| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
rafal125p
 polonez 1985 gorzów | 2007-07-02 20:08:22 witam , czy orientuje się ktoś czy są dostępne jakieś szybsze przekładnie kierownicze do poldka borewicza ( czy caro + z wspomaganiem nie maiły szybszego przełożenia ? )
----------------- " Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting "
- Maurice Trintignant [ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-07-10 11:11:38 ][ powód edycji: tytułowanie watków ] |
| 2023-01-18 12:43 | |
rafal125p
 polonez 1985 gorzów | 2007-07-03 20:09:41 ?? ----------------- " Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting "
- Maurice Trintignant |
| 2023-01-18 12:43 | |
Slawo
 Polonez 2000 Gdańsk | 2007-07-03 22:02:31 Witam,
Z tego co się orientuje to "najszybsza" jest przekładnia ZF ze wspomaganiem. Generalnie jednak nie ma wielkich różnic pomiędzy poszczególnymi przekładniami.
Sam zastanawiam się nad adaptacją przekładni zębatkowej, np. z Alfa Romeo. Te auta mają stosunkowo "szybkie" przekładnie. |
| 2019-07-12 11:20 | |
HEMIGTX F&F MEMBER
 PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2007-07-03 23:10:58 Widze,że ktoś poruszył nurtujący mnie problem.Sam jestem w posiadaniu dwóch borewiczów(jeden z 2.0DOHC) i chętnie bym coś zrobił z tymi skrętami ponieważ na szutrach jest to dosyć męczące gdy trzeba nakręcić się kierownicą.
Jeździłem poldkiem atu plus ze wspomaganiem ale różnicy w obrotach kierownicą nie zauważyłem. Natomiast pozostaje nam jeden problem-dosyć ciężki przód samochodu więc podczas cywilnej jazdy ilość obrotów jest mniej ważna jak nakład siły podczas skrętów. ----------------- http://fiatem.pl/ |
| 2020-03-15 22:32 | |
rafal125p
 polonez 1985 gorzów | 2007-07-04 10:17:29 to fakt ,że np , z nawrotami może być problem gdy musisz jednocześnie szarpać za ręczny i kręcić kółkiem , ale myślę kwestia wprawy ( i siłowni  ) chodzi mi głownie o precyzję której często brakuje no i nakręcić się trzeba
a o jakie alfy chodzi Slawo i czy jest to w miarę plug&play czy trzeba coś kombinować ? ----------------- " Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting "
- Maurice Trintignant |
| 2023-01-18 12:43 | |
pavlus (S) Furious Moderator
 126p | 125p Kraków | 2007-07-04 10:52:29 Cytat:
| 2007-07-03 22:02:31, Slawo pisze:
Sam zastanawiam się nad adaptacją przekładni zębatkowej, np. z Alfa Romeo. Te auta mają stosunkowo "szybkie" przekładnie.
|
|
Nie wiem jak jest w alfie ale radzę uważać, w kraku na polibudzie założyli przekładnie z mesia która normalnie jest przed osią, i uzyskali bardzo ciekawy efekt  ----------------- Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam |
| 2023-05-31 21:03 | |
Walezy
 Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2007-07-04 11:33:54 tu jest proste rozwiązanie problemu Przekładnia
Najlepiej użyć z wspomaganiem ale i bez tego da sie jezdzic. sa dwa przelozenia 1,5:1 i 2:1. W monster garage to uzywali przy aucie do pikes peak. Generalnie popularna w stanach przerobka i raczej bezpieczna przy odpowiednim montazu. ----------------- Pozdrowienia
Walezy
Fiat 131 Abarth s2000 :) |
| 2024-09-07 17:37 | |
rafal125p
 polonez 1985 gorzów | 2007-07-05 12:01:12 bardzo fajny i prosty patent , tylko myślałem żeby założyć coś plug&play z innego auta ----------------- " Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting "
- Maurice Trintignant |
| 2023-01-18 12:43 | |
Walezy
 Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2007-07-06 07:20:15 to bedzie raczej problem. moze podumaj nad jakas przekladnia listwowa, quaife ma za okolo 100funtow zebatki do listwy 2.2obrotu. niewiem czy do poldka podejdzie ale wg mnie za duzo dumania, latwiej wsadzic ten reduktor i masz wszystko z glowy. ----------------- Pozdrowienia
Walezy
Fiat 131 Abarth s2000 :) |
| 2024-09-07 17:37 | |
maciuhh F&F Wolny Słuchacz :)
 ślicznotki bielsko | 2007-07-06 08:29:03 mniejsza kierownica nieco pomoże, ilosci obrotów nie zmieni ale skróci czas...przy niezatartych elementach powinno dać sie skrecić ----------------- kiedy diabeł pije benzyne i je smar |
| 2015-09-10 18:18 | |
Slawo
 Polonez 2000 Gdańsk | 2007-07-08 23:34:38 Przekładnia ślimakowa taka jest w poldku ma to do siebie, że ma gorszą charakterystykę (precyzję) niż przekładnia zębatkowa. Jeżeli jeszcze dodamy do tego dodatkową przekładnię, w której też jakiś tam luz między kołami zębatymi musi być to się obawiam, że układ kierowniczy zrobi się mało komunikatywny. Adaptacja przekładni z np. Alfy 147 czy 156 miałoby tą zaletę, że układ drążków byłby bardzo prosty tzn. mało przegubów. Precyzja prowadzenia powinna być dużo lepsza.
Na pewno widziałem w internecie, że ludzie wstawiali przekładnie zębatkową z jakiejś starszej Alfy do Fiata 124, który oryginalnie miał podobny układ kierowniczy jak Polonez. Wrażenia podobno były bardzo pozytywne po tej zmianie. |
| 2019-07-12 11:20 | |
fiat_maniac F&F Sympatyk
 4x125p+126p Kraków | 2007-07-09 00:34:51 a kto tu pisze o dodawaniu przekładni? raczej o wywaleniu starej i założeniu nowej innego rodzaju. |
| 2025-01-08 23:36 | |
Walezy
 Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2007-07-09 00:42:18 to co ja pokazalem montuje sie np na kolumnie kierowniczej. na listwowej dziala to super natomiast przy slimakowej nie widzialem tego zalozonego.
----------------- Pozdrowienia
Walezy
Fiat 131 Abarth s2000 :) |
| 2024-09-07 17:37 | |
fiat_maniac F&F Sympatyk
 4x125p+126p Kraków | 2007-07-09 14:43:14 mój błąd, coś pomotałem. |
| 2025-01-08 23:36 | |
saperx
 Dębica | 2013-09-11 11:04:28 A orientuje sie ktos jak to wyglada z przekladniami łady? Zewnętrznie wygladaja podobnie a moze maja lepsze przelozenia? |
| 2016-06-21 17:33 | |
jaqo F&F MEMBER
 126elx + C classe Warszawa | 2013-09-11 11:49:12 nie wiem jakie mają przełożenia ale robie teraz sobie z Jankiem ładę do upalania i jeździ sie bokami mega łatwo - nie dość, że precyzyjniej niż wpoldzie to lżej i jakoś tak nie macham - ale może tylko mi się wydaje. |
| 2024-02-15 20:17 | |
saperx
 Dębica | 2013-09-14 13:19:34 Hmmm to zmierz ile obrotow kierownica robisz od wyprostowanych kol do pelnego skretu. A jak z mocowaniami do kolumny itd? Bedzie to plug & play? |
| 2016-06-21 17:33 | |
Nowy666
 Głosków | 2013-10-06 02:20:16 Może warto by pomyśleć nad przekładnią z Omegi A ? O ile się nie mylę przekładnia od 3.0 24V była "szybsza" niż ze zwykłej 2.0, lecz tu pewności nie mam. ----------------- |
| 2014-06-15 20:21 | |
fiat_maniac F&F Sympatyk
 4x125p+126p Kraków | 2013-10-06 13:32:45 Cytat:
| 2013-09-14 13:19:34, saperx pisze:
Hmmm to zmierz ile obrotow kierownica robisz od wyprostowanych kol do pelnego skretu. A jak z mocowaniami do kolumny itd? Bedzie to plug & play?
|
|
już na zdjęciach widać, że otwory mocowania do podłużnicy nie są w tych samych miejscach.
Cytat:
| 2013-10-06 02:20:16, Nowy666 pisze:
Może warto by pomyśleć nad przekładnią z Omegi A ? O ile się nie mylę przekładnia od 3.0 24V była "szybsza" niż ze zwykłej 2.0, lecz tu pewności nie mam.
|
|
i jest przykręcona od strony komory silnika, więc do 125p trzeba by szukać przekładni z angola. |
| 2025-01-08 23:36 | |
| |
|