2011-10-30 23:19:27
Cytat:
|
2011-10-27 09:29:41, robert_or3 pisze:
Teoretycznie nic się nie powinno stać bo jest to nic innego jak potencjometr bodajże jednościeżkowy który podaje na ECU napięcie od 0,2 do około 5V w zależności od kąta otwarcia przepustnicy. Wg. ECU u mnie TPS podaje napięcie niższe niż 0,2 więc ze względu na brak odpowiedniego miernika nie będę się z nim kłócił
|
|
Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia...
Jakie napięcie jest bezpośrednio na zaciskach TPS'u (na podstawie odczytów z miernika) - jest mało istotne.
Istotne jest jakie napięcie jest bezpośrednio na "wejściu" do komputera.
W lanosie miałem taką sytuację, że różnica napięć: na wyjściu z TPS'u a wejściem do komputera wynosiła coś ok. 0,35V. Podobnie miałem z napięciami podawanymi do silnika krokowego.
(objawy były takie, że falowały wolne obroty a jak był zimny to strasznie szarpał...)
Zanim do tego doszedłem co jest tego przyczyną ...naczytałem się na różnych forumach takich rzeczy, że po ich lekturze zwątpiłem czy ....lanos to rzeczywiście jest lanos ...a i w swoje imię i nazwisko zacząłem wątpić.

(więc ostrożnie z tymi forumowymi opiniami)
Wreszcie jakoś tak wyszło, że kupiłem "kilka" metrów kabla 1mm2 i zdublowałem oryginalne przewody idące do TPS'u i silnika krokowego . Odciąłem te stare przy TPS'ie i silniku krokowym, polutowałem je i puściłem bezpośrednio do komputera, wpinając się z nimi na kilka centymetrów przed złączem komputera. Pominąłem tym samym co najmniej 2 (pierdolone nierozbieralne) koreańskie złącza wtyczkowe ...
Efekt: różnica napięć we - wy: poza zakresem pomiarowym miernika.
Od tego czasu nie wiem co to są falujące obroty i szarpanie jak to miało miejsce wcześniej.
Opłacało się bawić w dublowanie tych przewodów ale nie ukrywam, że zajęło mi to 2 dni pracy ("po godzinach").
Więc postaraj się sie możę o jakiś sensowny miernik cyfrowy i pomierz te napięcia o których pisałem. Napięcia mierzyłem w ten sposób, że do oryginalnej "sondy" kabelka miernika przywiązałem igłę - mierząc nałuwałem przewody.
O efektach daj znać.
Powodzenia.