Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zastava 1100p problem z napędem, skrzynią, sprzęgłem ??!!

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2014-08-18 22:36:28

Szanowni,

tytułem wstępu przedstawię Zastavę Mediteran będącą przedmiotem niniejszego tematu. Posiadam ją od 3 lat. Kupiona od 1 właściciela z przebiegiem 46 tys km. Od zakupu przeprowadziłem pełen remont - blacharka, środek i cała reszta.
Niestety ostatnio powstał problem - pozwolę sobie opisać całość, może to nakieruje Was na diagnozę i rozwiąże problem.

Jadą kilka dni temu przez skrzyżowanie, wpadłem w uskok - łagodne zagłębienie na łączeniu ulic ale zdecydowanie niżej aniżeli reszta - dokładnie lewym przodem, nie przycierając ani uderzając niczym. Od tego czasu drążek zmiany biegów robi kółka wokół własnej osi oraz przy zmianie biegu, a właściwie odpuszczaniu sprzęgła słuchać metaliczny odgłos metalu o metal. Idąc dalej. Biegi wchodzą dobrze. Przy dodawaniu gazu i rozpędzaniu się auta drążek zasuwa jakby miał wylecieć, cały czas wokół własnej osi, dodatkowo im wyższe obroty tym bardziej drga. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko się uspokaja. Tylko przy wrzuconym biegu i rozpędzaniu się jest dyskomfort. Przy dużych prędkościach wibracje czuć na całym aucie. Co to może być ?

Zaznaczę, iż byłem na stacji diagnostycznej, wszystko sztywne, nie ma luzów, nic nie cieknie, nie leci. Wymieniłem przy okazji poduszkę na łączeniu skrzyni z silnikiem i nadal to samo - może macie jakiś pomysł co to może być ?

Czytałem, że może padł przegub wewnętrzny albo docisk ?!

Z góry dziękuję za pomoc.
2014-12-01 13:52
  
 
 2014-08-19 08:50:28

ja bym przegub obstawiał, podnieś koło pokręć nim prawo-lewo i obserwuj poloś przy skrzyni.

-----------------
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam
2023-05-31 21:03
  
 
 2014-08-22 07:49:53

Ja nie szukałbym przyczyn w mechanice tylko nadwoziu : stawiam na złamanie lewej podłużnicy przy przejściu przez ścianę grodziową .
W efekcie może to powodować wysuwanie się przegubu z wnętrza skrzyni ( jak napisał Pawlus ) i rozjechanie się zbieżności , w wyniku czego koło ząbkuje powodując wibracje.

-----------------
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4. Teraz: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Delta 2,0 16VT 4x4
2020-04-19 20:30
  
 
 2014-08-24 10:21:16

Sprawdzę jedno i drugie. We wtorek ją wstawiam do warsztatu i zobaczymy - dam znać co się stało - jednakże nadal czekam na cenne sugestie...
2014-12-01 13:52
  
 
 2014-08-24 11:51:51

Dolna belka mocująca silnik i skrzynię się obniżyła ?
Poduszki silnika - sztuk 3 ?
2025-10-26 19:41
  
 
 2014-08-25 21:29:46

układ napędowy dotyka gdzieś do nadwozia.
Nic nie znalazłeś bo dzieje sie to dopiero przy dodaniu gazu.
2015-12-03 10:07
  
 
 2014-08-26 20:36:14

Byłem dzisiaj u specjalisty od Zastav, polecanym na forum Zastavy.

Buda zdrowa jak dzwon, bez korozji czy tego typu rzeczy!

Do wymiany poduszka od strony rozrządu oraz ta w formie drążka reakcyjnego pod kołem zapasowym. Dodatkowo do wymiany przegub od strony kierowcy - zewnętrzny oraz krzyżak. Dodatkowo z dolegliwości łożyska w tylnych kołach - być może rzecz nie pilna, ale przy okazji należy wykluczyć.

Czekam na wycenę robocizny oraz części - może macie jakieś części na zbyciu które jak widać przydadzą się ??!


2014-12-01 13:52
  
 
 2014-09-04 23:29:27

Mam poszycia drzwi do mediterana,maglownice nową.
Łożysko nowe kołą tył i używke.
Z ciekawostek serwo hamulcowe.
jeszcze kolektor wydechowy pod dwururke.
2015-12-03 10:07
  
 
 2014-10-25 11:12:57

Cytat:
2014-09-04 23:29:27, pioban pisze:
Mam poszycia drzwi do mediterana,maglownice nową. Łożysko nowe kołą tył i używke. Z ciekawostek serwo hamulcowe. jeszcze kolektor wydechowy pod dwururke.



Witam,

tak więc sprawa załatwiona.

Zostało wymienione:
- półoś lewe - przegub homokinetyczny oraz krzyżak + osłony + smar,
- wymiana trzech poduszek silnika / skrzyni biegów,
- poprawiona poprzeczka dolna,
- kasowanie luzów - lizak zmiany biegów,
- wymiana piasto-łożysk tylnych,
- regulacja zapłonu, przerwy na styku przerywacza,
- wymiana bębnów tył, szczęk, cylinderków,
- regulacja ręcznego,
- wymiana płynu hamulcowego,
- nowy olej w skrzyni,
- wymiana linki sprzęgła,

Całość daje radość z jazdy i rzeczywiście auto odmłodniało.

Polecam warsztat w Miedzeszynie - fachman pełną gębą.

pozdrawiam,
2014-12-01 13:52
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM