| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 17:42:38 Mam kilka problemów. Oto specyfikacja silnika
-silnik zbudowany na wałku 385
-głowica -3mm, duże zawory ssące od Łady bodaj, dorobione tulejki na świece z długim gwintem NGK, miedziana uszczelka
-podfrezowania na tłokach żeby się nie spotykały z zaworami,
-gaźnik na dyszach 190 powietrze, 117 paliwo, rurka emulsyjna F8, dorobiony tzw. by-pass, czyli odpowietrzenie komory pływakowej, skrócony dyfuzor i przerobiony wg wzoru ś.p. Mazika, pełna polerka gaźnika
-turbinka Kowalskiego wybebeszona robiąca za flanszę/podstawkę pod gaźnik
-zamach stoczony do wieńca
-sportowy moduł zapłonowy (pomarańczowy) produkcji APE
-dolot Węglarskiego
-breda
Przy luzach zaworowych ustawionych wg Świątka na 0,15 ssące i 0,20 wydechowe nie chce odpalić natomiast przy seryjnych luzach 0,20 ssaki i 0,25 wydechowe dzwonią zawory i przy okazji auto w ogóle "nie jedzie". Zapłon nieco przyspieszony przestawieniem czujnika Halla. W czym może tkwić problem ? Skończyły mi się pomysły ...
[ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 17:55:03 ] |
| 2016-07-10 15:29 | |
pavlus (S) Furious Moderator
 126p | 125p Kraków | 2009-11-01 17:56:09 zawory dzwonią ?? czy jest stukowe ??
Jeśli dzwonią to może tłuką o tłoki ??
Jeśli stukowe to ma za mało paliwa ( po dyszy paliwowej wnosząc to na pewno ma ), albo zapłon za wczesny.
ps. w maluchu nie ma czujnika halla  ----------------- Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam |
| 2023-05-31 21:03 | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 18:07:47 Słychać tak jakby zawory waliły o pokrywę zaworów - dzieję się tak przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu - całkiem możliwe, że pojawia się stukowe - wcześniej nigdy nie zdarzyło mi się żeby w którymkolwiek silniku pojawiło się spalanie stukowe, więc może źle rozpoznaję odgłosy, ale objawy mogłyby na to wskazywać, bo momentalnie traci moc, ale też z innej strony dziwne jest to, że nie chce zagadać na bardziej ciasnych luzach, dlatego zastanawiałem się dlaczego nie chce zagadać na luzach zalecanych przez producenta wałka. Czujnik jest przesunięty nieco w dół w stosunku do seryjnych ustawień, czyli zapłon jest przyspieszony jak mniemam. Jaką byś w tym momencie polecił dyszę paliwa ? 120 czy coś większego. Już mam dosyć metody prób i błędów przy ustawianiu szczerze mówiąc.
Znajomy ma praktycznie taką samą konfigurację silnika z różnicą taką, że ma dyszę paliwa 120 i normalny ebonit pod gaźnikiem i nie ma żadnego problemu z tym silnikiem - idzie aż miło.
P.S. Wydawało mi się, że czujnik położenia i prędkości obrotowej wału jest pewnego rodzaju czujnikiem Halla (hallotronem), ale mogę się zawsze mylić. [ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 18:11:02 ] |
| 2016-07-10 15:29 | |
Hell
 126p FL 86' Rybnik | 2009-11-01 18:12:35 130 spokojnie mozesz wsadzic, no chyba ze zalezy Ci na spalaniu...
na jakim paliwie jezdzisz? |
| 2014-02-24 15:45 | |
simon_pg F&F Sympatyk
 Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2009-11-01 18:18:46 Dysza paliwa 117 to do silnika seryjnego dla poprawienia dynamiki. W takich ustawieniach niestety silnik trzeba dolać. Bez tego zapomnij o czymkolwiek. Na start dysza 125. Zapłon w ustawieniach fabrycznych a skoro masz elektroniczny to jak najbliżej oryginału. Nie jestem zwolennikiem robienia wszystkiego na hura a potem brak efektów. Zdecydowanie wolę kolejne poprawki wprowadzać po sprawdzeniu poprzedniej co znacznie ułatwia wyeliminowania "czarnej owcy" psującej całą zabawę......
Jesteś właśnie przypadkiem na HURAAAA ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
| 2019-07-14 20:05 | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 18:20:11 Pierwsze 100km zrobiłem na 99+ Shella , ale już wtedy było słychać zawory przynajmniej tak mi się wydaję, ale wtedy gaźnik był inaczej ustawiony. Teraz zalałem mu zwykłe 95 z Shella. Zależy mi na tym żeby ok. 10l/100km, bo tyle palił i pali odkąd sięgam pamięcią praktycznie każdy silnik, który składałem. Rozumiem, że wraz ze wzrostem musi palić więcej, ale nie przesadzajmy. Jak się bawiłem z gaźnikami jakiś czas temu na innym silniku też trochę porobionym to pomiędzy dyszą 120, a 130 nie odczułem żadnej różnicy prócz zwiększenia spalania, ale może to być jakiś trop. |
| 2016-07-10 15:29 | |
Hell
 126p FL 86' Rybnik | 2009-11-01 18:29:37 na sam poczatek ustaw zawory jak zaleca swiatek ( slabiej czy lepiej powinien isc w miare normalnie), przy tym sprawdz czy klawiatura jest dobrze dokrecona... i dalej jak napisal simon
P.S i raczej bym tutaj zalecal jezdzic caly czas na Pb98 [ wiadomość edytowana przez: Hell dnia 2009-11-01 18:30:52 ] |
| 2014-02-24 15:45 | |
pavlus (S) Furious Moderator
 126p | 125p Kraków | 2009-11-01 18:35:43 czujek jest indukcyjny.
dźwigienki nie uderzają w pokrywę ??
metoda prób i błędów jest najlepsza
wg. mnie 125 to minimum, pamiętaj że obrobiony gaźnik zwiększa ilość poiwetrza doprowadzanego do silnika zubażając mieszankę ----------------- Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam |
| 2023-05-31 21:03 | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 18:39:15 Tyle, że na luzach zaleconych przez Świątka nie chce w ogóle odpalić i to jest problem. Coś tam próbuję, ale tylko wg mojego słuchu na pierwszy cylinder. Nie robię wszystkiego na hurra tak swoją drogą simon_pg, bo silnik wcześniej zrobił kilka ładnych kilometrów tyle, że bez wielu modyfikacji, które ja zrobiłem i nawet jako tako jechał - podkreślam jako tako, bo nie miało to żadnego porównania do innych motorów zrobionych na bazie 385-ki, które widziałem  Wiem, że ma dużo większy potencjał niż w stanie, w którym go kupiłem
Trzeba będzie z nim jeszcze powalczyć. Jak nic nie pomoże to dopiero wtedy zostanie metoda prób i błędów pavlus
Klawiatura jest dokręcona, a czy dźwigienki nie uderzają o pokrywę to nie sprawdzałem - ale czy to byłaby przyczyna spadku mocy przy zwiększaniu obrotów ? [ wiadomość edytowana przez: shabat dnia 2009-11-01 18:43:54 ] |
| 2016-07-10 15:29 | |
Hell
 126p FL 86' Rybnik | 2009-11-01 18:46:43 teraz mi tak przyszlo na mysl... skracales popychacze? |
| 2014-02-24 15:45 | |
cichy_b0b F&F MEMBER
 Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2009-11-01 18:51:06 A jak masz ustawiony zapłon?? Jeżeli czujnik jest na seryjnych otworach to raczej nie będzie prażyć bo na tym module jest bardzo mocno przyspieszony zapłon. |
| 2017-08-14 09:55 | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 21:30:44 Popychacze nie były skracane - też mi to przed chwilą przyszło na myśl - osłony są skrócone za to właśnie same laski popychaczy nie.
Czujnik jest na seryjnych otworach ustawiany - przesunąłem go w dół od seryjnego ustawienia przyspieszając zapłon w ten sposób, ale o ile stopni to nie jestem teraz w stanie powiedzieć. Jutro będę wszystko sprawdzał. |
| 2016-07-10 15:29 | |
swietyppl
 RAJDOWY PLESZEW pleszew | 2009-11-01 21:42:15 a tak na marginesie to czy w gazniku jest odpowiednia ilosc paliwa?moze poziom paliwa masz za niski?zwiekszajac dysze zwieksz tez poziom paliwa! ----------------- |
| 2013-05-21 21:15 | |
shabat
 był niebieski Fiat 1 ... Wrocław | 2009-11-01 21:47:14 Pływak ustawiony na 7/15 bodaj - poziom paliwa w gaźniku jest jak najbardziej ok - przelewać go też nie przelewa tak w razie w. |
| 2016-07-10 15:29 | |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :)
 Kraków | 2009-11-01 21:49:51 przy -3mm nie trzeba było z tego co pamiętam skracać lasek, była jeszcze regulacja, problem pojawiał się powyżej 4mm ----------------- www.ladasport.pl
www.witekmotorsport.com |
| 2012-12-29 16:45 | |
Marceli650
 Omega 89r C20NE/PF12 ... Głosków | 2009-11-01 22:00:08 To ja się podepnę:
czy w silniku z głowicą -3,2mm trzeba robić podcięciaw tłokach,bo brat cioteczny podobno skracał głowicę -4,7mm bez robienia wcięć,i mówi,że wcięcia w tłokach robi się tylko po to żeby silnik był bezkolizyjny jak pęknie łańcuszek.czy to prawda? ----------------- Moje marzenie to E21 2.3... |
| 2011-02-26 20:30 | |
CEHU F&F MEMBER
 Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2009-11-01 22:52:45 okłamali cię... ----------------- |
| 2022-04-24 19:23 | |
MAD_DOGG F&F Sympatyk

 Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2009-11-01 22:58:54 Takie pytania są z góry bez sensu, to trzeba pomierzyć a nie składać na pałe, w jednym silniku zawory się zetkną z tłokiem przy 3mm, a w innym miną przy głowicy ściętej o 4mm. I bynajmniej nie robi się tego z powodu jaki opisałeś, twój brat cioteczny ma braki w wiedzy ----------------- --=RACE TECH=-- |
| 2025-12-17 17:23 | |
zolo
 Fiat 126p Kraśnik | 2009-11-01 23:45:25 Jednym slowem cos kolego spartoliles. Teraz to trza by podmieniac czesci (gaznik, czujnik, itp. co tam ruszales) i patrzec czy motor zacznie normalnie gadac. Wartalo by zadjac glowice i popatrzec czy wszystko ok.
ps.
Walek dobrze włozyles? ----------------- http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/149527
http://www.youtube.com/user/pawelzoladek84 |
| 2024-11-03 20:25 | |
malyglod
 Fiat 126p sosnowiec | 2009-11-02 00:43:36 mówiesz żę masz moduł APE i podstawke pod gaźnik z turbinki tzn. że nie masz podkładki ebonitowej i nie masz podpiętego czujnika podciśnienia o ile dobrze dedukuje więc nie zmienia ci kąta wyprzedzenia zapłonu może z tad stukowe ----------------- |
| 2018-04-16 20:58 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|