Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Esperak nie odpala - za długo stoi nie odpalany.. ;/

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-02-01 17:12:06

Mam taki problem.
Korzystałem z wyszukiwarki, jednak problemy innych użytkowników nie do końca pokrywają się z moim.
Otóż tak, Esperak stał i już właściwie stoi od dłuższego czasu, nie mogę go dopalić. Wymieniłem świece i kable i dalej nic.
Podczas dłuższej próby akumulator padł i nic jest jak jest.
Wcześniej jeździłem dość często, ale jak odstawiłem go na dwa tygodnie tak padł i nie odpala.
Czasem tylko czuć że zaskoczy i ale nie wskakuje na obroty.
Paliwko ok, czasem jest nawet tak że jak za długo odpalam to pompa cały czas podaje paliwo, nie rozłącza się po kilku sekundach po przekręceniu kluczyka. Co wiec po kolei sprawdzić?
Doradzicie? Kopułkę i palec wymieniałem rok temu... Proszę o jakąś rzeczową podpowiedź i pomoc ;/
2012-08-26 00:15
  
 
 2011-02-01 17:24:44

Na początek sprawdź cały zapłon czyli cewkę itp.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2011-02-01 17:35:29

Prawdopodobnie masz "zalane świece"
2017-06-07 06:08
  
 
 2011-02-02 01:48:46

Witam,

z opisu wygląda to tak samo jak mój przypadek sprzed roku, co się okazało złącze kompa (ECU) nad bezpiecznikami zamokło/zaśniedziało i ani rusz. Mechanik podobno wyjął kompa osuszył, wyczyścił styki i działa.

tak więc powodzenia

pozdro
2011-09-25 23:21
  
 
 2011-02-02 13:47:34

jak dostaje paliwo i ma dobrą iskrę to nie ma cudów musi odpalić ale te 2 warunki muszą być spełnione

-----------------
Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany
2011-10-18 08:46
  
 
 2011-02-02 16:41:02

Cuda się zdarzają. Może być zła mieszanka, albo przestawiony zapłon

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2011-02-02 18:50:30

ja uważam że nie dostaje paliwa,najlepiej sprawdzić to zdjąć przewód zasilający paliwo przy wtryskach i przekręcić kluczyk na chwilke (aż się pompka załączy) i bedzie widać .u mnie w esperaku jest tak jak wyjeżdże benzynke do końca to pózniej nie chce zaciągnąć po zatankowaniu (zapowietrza się?)warto sprawdzić
2014-07-29 16:15
  
 
 2011-02-05 20:29:31

Cytat:
2011-02-02 18:50:30, maniekespero pisze:
ja uważam że nie dostaje paliwa,najlepiej sprawdzić to zdjąć przewód zasilający paliwo przy wtryskach i przekręcić kluczyk na chwilke (aż się pompka załączy) i bedzie widać .u mnie w esperaku jest tak jak wyjeżdże benzynke do końca to pózniej nie chce zaciągnąć po zatankowaniu (zapowietrza się?)warto sprawdzić



który to jest przewód w 1.5 ?

-----------------
Rusza panzer, Złoty panzer
Czołg co prowadzisz go jednym palcem
Czołg co walczy z dystansem
Czołg co musi wygrać w tej walce...
2015-10-23 01:03
  
 
 2011-02-05 23:41:44

Cytat:
2011-02-02 18:50:30, maniekespero pisze:
ja uważam że nie dostaje paliwa,najlepiej sprawdzić to zdjąć przewód zasilający paliwo przy wtryskach i przekręcić kluczyk na chwilke (aż się pompka załączy) i bedzie widać .u mnie w esperaku jest tak jak wyjeżdże benzynke do końca to pózniej nie chce zaciągnąć po zatankowaniu (zapowietrza się?)warto sprawdzić



Z tym przekręcaniem kluczyka, to jest niepewna sprawa, bo jak w układzie będzie ciśnienie to za drugim przekręcaniem kluczyka, pompa się nie załączy... (komputer czuwa)

Już kiedyś pisałem jak można załączyć pompę - ale napiszę jeszcze raz:


1) wyjmujesz przekaźnik od pompy (1 z 4 w "skrzynce pomocniczej" przy lewym bucie), rozbebeszasz go tj. zdejmujesz jego obudowę, wkładasz ponownie do gniazda i ...palcem naciskasz kotwicę przekaźnika i pompa działa - nawet bez włożonego kluczyka

2) jak masz trochę pojęcia o przekaźnikach, to po jego wyjęciu zwierasz kawałkiem przewodu (mostkujesz) piny w gnieździe przekaźnikowym odpowiedzialne za jego zwarte styki (styk 30 i 87) i pompa też działa.

3) w komorze silnika w okolicach zbiornika spryskiwacza jest taka wiązka przewodów (...) z której to wiązki wystaje na ok. 5 cm taki czerwony kabelek zakończony okrągłym (nietypowym) konektorkiem. Jest to przewód do "podłączania na krótko" pompy. Wystarczy przedłużyć go "czymś" i podłączyć do "+" akumulatora.

Z tym sposobem z p. 3 - to sprawa jest dyskusyjna, bo podobno niektórzy uzytkownicy nie mogą się doszukać tego wystającego kabelka...
Więc jak go znajdziesz to OK, a jak nie - to pozostaje rozwiązanie z p. 1 i 2.



Co do tego przewodu zasilającego ...jest od strony przegrody kabiny - dojście "zerowe"

Najprościej będzie poluzować śrubkę mocującą regulator ciśnienia paliwa, albo nawet wyjąc ten regulator i wtedy po załączeniu pompy - paliwo powinno polecieć jak z fontanny.
Do regulatora też jest ciężkie dojście ale da się zrobić (Regulator to taki bączek z odchodzącym szarym wężykiem, zamontowany na listwie wtryskiwaczy).


>>TUTAJ<< masz mój post na temat tego regulatora - kiedy miałem z nim kłopoty. O dziwo są jeszcze zdjęcia.
2017-07-28 21:46
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM