| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2012-08-14 12:31:33 Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej wzmocnić podłużnice przednie przy łączeniu ze ścianą grodziową w 125p. Chodzi mi o rozwiązanie takie jak stosowano w OBR (chyba że jest jakieś lepsze) czyli naspawanie trójkątnych blach na podłużnice. Pytanie, odkąd dokąd zrobić to wzmocnienie, jakiej grubości blachę zastosować, czy robić takie wzmocnienie również od strony kół ?
Pozdrawiam. |
| 2025-12-21 22:37 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2012-08-14 20:36:35 nie masz klatki?;p
dolna podłużnica w zasadzie nie łączy się ze ścianą grodziową tylko biegnie aż pod kanape, i jej nie ma za bardzo sensu wzmacniać - wytrzymałość na uderzenia czołowe ma sporą, testowałem
najsłabszym ogniwem jest łączenie kielich-słupek a, ono właśnie kończy się bezpośrednio na ścianie grodziowej i każde mocniejsze uderzenie kończy się cofnięciem tego mocowania. Wzmocnić to można od wewnątrz kabiny nadspawaniem grubszej blachy na ściane grodziową i łączenie ze słupkiem. Słabe są też zgrzewy koło kielicha od strony wnęki koła - tam też warto obspawać kawałkiem blachy ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
Piatka F&F MEMBER
 PF 125p in progress :) Kraków | 2012-08-15 06:44:04 ja mam u siebie wspawane kątowniki od dołu podłużnic, na wysokości przekładni wspomagania. Czy to coś daje - nie wiem. Auto robił chłop który spawał dawniej fiaty i podobno ma coś dać. |
| 2021-02-08 19:39 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2012-08-15 10:45:45 moim zdaniem nic, bo tamto miejsce jest już fabrycznie wzmocnione dodatkową blachą  ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
gregor125 F&F Sympatyk
 Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-08-16 10:19:05 Wszystkie miejsca łączenia blach w komorze silnika - spawem przerywanym - od 1 cm - przerwa - 2 cm - i znowu 1 cm spawu.
Mocowania amorów - ciagłym dookoła..
Łaczenia podłużnicy od strony wewn - nakładki z blachy min 1.5 -2 mm - tzw trójkąty
Zaspawać otwory w podłużnicy .
Od góry nakładki z blachy min 2 mm na podłużnicę - przy przegrodzie.
drążki prżód - mocowania w przednim pasie - ciągłym spawem + wzmocnienie blachą.
Tak samo pas przedni - spaw przerywany.
od strony wew kabiny - łaczenia nadkoli, pod deską + słupki.
Jeżeli przewidujesz klatkę, to możesz odpuścić słupki.
spawać na odciążonym nadwoziu, podpartym pod przedni pas, progi przód i tył, czyli w 6 miejscach.
----------------- Prorok , czy co......? |
| 2017-11-28 20:13 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2012-08-16 22:08:20 ja robiłem tak:
 ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2012-08-17 13:25:15 Prawdę powiedziawszy to bardziej chodziło mi o tego typu wzmocnienia
Foto nr.1
Foto nr.2
czyli takie jak stosowane w rajdówkach z OBR. Takie nie wystarczą przy 125p na niskim, dość twardym zawiasie z 2000 DOHC pod maską ? Auto używane jako auto na niedzielę i ewentualne track day'e od święta. Mam już wstawione nowe fabryczne progi wewnętrzne, dodatkowo progi środkowe z Łady plus nowe progi zewnętrzne, zagęszczone zgrzewy poszyć bocznych, obspawane mocowanie tylnego resoru plus podłużnice tylne i wzmocnienie tylnej półki z Łady. Chciałem jeszcze wzmocnić łączenie fartucha ze słupkiem A, niestety z tego co patrzyłem to trzeba ściągać błotnik, a tego chciałbym uniknąć ze względu na to że są zdrowe i spasowane już z drzwiami. Czy wzmocnienie tego tylko od przedniej strony bez obspawania bocznej części ma sens ? Jak sensownie wzmocnić łączenie nad sprężyną ? Całość ma dać tyle żeby ten syf nie pękał podczas eksploatacji myślę że dość lekkiej, okazyjnej, bez skoków na hopach itd. |
| 2025-12-21 22:37 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-05 12:38:07 Mógłby mi ktoś napisać jak dokładnie zrobić tzw. trójkąty wzmacniające podłużnice przy grodzi ? Przede wszystkim od kąd do kąd one mają być, czy mają być tylko naspawane na podłużnice itd. |
| 2025-12-21 22:37 | |
Mruk F&F Sympatyk

 Bielawa | 2013-01-07 12:33:37 A ja będę jak zwykle przekorny  Ponieważ siedzą tu również byli zawodnicy którzy startowali 125p dość dużo, napiszcie proszę, komu udało się złamać zdrową i obspawaną podłużnicę w tym aucie? Mnie się ta sztuka nigdy nie udała, pomimo sporej ilości rajdów szutrowych, jak również długich skoków na asfalcie, ale może byli tacy którym się to udało? |
| 2025-12-06 06:04 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2013-01-07 16:19:18 a co to za problem? uderz w krawężnik kołem przy 40km/h i już masz po podłużnicy
samo obspawanie niewiele daje, dopiero wzmocnienie grubą blachą robi robote
ja obspawałem blachą 3mm i zrobiłem zastrzał z klatki do kielicha, dopiero wtedy lądując w rowie udało mi się wyrwać ucho mocujące drążek reakcyjny w wachaczu bez naruszenia podłużnicy ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-07 18:37:17 Tail, ale tu nie chodzi o wzmocnienie po to żeby móc zderzyć się tym z czołgiem, tylko chodzi o to żeby to nie pękało, nie rozwarstwiało się itd.
Co do rajdowców z tego forum to myślę że Mar mógłby się wypowiedzieć jak to u niego jest, ma DOHC, wspomaganie, parę ładnych lat już upala itd.  |
| 2025-12-21 22:37 | |
mar125 (M) Furious Moderator

 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2013-01-08 20:00:58 Cytat:
| 2013-01-07 18:37:17, bing17 pisze:
Tail, ale tu nie chodzi o wzmocnienie po to żeby móc zderzyć się tym z czołgiem, tylko chodzi o to żeby to nie pękało, nie rozwarstwiało się itd. Co do rajdowców z tego forum to myślę że Mar mógłby się wypowiedzieć jak to u niego jest, ma DOHC, wspomaganie, parę ładnych lat już upala itd.
|
|
U mnie nie ma żadnych dodatkowych wzmocnień , podłużnice zostały jedynie obspawane , klatka nie ma zastrzałów do przodu.
Do tej pory musiałem jedynie poprawić spaw wzmacniający podłużnice w okolicach przekładni bo się rozlazło.
Kilka felg i krawężników zapoznałem ze sobą dość blisko , parę skoków też było.
----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"
P.U.H. MARAKANT
Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek |
| 2025-11-27 17:59 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-08 20:05:31 No właśnie mi chodziło o miejsce przy przekładni bo wiem że tam lubi się rozłazić, dlatego chciałem to wzmocnić. U Ciebie to się rozlazło od jazdy czy od jakiegoś uderzenia ? |
| 2025-12-21 22:37 | |
mar125 (M) Furious Moderator

 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2013-01-08 20:37:41 Myśle że rozlazło się bo:
-było słabo pospawane
-szerokie opony
-twarde zawieszenie
-styl jazdy
Wg mnie wystarczy to książkowo obspawać i spełni swoje zadanie ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"
P.U.H. MARAKANT
Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek |
| 2025-11-27 17:59 | |
gregor125 F&F Sympatyk
 Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-01-09 09:53:59 Cytat:
| komu udało się złamać zdrową i obspawaną podłużnicę w tym aucie? Mnie się ta sztuka nigdy nie udała, pomimo sporej ilości rajdów szutrowych, jak również długich skoków na asfalcie, ale może byli tacy którym się to udało?
|
|
Mruku, ja sam osobiście złamałem podłużnicę dwa razy. Raz w 125p, obspawaną i wzmocnioną. Po kilku skokach i po upalaniu na dziurawych szutrach - po prostu się złamała przy przegrodzie. Dodam, że nie było korozji. Kilka razy mocno dobiło, po czym pękło. Obspawane służyło dalej. Drugą ułamałem w Mirce, jadąc z Tomaszkiem z Bielawy -osobie znanej Tobie , przez przejazd w Dzierżoniowie - było grubo - skok przez torowisko  . Też było dobrze obspwane. McPerson podniósł maskę.
Co nie oznacza, że przy dobrym obspawaniu ma się ułamać. Uważam że nie powinna. ----------------- Prorok , czy co......? |
| 2017-11-28 20:13 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-09 18:02:34 Morał jest taki że nie będę nic nadspawywał tylko obspawał łączenia jak należy i styknie. Szutru i skoków to to i tak nie zobaczy. |
| 2025-12-21 22:37 | |
gregor125 F&F Sympatyk
 Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-01-10 08:24:55 Cytat:
| Szutru i skoków to to i tak nie zobaczy |
|
nigdy nie mów - HOP
----------------- Prorok , czy co......? |
| 2017-11-28 20:13 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-10 15:32:32 Akurat co do tej budy to jestem więcej niż pewien  |
| 2025-12-21 22:37 | |
Canonman
 2 x Fiat 125p Jelcz-Laskowice | 2013-01-10 16:47:53 Cytat:
| 2013-01-09 18:02:34, bing17 pisze:
Morał jest taki że nie będę nic nadspawywał tylko obspawał łączenia jak należy i styknie. Szutru i skoków to to i tak nie zobaczy.
|
|
Ja u siebie też tylko obspawałem bez dodatkowych blach.
Zastanawiałem się czy nie wspawać rurek pod wzmocnienia boczne mieszczące się na fartuchach przednich, które łączą słupek A z kielichem. Też to odpuściłem bo mój samochód będzie okazjonalną zabawką. Jedynie połączę słupki A, B i tylne nadkole profilem wspawanym między progi. Oczywiście każdy ma jakieś przeznaczenie dla budowanego przez siebie samochodu. Wydaje mi się że w przypadku moim czy Twoim, dodatkowe wzmocnienia nie stanowią większego znaczenia. Jedynie, przy zastosowaniu profili zamkniętych jako wzmocnienia problem pojawia się inny... trudność w doprowadzeniu zabezpieczania antykorozyjnego. Wiercić dodatkowe otwory żeby wpuścić fluidol w rurkę? Można... |
| 2016-09-09 21:49 | |
bing17

 FSO 125p Łódź | 2013-01-10 21:08:46 Jestem też ciekaw czy pomoże coś ten próg środkowy z Łady jak Kania radził  Dodałem jeszcze wzmocnienie pod półką z Łady, ale to pewnie tak sztuka dla sztuki. |
| 2025-12-21 22:37 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|