Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[PanieKierowniku] Ford Escort kombi 1.8 RSTD

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2011-05-01 14:51:14

Mam nadzieję, że chodziło tylko o nick w tytule tematu. Siedzę na różnych forach i ciężko spamiętać wszystkie reguły...

2011-05-14 23:49
  
 
 2011-05-01 14:47:08

paniekierowniku ( fajny nick ), skoro cos robisz z autem i twoj watek jest w dziale tuning to ja proponuje przystosowac tytul watku na zgodny z regulaminem.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
2025-03-04 13:00
  
 
 2011-05-01 14:35:35

Było

FILMIK



Jest

FILMIK



W końcu autem podróżuje się przyjemnie i wyprzedza bez stresu.
Trochę jeszcze trzeba podregulować i poprawić kilka rzeczy i jedziemy na hamownie, żeby się przekonać ile to tak naprawdę dało..

W ostatnim czasie zrobiony rozrząd i wymiana innych pasków, wymiana wszystkich płynów i filtrów, założony sprzęt z Fiesty 1.8TD..

I małe foto zrobione podczas pracy.



Uploaded with ImageShack.us


[ wiadomość edytowana przez: paniekierowniku dnia 2011-05-01 14:45:03 ]
2011-05-14 23:49
  
 
 2011-04-05 15:32:04

Organy już czekają na przeszczep..



Uploaded with ImageShack.us

Tymczasem dawca pojechał na miejsce wiecznego spoczynku, zgubił przy tym 3 koła (widocznie fofik nie chciał jechać na złom, ale nie miał innego wyjścia) i ostatecznie zasnął w kąciku z innymi fordami..

A no i listewki z drzwi zdjąłem. O niebo lepiej wygląda.

[ wiadomość edytowana przez: paniekierowniku dnia 2011-04-05 15:37:48 ]
2011-05-14 23:49
  
 
 2011-04-04 10:09:39

a sie zastanawialem co sie stalo z fofi K.W.

z tego co ostatnio pamietam to juz niezbyt dychawiczna byla jak ja ostatnio widzialem (a widywalem czesto),ale jak na TD to zwijala sie dosc dobrze i cos tam broila na 1/4
zreszta to wkoncu dzielo Fordona ktory to tez wspiera mnie merytorycznie przy moim TD

W kazdym razie bede temat obserwowac i powodzenia zycze aby to serce dalej latalo jak na poczatku

-----------------
nadszedl czas na zmiany --> serce z mkVI xr3i,zmodzone 1.6 16v :D
2011-10-16 19:56
  
 
 2011-03-31 00:26:47

co jeszcze można zrobić ?
poza tym co jest napisane na tej stronie bo to co napisana to mam zrobiłem
2012-10-07 13:03
  
 
 2011-03-30 13:38:49

No to poczytajcie TU:

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=8418

-----------------
Escort Mk7 1995 2.0 16v Zetec 136 PS Turnier
Escort Mk7 1998 1.8 16v Zetec 115 PS Hatch5D
2016-08-20 22:03
  
 
 2011-03-30 08:43:14

Większe doładowanie w tym silniku? Nie da rady, bo wyrywa dziury w bloku A w dodatku z seri turbiny też za wiele nie wyciśniesz. To samo z dawkami, tak jak pisałeś żeby zwiększyć dawkę maksymalną trzeba grzebać w pompie, bo normalnie nie ma możliwości jej regulacji, a większe dawki i więcej powietrza=patrz początek. A co do IC to oczywiście że obniża temp. spalania, jeśli możemy ustawić sobie precyzyjnie dawki, ale w tym silniku tego nie zrobisz, bo jest to zwykły mechanichny klekot - gdzie by tam w 90 latach myśleli o kręceniu dizla


Ja rozumię, że można poprawić chłodzenie, smarowanie i co tam się jeszcze da, ale jaki jest sens pakować kase dla 20KM i kilku NM w silnik który padnie po 5k km. Fajnie, że są ludzie którzy próbują i im się udaje, ale są to typowo eksperymenty doświadczalne.
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-03-30 08:16:37

Cytat:
2011-03-30 07:52:11, Pele19m pisze:
Nie wiem co kol. Fordon robił przy tej fieście ale z tego co się orientuję "wystarczy" podnieść ciśnienie doładowania, oraz wyregulować booster, żeby osiągnąć pow.100KM i mieć moment (turbinę) poniżej 1800 obr. Tak jak pisał Tigerbart jednostka jest podatna na przegrzewanie w okolicy 4 cyl. ale większy IC wcale temu nie pomoże bo powoduje że do komory mieści się więcej powietrza (chłodne powietrze = większa gęstość ofc.) więc jeszcze bardziej się będzie grzał (większe ciśnienie w komorze, większa moc). Ogólnie te silniki nie są podatne na tiuning jak wszyscy wiemy, ale mieć dodatkowe 40 niutków byłoby fajnie, także powodzenia w modach

Głupoty kolega trochę wygaduje, bo kręcić boosterem to sobie można jak podnosisz ciśnienie delikatnie, dalej braknie. Jak chcesz więcej to trzeba siędo środka pompy dostać. a z tym nagrzewaniem to jest tak, że jak IC jeśli jest w oryginalnym miejscu to sięgrzeje nie miłosiernie i właśnie w ten sposób można stopić tłoki, bo wtedy do cylindrów idzie bardzo gorące powietrze. A na dużo powietrza jest rada, większe dawki i wtedy przy odpowiednim użytkowanjiu nie potopimy tłoków przy ostrej jeździe.

-----------------
2021-11-16 22:08
  
 
 2011-03-30 07:52:11

Nie wiem co kol. Fordon robił przy tej fieście ale z tego co się orientuję "wystarczy" podnieść ciśnienie doładowania, oraz wyregulować booster, żeby osiągnąć pow.100KM i mieć moment (turbinę) poniżej 1800 obr. Tak jak pisał Tigerbart jednostka jest podatna na przegrzewanie w okolicy 4 cyl. ale większy IC wcale temu nie pomoże bo powoduje że do komory mieści się więcej powietrza (chłodne powietrze = większa gęstość ofc.) więc jeszcze bardziej się będzie grzał (większe ciśnienie w komorze, większa moc).

Ogólnie te silniki nie są podatne na tiuning jak wszyscy wiemy, ale mieć dodatkowe 40 niutków byłoby fajnie, także powodzenia w modach
2014-04-07 21:13
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM