2011-02-05 23:41:44
Cytat:
|
2011-02-02 18:50:30, maniekespero pisze:
ja uważam że nie dostaje paliwa,najlepiej sprawdzić to zdjąć przewód zasilający paliwo przy wtryskach i przekręcić kluczyk na chwilke (aż się pompka załączy) i bedzie widać .u mnie w esperaku jest tak jak wyjeżdże benzynke do końca to pózniej nie chce zaciągnąć po zatankowaniu (zapowietrza się?)warto sprawdzić
|
|
Z tym przekręcaniem kluczyka, to jest niepewna sprawa, bo jak w układzie będzie ciśnienie to za drugim przekręcaniem kluczyka, pompa się nie załączy... (komputer czuwa)
Już kiedyś pisałem jak można załączyć pompę - ale napiszę jeszcze raz:
1) wyjmujesz przekaźnik od pompy (1 z 4 w "skrzynce pomocniczej" przy lewym bucie), rozbebeszasz go tj. zdejmujesz jego obudowę, wkładasz ponownie do gniazda i ...palcem naciskasz kotwicę przekaźnika i pompa działa - nawet bez włożonego kluczyka
2) jak masz trochę pojęcia o przekaźnikach, to po jego wyjęciu zwierasz kawałkiem przewodu (mostkujesz) piny w gnieździe przekaźnikowym odpowiedzialne za jego zwarte styki (styk 30 i 87) i pompa też działa.
3) w komorze silnika w okolicach zbiornika spryskiwacza jest taka wiązka przewodów (...) z której to wiązki wystaje na ok. 5 cm taki czerwony kabelek zakończony okrągłym (nietypowym) konektorkiem. Jest to przewód do "podłączania na krótko" pompy. Wystarczy przedłużyć go "czymś" i podłączyć do "+" akumulatora.
Z tym sposobem z p. 3 - to sprawa jest dyskusyjna, bo podobno niektórzy uzytkownicy nie mogą się doszukać tego wystającego kabelka...
Więc jak go znajdziesz to OK, a jak nie - to pozostaje rozwiązanie z p. 1 i 2.
Co do tego przewodu zasilającego ...jest od strony przegrody kabiny - dojście "zerowe"
Najprościej będzie poluzować śrubkę mocującą regulator ciśnienia paliwa, albo nawet wyjąc ten regulator i wtedy po załączeniu pompy - paliwo powinno polecieć jak z fontanny.
Do regulatora też jest ciężkie dojście ale da się zrobić (Regulator to taki bączek z odchodzącym szarym wężykiem, zamontowany na listwie wtryskiwaczy).
>>TUTAJ<< masz mój post na temat tego regulatora - kiedy miałem z nim kłopoty. O dziwo są jeszcze zdjęcia.