Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVI] 1,4 8v brak mocy - wzorowa praca

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-08-26 09:09:38

Kolego pamiętaj że jak byś zamawiał kabelki to zwracaj uwagę na to żeby były do 8v
od 16v mogą być za krótkie niestety :/
ja brałem sentecha i nie narzekam a 10 tys na nich strzeliłem już
świece polecam NGK V-Line sam na takich jeżdżę
przepraszam że tak się trochę z kontekstu wyrywam ale po przeczytaniu tematu nie mogłem się oprzeć pokusie i napisać o tym, gdyby nie Surec sam był kupił złe kable
aha i jak by Cię sentechy zainteresowały to kosztują w rejonach 100
NGK około 160 zł
2017-01-20 16:35
  
 
 2011-08-26 08:15:40

wczoraj znalazłem prawie 2 km prostej i gaz w podłogę.

Moje obserwacje:
-na 4 biegu auto rozpędza się do 110km/h, ale po wbiciu 5 biegu już tylko do 120km/h

i moje pytanie:
dlaczego na 5 biegu nie ma przyspieszenia? co może być przyczyną?
2011-08-26 08:13
  
 
 2011-08-10 09:12:11

nie, przymierzam się do wymiany popychaczy i zmiany oleju z mineralnego na półsyntetyk

kompletny brak pomysłów
2011-08-26 08:13
  
 
 2011-03-13 13:42:19

odswieze temat i jak kolego poradziles sobie z problemem?
2020-10-08 21:08
  
 
 2011-02-17 12:43:08

to nie sprzęgło bo mechanik, zaciągnął ręczny do oporu i próbował ruszyć, wysiadł i mówi że sprzęgło wg niego ok

ten proszek z cewki mnie prędzej martwi
jakie są objawy jak cewka niedomaga na pełnym gazie/pod obciążeniem?

bo ponoć nie można odpalić na ciepłym silniku a mój pali na dyk, nic go nie szarpie ani nic
czasem po nocy ma na jałowym 1000 lub 1100 obrotów, ale potem przez cały dzień wzorcowo 900

chyba że to wałek ma wytartę krzywki
2011-08-26 08:13
  
 
 2011-02-17 10:00:27

Cytat:
2011-02-17 08:40:54, Suchii pisze:
Najprostrzy sposób na spawdzenie czy sprzęgło nie ciągnie. Zaciągasz ręczny tak mocno jak się da i ruszasz z miejsca. Jeśli przy kilku próbach auto zgaśnie, znaczy się że sprzęgło nie ciągnie, tylko staraj się napawdę ruszyć, daj mu więcej gazu i badaj obroty. Jeśli auto wejdzie na obroty po puszczeniu sprzęgła a nadal będzie stało w miejscu to sprzęgło do wymiany.



Eee tam. Tak to można sobie spalić zdrowe sprzęgło.

Wrzucasz 3. albo 4. bieg, jedziesz bez gazu i sprzęgła, 1000 obr/min, silnik ciągnie sam, potem but w podłogę i jeśli auto się zakrztusi to jest ok. Jeśli obroty pójdą w górę, a samochód nie przyspiesza, to sprzęgło się ślizga - do regulacji albo wymiany.

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2011-02-17 08:40:54

Cytat:
2011-02-15 19:35:17, pb1984 pisze:
...Myślałem że sprzęgło ślizga, ale pod górki nawet ładnie jedzie i nic mi nie śmierdzi nadpalonym sprzęgłem sprzęgło bierze dobrze, bo odrobinę spuszczę z niego nogę i spokojnie sobie ruszam w trakcie ruszania nie trzęsie autem więc to chyba też mówi że sprzęgło ok, choć te rosnące obroty bez przełożenie na prędkość to wskazują na sprzęgło właśnie.....


Najprostrzy sposób na spawdzenie czy sprzęgło nie ciągnie.
Zaciągasz ręczny tak mocno jak się da i ruszasz z miejsca. Jeśli przy kilku próbach auto zgaśnie, znaczy się że sprzęgło nie ciągnie, tylko staraj się napawdę ruszyć, daj mu więcej gazu i badaj obroty. Jeśli auto wejdzie na obroty po puszczeniu sprzęgła a nadal będzie stało w miejscu to sprzęgło do wymiany.

