obrobiony gaźnik zwiększa ilość poiwetrza doprowadzanego do silnika zubażając mieszankę

-----------------
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam
2023-05-31 21:03
  
 
 2009-11-01 18:39:15

Tyle, że na luzach zaleconych przez Świątka nie chce w ogóle odpalić i to jest problem. Coś tam próbuję, ale tylko wg mojego słuchu na pierwszy cylinder. Nie robię wszystkiego na hurra tak swoją drogą simon_pg, bo silnik wcześniej zrobił kilka ładnych kilometrów tyle, że bez wielu modyfikacji, które ja zrobiłem i nawet jako tako jechał - podkreślam jako tako, bo nie miało to żadnego porównania do innych motorów zrobionych na bazie 385-ki, które widziałem Wiem, że ma dużo większy potencjał niż w stanie, w którym go kupiłem
Trzeba będzie z nim jeszcze powalczyć. Jak nic nie pomoże to dopiero wtedy zostanie metoda prób i błędów pavlus
Klawiatura jest dokręcona, a czy dźwigienki nie uderzają o pokrywę to nie sprawdzałem - ale czy to byłaby przyczyna spadku mocy przy zwiększaniu obrotów ?

[ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 18:43:54 ]
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 18:46:43

teraz mi tak przyszlo na mysl... skracales popychacze?
2014-02-24 15:45
  
 
 2009-11-01 18:51:06

A jak masz ustawiony zapłon?? Jeżeli czujnik jest na seryjnych otworach to raczej nie będzie prażyć bo na tym module jest bardzo mocno przyspieszony zapłon.
2017-08-14 09:55
  
 
 2009-11-01 21:30:44

Popychacze nie były skracane - też mi to przed chwilą przyszło na myśl - osłony są skrócone za to właśnie same laski popychaczy nie.

Czujnik jest na seryjnych otworach ustawiany - przesunąłem go w dół od seryjnego ustawienia przyspieszając zapłon w ten sposób, ale o ile stopni to nie jestem teraz w stanie powiedzieć. Jutro będę wszystko sprawdzał.
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 21:42:15

a tak na marginesie to czy w gazniku jest odpowiednia ilosc paliwa?moze poziom paliwa masz za niski?zwiekszajac dysze zwieksz tez poziom paliwa!

-----------------
2013-05-21 21:15
  
 
 2009-11-01 21:47:14

Pływak ustawiony na 7/15 bodaj - poziom paliwa w gaźniku jest jak najbardziej ok - przelewać go też nie przelewa tak w razie w.
2016-07-10 15:29
  
 
 2009-11-01 21:49:51

przy -3mm nie trzeba było z tego co pamiętam skracać lasek, była jeszcze regulacja, problem pojawiał się powyżej 4mm

-----------------
www.ladasport.pl
www.witekmotorsport.com
2012-12-29 16:45
  
 
 2009-11-01 22:00:08

To ja się podepnę:
czy w silniku z głowicą -3,2mm trzeba robić podcięciaw tłokach,bo brat cioteczny podobno skracał głowicę -4,7mm bez robienia wcięć,i mówi,że wcięcia w tłokach robi się tylko po to żeby silnik był bezkolizyjny jak pęknie łańcuszek.czy to prawda?

-----------------
Moje marzenie to E21 2.3...
2011-02-26 20:30
  
 
 2009-11-01 22:52:45

okłamali cię...

-----------------
2022-04-24 19:23
  
 
 2009-11-01 22:58:54

Takie pytania są z góry bez sensu, to trzeba pomierzyć a nie składać na pałe, w jednym silniku zawory się zetkną z tłokiem przy 3mm, a w innym miną przy głowicy ściętej o 4mm. I bynajmniej nie robi się tego z powodu jaki opisałeś, twój brat cioteczny ma braki w wiedzy

-----------------
--=RACE TECH=--
2025-12-17 17:23
  
 
 2009-11-01 23:45:25

Jednym slowem cos kolego spartoliles. Teraz to trza by podmieniac czesci (gaznik, czujnik, itp. co tam ruszales) i patrzec czy motor zacznie normalnie gadac. Wartalo by zadjac glowice i popatrzec czy wszystko ok.

ps.

Walek dobrze włozyles?

-----------------
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/149527
http://www.youtube.com/user/pawelzoladek84
2024-11-03 20:25
  
 
 2009-11-02 00:43:36

mówiesz żę masz moduł APE i podstawke pod gaźnik z turbinki tzn. że nie masz podkładki ebonitowej i nie masz podpiętego czujnika podciśnienia o ile dobrze dedukuje więc nie zmienia ci kąta wyprzedzenia zapłonu może z tad stukowe

-----------------
2018-04-16 20:58
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM