2005-03-06 20:37:59
Cytat:
|
2005-03-06 00:10:53, MCZ pisze:
W Omedze pomiar prędkości jest realizowany przez ABS. Podstawowe pytanie jest takie czy inne funkcje zależne od prędkości działają. Sprawdź czy BC wyświetla ci średnie zużycie paliwa w l/h czy w l/100 km (w czasie jazdy oczywiście), czy działa servortonic, czy radio się podgłaśnia (jeśli masz taką opcję). A tempomat chodzi?. W Omach do roku modelowego 1997 sygał prędkości wychodził z pinu 6 na ABS a w późniejszych z pinu 23. Sprawdź czy masz sygnał. Czy pali się kontrolka ABS lub TC? Jeśłi nie to problem tkwi w kompie ABS lub między ABS a licznikiem. Jeśli tak to między czujnikiem a ABS lub w kompie ABS. Czy sprawdzałeś błędy TECHEM? Jak będziesz znał odpowiedzi na te pytania to pomyślimy co dalej MCZ
|
|
Witam.
Dziękuję za odpowiedzi i chęci udzielenia pomocy.
Sprawę przedstawię od początku zaistnienia usterki. Ok. miesiac
temu przy ruszeniu rano zauważyłem, że wskazówka prędkości nie
ruszyła i po paru przejechanych metrach nie nalicza odległości.
Pojechałem do ASO, powiedzieli mi, ze mogły wyłamać sie trybiki
w zegarze i trzeba wymienić zegary bo to jest nienaprawialne.
Po 2 dniach jazdy po mieście zapaliła się kontrolka awarii silnika
i się świeciła. Pojechałem do ASO gdzie powiedzieli mi, że nie ma
błędu tylko zapaliła się z powodu uszkodzenia naliczania km i pręd-
kości i po kilku dniach znowu sie zaświeci. Mechanik powiedział, że
ABS jest w porzadku, co mnie zdziwiło gdyż nie przypuszczałem, że
może być jakaś zależność. Na fakturze napisali mi: testowanie komp-Tech1/2, nie wiem co to oznacza.
Oczywiście auto odpala i jeżdzi normalnie z tym, ze wolne obroty są wyższe, ok.1000/min/ Pewnego razu wskazówka ruszyła się i
pokazywała predkość a takze naliczana była droga. Takim sposo-
bem przejechałem 2,5km do parkingu. Na drugi dzień już nie ruszy
ło. Za drugim pobytem w ASO zgasili lampkę silnika. Chyba po
kilkunastu dniach przy wyprzedzaniu mocniej depnąłem na gaz i
znowu się zapaliła. Wymieniłem zegary na inne i tez nie działa.
Co do wskażników to świeci się kontrolka silnika, zuzycie paliwa
wskazuje l/h w czasie jazdy też ale wyzsze wartości, radio gra bez
zmian, tempomatu nie mam i innych nieprawidłowosci nie stwier-
dzam. W tych zmienionych zegarach pokazuje wyższe wartości :
obroty o ok.500/min, wyzszą temperaturę silnika i więcej paliwa w
zbiorniku.
Zastanawia mnie fakt, że w ASO nie mieliby pojęcia o przyczynach
awarii i ze jest np. jakis czujnik przy skrzyni biegów? chociaż od
dawna słyszałem, ze serwis Opla w Lublinie jest kiepski.
I chyba znowu zmienię zegary na poprzednie bo przynajmniej wiem jak mi wskazywały.
Dziękuję za dotychczasową pomoc i liczę na dalszą.
Pozdr.