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2011-02-15 19:54:42

podaje link do foto mojej wtyczki

Moja wiązka FOTO

==============================
aktualizacja 16 lutego 2011

wymieniłem dziś świece (motorcraft agps 32c1) i kable WN (NGK RC-FC 537) nic nie pomogło

w trakcie wymiany zauważyłem że na jednym wyjściu z cewki, osadził się taki biały nalot/proszek jakby ktoś sypnął mąką. Wyskrobałem, wydmuchałem i założyłem kabel.

taki nalot to wynik np utlenienia się wody która mogła się tam kiedyś dostać? czy oznaka awarii cewki?

innych oznak świadczących że to cewka nie ma, bo ani go nie szarpie, ani nic nie prycha, nie strzela itd

[ wiadomość edytowana przez: pb1984 dnia 2011-02-16 18:45:54 ]
2011-08-26 08:13
  
 
 2011-02-15 19:42:29

no dobra a co z tymi urwanymi przewodami ,to jest wiacha z głównymi kabelkami od wszystkich czujników

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2011-02-15 19:35:17

Rozrząd sprawdzony, znaki się pokrywają. Jest mikroskopijna różnica, wielkości pół do 1/4 zęba. Wg mechanika, nie da się już lepiej tego ustawić. Podkreślę że sprawdzałem w innej firmie niż był zakładany.

zauważyłem że obecnie mam świeczki, motorcrafta o oznaczeniu 22C1 (wg mnie nie są one przeznaczone do 1,4). Dziś dostałem kurierem nowe świeczki (jutro założę, bez nowych kabli bo krucho z kasą) motorcraft AGPS 32C1 (ponoć właśnie pod 1.4 na wielopunkcie). Wątpię że wymiana świec coś da, ale i tak je wymienię.

co do tej wtyczki z uciętymi kabelkami. Nie ma drugiej części obciętych kabli, więc chyba wszystko ok. Trzy są obcięte, ale również 3 są połączone przed kostką i puszczone za kostkę (takie jakby obejście).

Nigdy od chwili zakupu, nie robiłem mu samoadaptacji. Czy to coś może dać? Wystarczy odpiąć klemy, czy trzeba je rozpiąć na określony czas? np na kilka godzin.....

Objawy w trakcie jazdy:
-gdy jest zimny po nocy to jest mega mułowaty, jak się zagrzeję, to jest tak powiedzmy max 10% lepiej.
-ruszając z 1 obroty szybko rosną, powiedzmy ponad 3 tys, silnik głośno "wyje", ale nie przyspiesza, po prostu "mułowato" zaczyna jechać. Na 2 i 3 podobnie.
na 1 biegu nie ma szans osiągnąć 20km/h
na 2 biegu dojdę do 40km/h
na 3 biegu 60km/h
na 4 biegu czasem (jak jest ciepły) to nawet 95km/h
na 5 biegu max 110-115km/h
gdzie po wbiciu 5 i gaz w podłogę, auto czuć że się grzeje (bo od razu ciepło straszne w kabinie - mimo że dmuchawa wyłączona), a auto przyspiesza strasznie wolniutko, właściwie powinienem powiedzieć, że jedynie zwiększa prędkość o jakieś max 15km/h więcej niż na 4 biegu
a skoro na 4 osiąga 95km/h, to jak wbije mu 5 powinien trochę "wyrwać" do przodu i osiągać spokojnie min 140km/h

ogólnie to obroty rosną a prędkość albo stoi w miejscu albo ślamazarnie rośnie. Silnik trochę dość głośno wyje i wtedy wbijam mu wyższy bieg. Nie udało mi się przekroczyć 4 tys obrotów, ale to raczej ze względu na to wycie/hałas (taka jakaś blokada żeby czasem nie uszkodzić silnika)

Myślałem że sprzęgło ślizga, ale pod górki nawet ładnie jedzie i nic mi nie śmierdzi nadpalonym sprzęgłem
sprzęgło bierze dobrze, bo odrobinę spuszczę z niego nogę i spokojnie sobie ruszam
w trakcie ruszania nie trzęsie autem więc to chyba też mówi że sprzęgło ok, choć te rosnące obroty bez przełożenie na prędkość to wskazują na sprzęgło właśnie.....

silnik zachowuje się tak jakby "chciał a nie mógł". Elektronika by go chyba aż tak nie "trzymała", bo mechaniczne usterki to już chyba wyeliminowałem (pompa paliwa, wydech, rozrząd)

kompletny brak pomysłów.....

będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie....
2011-08-26 08:13
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM