| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-17 14:02:39 sprawa zalatwiona, "nowy" altek siedzi w samochodzie. Niestety nie mam tego z regulatorem na zewnatrz, tylko w srodku z diodami (Dalco Remy czy jakos tak). Najwazniejsze, ze sprawa ogarnieta  ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-13 23:00:35 heh jak nie urok to sraczka z ładowaniem juz jakby lepiej (jeszcze jestem przed wymiana regulatora), ale stracilem hamulce... gdzies ucieka plyn. Jak jechalem to powoli tracilem sile hamowania, podjechalem pod dom, jeszcze dzialaly, jak juz mielismy wracac, to pedal w podloge i pali sie czerwona lampa... zyc nie umierac
co do ladowania, to sprawdzalem napiecie aku przed i po jezdzie.
Przed bylo 12,1, po przekreceniu stacyjki spadlo na 11,95, po odpaleniu 15,3, po wlaczeniu radia i swiatel utrzymywalo sie 15V.
Po przejechaniu 15km i wylaczeniu silnika bylo 12,45V, czyli jakby sie troche podladowal
Tak czy siak wymieniam regulator, bo juz jest w drodze do mnie nowy, nie zaszkodzi. ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-13 17:00:49 posmarowalem wszystko od gory do dolu smarem i nadal to samo, no moze poza znacznie cichszym zamykaniem maski
Jednak jak tak sobie pomacalem u mnie i w 2.0, to wydaje mi sie ze w 2.0 drut za ktory ciagnie linka jest wykrzywiony i stad to cale zamieszanie, brakuje pewnie przez to kawaleczka by maske odblokowac. ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-13 07:59:18 Cytat:
| 2011-04-13 07:34:07, Mr_Brayan pisze:
Czyli innymi słowy źle wyregulowana maska, za bardzo ją zamek wciąga do dołu.
|
|
a ktorym ustrojstwem to sie reguluje? :| ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
Mr_Brayan LOB MEMBER
 MV6+LPG/CBR900RR Płozy/Szczytno | 2011-04-13 07:34:07 Czyli innymi słowy źle wyregulowana maska, za bardzo ją zamek wciąga do dołu. ----------------- Sprzedam |
| 2019-07-19 18:53 | |
chemik333 LOB MEMBER
 saab9-5, F650CS Warszawa | 2011-04-12 20:56:02 pewnie masz wyzlobienie na preciku ktory w zamku maski zwalnia zaczep. nasmaruj wszystko tam gesto towotem i bedzie dzialalo. tez tak mam juz od kilku lat i daje rade
a sposob na to jeszcze jest taki, ze ktos musi dociskac maske do dolu, wtedy ty ciagniesz za dzwignie w samochodzie i ten ktos musi puscic maske - powinna sie zawsze zwolnic z zaczepu. ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
| 2018-07-16 13:30 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-12 14:56:58 dostalem sie pod maske i jak sie okazalo linka wcale sie nie urwala, tylko z jakiegos powodu ciagnac za dzwignie w samochodzie nie idzie otworzyc maski, jak ciagne za linke pod maska to idzie spokojnie. Kiedy ciagne za dzwignie to linka sie napreza i nawet jak maska jest podniesiona to blokada cofa sie w pelni.
O co chodzi, to sie gdzie naciaga, ustawia sie jakos? Z tego co widzialem, to linka idzie caly czas w pancerzu, az do dzwigni...
Moze to ze dzwignia sie nie cofa jest jakas wskazowka? czyli po naciagnieciu linki i odblokowaniu sprezynki, nie wraca ona na swoje miejsce. ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-04-03 16:30:52 z atrapa jakos pojdzie, raczej pusci w miejscu przykrecenia. Tylko nim ja urwe do konca, to ma moze ktos sposob zamocowania tej linki i jak trzeba cos pociagnac by otworzyc maske?
z gory dzieki ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
Solltys LOB MEMBER
 v40 przeddzidzie | 2011-03-24 14:09:11 Ginekologia od spodu  , albo pożegnaj się z atrapą chłodnicy - musisz jej zęby powybijać i się dostać do zamka. |
| 2015-10-07 08:49 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-23 16:13:48 chciałem dziś podziałać z samochodem i poprawić kabel od masy z budy do aku, bo marnie wyglada, ale niestety nic z tego nie wyszlo, bo mi sie linka do otwierania maski zerwala :/ Jest jakiś patent by to otworzyć i podczepić spowrotem linkę? ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-21 15:00:47 bylem na nartach, wiec jeszcze nie bylem u elektryka. W tym tygodniu podjade do niego by zerknal o co chodzi, jemu to zajmie chwile  ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
Solltys LOB MEMBER
 v40 przeddzidzie | 2011-03-21 14:51:35 No i co? Zrobione? |
| 2015-10-07 08:49 | |
Solltys LOB MEMBER
 v40 przeddzidzie | 2011-03-09 06:54:15 Cytat:
| 2011-03-08 23:03:56, fatboy82 pisze:
Kontrolka sie pali na bank (teraz nie sprawdzalem, ale pamietam, ze sprawdzalem to juz wczesniej).
|
|
Jeśli jesteś tego pewien no to zostaje Ci wizyta u elektryka samochodowego żeby sprawdził i ewentualnie wymienił regulator napięcia.
Cytat:
| Natomiast dzis odkrylem, ze nie pali mi sie ta kontrolka w 3.0. Naprawde jest ona az tak wazna?
|
|
Wszelkie teorie tak twierdzą - wiadomo są przypadki osobnicze, które mają inaczej, ale zasada pozostaje ta sama. Jak wymontujesz zegary to sam zobaczysz że lapka ładowania jest większa i grubsza. W nowych autach z kupą elektroniki i diodami zamiast żarówek funkcję oporności tej żarówki spełnia odpowiednio dobrany rezystor.
Dokładnej zasady działania i wzbudzenia alternatora Ci nie podam - ale odpowiednie tematy wyszperasz na elektrodzie. |
| 2015-10-07 08:49 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-03-08 23:03:56 Cytat:
| 2011-03-08 14:05:31, Solltys pisze:
Jeżeli nie działa powyższe co napisałem - załaduj dobry aku - przekręć kluczyk o jeden skok nie włączając silnika i popatrz czy zapali się kontrolka ładowania razem z kontrolką oleju. Jak ciemna to żarówka zdechła, a jest ona ważna dla obwodu wzbudzenia alternatora dlatego jest większa ok.3W
|
|
Kontrolka sie pali na bank (teraz nie sprawdzalem, ale pamietam, ze sprawdzalem to juz wczesniej). Natomiast dzis odkrylem, ze nie pali mi sie ta kontrolka w 3.0. Naprawde jest ona az tak wazna? ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
Solltys LOB MEMBER
 v40 przeddzidzie | 2011-03-08 14:05:31 Cytat:
| 2011-03-04 01:40:05, fatboy82 pisze:
Panowie i Panie mam jakiś dziwny przypadek. Mówiąc krótko mam kontrolka braku ładowania się nie zapala, wszystko wygląda, że jest OK, a jednak aku się nie ładuje.
|
|
Podobny problem miałem dawno temu.
Oglądasz alternator i przypatrujesz się dokładnie cienkiemu przewodowi -odpowiada on za wzbudzenie alternatora- jak się ukruszył pod izolacją lub wypadł z wsuwki to kontrolka się nie będzie świeciła i nie będzie ładowania. Jedziesz na gołym akumulatorze.
Cytat:
| ale czemu nie pali się kontrolka ładowania?
|
|
Jeżeli nie działa powyższe co napisałem - załaduj dobry aku - przekręć kluczyk o jeden skok nie włączając silnika i popatrz czy zapali się kontrolka ładowania razem z kontrolką oleju. Jak ciemna to żarówka zdechła, a jest ona ważna dla obwodu wzbudzenia alternatora dlatego jest większa ok.3W
Załaduj nową i jak nie zadziała to dobierz się do alternatora...szczotki itepe.
Zabawa z miernikiem jest może i fajna, ale jak masz usterkę okresową pod wpływem drgań podróżnych to nie wyłapiesz.
Rozwiązanie - elektryk i regeneracja alternatora...szczotki, sprawdzenie regulatora itepe...może łożyska przy okazji
|
| 2015-10-07 08:49 | |
dARTi LOB WETERAN
 czarna mamba Radomsko | 2011-03-05 11:17:13 i sprawdz, czy klemy i i ch okolice się nie nagrzewają po odpaleniu auta
mają być całkiem zimne
często czyścimy klemy, smary dupary a problem tkwi w miejscu gdzie klema jest zaciśnięta na kablu - wtedy wymień klemy i po kłopocie ----------------- only at J E E P ... |
| 2015-12-15 21:08 | |
michcio_007 LOB MEMBER
 B MV6 Płock / Liszyno | 2011-03-04 18:37:52 miałeś choinkę na desce bo już ci "prądu brakło",
sprawdź czy altek ładuje ale na nim samym a nie między klemami akku (podłącz miernik na zgaszonym silniku, niech druga osoba uruchomi a ty obserwuj wskazania)
sprawdź masy,
do gruntownego przejrzenia akku (elektrolit, płyty, ew. zwarcie)
....i ciesz się że nie masz mondeo tdci !!!
PS. moje C20NE odpalało bez problemu za pierwszym razem i śmigało że hej na akku wyjętym żywcem z tdci, na którym tenże nawet nie raczył cyknąc, nic tylko wszystko gasło i lipa...
----------------- |
| 2018-11-21 22:22 | |
Tom_J LOB NET MEMBER
 Tczew | 2011-03-04 16:12:10 Witam, kolego fadboy82
1. zaobserwuj czy podczas podłączenia akumulatpra do prostownika po około trzech minutach zaczyna gazować, jeśli tak to akumulator do wymiany ponieważ płyty są zwarte na dole akumulatora, opadła masa wypełniająca płyty dodatnie i taka jest reakcja prądu na zwarcie. Po dłuższym ładowaniu takiego akumulatora nie widać nawet jego płyt ponieważ elektrolit zrobi się brunatny. Taki akumulator nigdy nie będzie trzymał prądu. Może był już słaby a i tegoroczna zima swoje zrobilła.Taki akumulator ma napięcie (różnicę potencjałów) ale nie ma wydatku prądu i jeszcze dodatkowo obciąża alternator pracując na zwarciu.
2. Druga sprawa to, podłącz w szereg pomiędzy klemę a sworzeń akumulatora amperomierz to sprawdzisz na wygaszonym silniku czy masz jakieś upływy prądu. Możesz też w ten sposób sprawdzić prąd ładowania jaki pobiera akumulator przy włączonym silniku, (tylko podczas rozruchu silnika zawrzyj klemę z bolcem akumulatora bo amperomierz spali się od prądu rozrusznika) ale styk musi być pewny , aby przy pracującym alternatorze nie odłączać akumulatora bo popalisz niektóre odbiorniki prądu w instalacji , które nie mogą pracować na pięciu powyżej napięcia jakie podaje regulator.
3. Oczyść bolce akumulatora i klemy wewnątrz szczotką drucianą z izolującej przepływ prądy szarej patyny ( tlenki ołowiu).
4. Sprawdź przewód masowy przy karoserji czy ni przyrdzewiał
Nie mam innych pomysłów
pozdr. Tomek |
| 2020-05-19 21:44 | |
Wiktorzi LOB WETERAN
 LANCER Szczecin | 2011-03-04 12:32:13 alternator mógł polecieć, koledze przepaliła się dioda, to altek żarł 4 ampery
Odepnij i zobacz czy dalej ciągnie, a zresztą co za problem, sprawdzaj po kolei kable co żre i tyle.
----------------- "Żądam tolerancji dla mojej nietolerancji" |
| 2015-01-09 15:31 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2011-03-04 09:55:26 - jaka jest data produkcji i producent akku
- jak często jeździsz tym autem i jakie pokonujesz odległości
- czy sprawdziłeś kolor elektrolitu i jego poziom (warto "pobełtać" elektrolit areometrem czy nie ma czarnego osadu)
- czy płyty są równe ładne w równych odległościach
- czy klemy porządnie trzymają i czy są czyste i przesmarowane
- czy sprawdzałeś akku bez wrzucania na auto - ile traci V co dzień od naładowania
[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2011-03-04 10:00:18 ] |
| 2024-01-14 01:03 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|