Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Stuki w silniku 126p

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2004-07-04 21:07:51

Robilem remoncik mojej kosiarki. WW trakcie tego remonciku zostala splanowana glowica 2mm zawory ssace 35mm odelzone kolo wywazone z walem i korbami oraz zostal zrobiony szlif walu. Panewki dobioeral szlifierz. wszystko skrecilem /zalecanymi momentami/ i po uruchomieniu silnika slychac stukanie z jego prawej strony od rzrzadu. co to moze byc ? a no i jeszczejak zamontowalem wal na panewka glownych to mial on luz po osi a jak skrecilem caly silniczek to luz zniknal. tak powinno byc ? w ksizce niebylo napisane nic na ten temat. silnik mam rozkrecony znowu calutki/ poza rozrzadem/ i nic nie widze zeby cos bylo nie tak. pomozcie panowie bo mnie juz cholera bierze
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-04 21:15:07

oj to może byc dużo rzeczy ja jak skręciłem to też mi coś stukało dałem go bratu żeby skręcił i pomogło. Według niego źle założyłem panewki te na tłokach podobniesz zamki muszą być w kierunku wałka rozrządu czy jakoś tak sprawdź czy nie pomyliłeś czopów i są na odpowiednich tłokach tam są numery i wszystko musi się zgadzać
2023-07-02 20:31
  
 
 2004-07-04 21:18:34

patrzylem. tam jest okej na 100%
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-04 22:06:28

dodam jeszcze ze te stuki nasilja sie przy dodwaniu gazu a slabna przy puszczaniu.
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-04 22:14:51

sprawdz koniecznie czy dokreciles panewki glowne,jak nie to zrob to szybko bo moze sie skonczyc tragicznie...

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2004-07-04 22:24:48

dokrecilem zgodnie z zalecanym momentem. ale sparawdze raz jeszcze. dziekowa. cakema na jeszcze jakies sugestie
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-04 23:26:24

a przy goracym czy zimnym silniku, czy zawsze bo moze to spalanie detonacyjne.
2022-04-21 14:26
  
 
 2004-07-05 07:25:52

przy zimnym zraz po odpaleniu na wolnych. tonie stukowe.
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-05 07:36:25

Ja bym obstawiał panewki. A może szlifierz przez pomyłkę źle dobrał?? Błędy sie zdarzają.
2009-12-21 23:33
  
 
 2004-07-05 10:24:47

musisz się upewn9ić czy aby dobrze założyłeś tłoki. Oś sworznia tłokowego nie lezy w osi tłoka, jest przesunięta o około 2 mm po to aby tłok nie pukał o ściankę cylindra (furkotania). Sprawdź czy dobrze zamontowałeś tłoki na korbowodach, sprawdź czy panewki w główkach korbowodowych mają wycięty rowek smarny, czy nie są obrócone i czy nie mają nadmiernrgo luzu. Wszystkie informacje znajdziesz w książce, jeśli nie to pytaj
Pozdrawiam
2004-09-24 13:47
  
 
 2004-07-05 10:32:47

Cytat:
2004-07-05 10:24:47, Klon75 pisze:
musisz się upewn9ić czy aby dobrze założyłeś tłoki. Oś sworznia tłokowego nie lezy w osi tłoka, jest przesunięta o około 2 mm po to aby tłok nie pukał o ściankę cylindra (furkotania). Sprawdź czy dobrze zamontowałeś tłoki na korbowodach, sprawdź czy panewki w główkach korbowodowych mają wycięty rowek smarny, czy nie są obrócone i czy nie mają nadmiernrgo luzu. Wszystkie informacje znajdziesz w książce, jeśli nie to pytaj
Pozdrawiam



w pierwszym moim maluchu popełniłem taki bład , objawami były właśnie stuki z silnika już na wolnych obrotach nasilające sie wiadomo na wyższych , z tego co pamiętam obracaliśmy to przez miske olejową

-----------------
2025-09-25 16:30
  
 
 2004-07-06 01:33:51

dzieki wzszystkim. juz zrobilem
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-06 08:34:14

a co było przyczyną????
2004-09-24 13:47
  
 
 2004-07-06 22:28:50

a zebym toi ja wiedzial ... chyba tloki zle wlozone wlozylem je dobrze + wymienilem rozrzad i jest spoko.
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-28 15:42:58

Nie chce zaczynac nowego postu wiec tutaj pisze...
Zamontowałem splanowaną 1.5mm glowice i rownierz pojawily mi sie jakies stuki slyszalne caly czas. Ale na ucho dochodzą z okolicy 1 cylindra. Co to moze byc?? przed wymianą glowicy chodzil normalnie... Napewno to nie jest stukowe...
2009-08-07 14:46
  
 
 2004-07-28 15:48:44

moze ktos juz ja wczesniej planowal i masz DJ Tłok vs DJ Zawór ?
 
  
 
 2004-07-28 16:13:25

to odpada

wymienialem jeszcze rozrzad ale to chyba nie mialo wiekszogo wplywu..

kumpel ma juz takie stuki od dawna (zawsze sie z tego nabijalem
) i tak jezdzi....
2009-08-07 14:46
  
 
 2004-07-28 17:08:35

Cytat:
2004-07-28 16:13:25, tomx1 pisze:
to odpada

wymienialem jeszcze rozrzad ale to chyba nie mialo wiekszogo wplywu..

kumpel ma juz takie stuki od dawna (zawsze sie z tego nabijalem
) i tak jezdzi....



Ja mialem cos takiego jak wymienailem pierscienie, uszczelki pod cylindrami i uszczelke pod glowica na miedziana. Zalozylem uszczelki pod cylindry papierowe i tak sie scisnely ze tlok dochodzil bardzo blisko do glowicy (po jej sciagnieciu na jednym wypuscie w komorze nie bylo nagaru). Po zalozeniu pod cylindry uszczelek miedzianych 0,3mm wszystko wrocilo do normy.
 
  
 
 2004-07-28 18:36:06

Jak robiles rozrzad toi moze to byc stukowe, pobaw sie zaparatem. moze na ktorym zaworze masz luz za duzy ??


-----------------
2025-09-05 22:16
  
 
 2004-07-28 20:16:42

stukowe tez sie pojawiło jak mocno rozgrzalem silnik, ale tym sie mniej martwie....
Poustawiam jeszcze raz zawory,...
2009-08-07 14:46
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM