| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2018-06-19 15:29:50 Można diodkę wstawić zamiast żarówki Jak to SokoLada pisał kilka postów wyżej. ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
Rzoooq
 21072 Warszawa | 2018-06-19 09:23:37 Cytat:
| 2018-06-18 22:19:07, SzokoLada pisze:
Nie jestem ekspertem w dziale: prąd. Napięcie idzie przez żarówkę w liczniku. Jeżeli spalona, to brak ładowania.
|
|
Potwierdzam, jeżeli po wyciągnięciu kluczyka silnik nie gaśnie to objaw pasuje do podłączenia alternatora samowzbudnego bezpośrednio pod "+", a w jego przypadku do poprawnego działania musi być tam po drodze żarówka.
Wyciągnij zegary i sprawdź czy żarówka pod kontrolką ładowania nie jest przepalona.
Na wszelki wypadek schematy:
- samowzbudny http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/1336024531_shema-generatora-vaz-2107-2.jpg
- obcowzbudny http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/generator-3.jpg |
| 2021-08-02 10:30 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2018-06-18 22:19:07 Nie jestem ekspertem w dziale: prąd.
Napięcie idzie przez żarówkę w liczniku. Jeżeli spalona, to brak ładowania.
----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2018-06-18 22:25:33 ] |
| 2025-11-29 23:59 | |
Bastek_GD
 LADA 2107 Gdańsk | 2018-06-18 22:14:50 Witam wszystkich
Podpinam moje zapytanie pod ten post.
Kupiłem auto bez ładowania. Nie było napięcia w przewodzie do szczotek. Żeby dojechać do domu podłączyłem na krótko - z bezpiecznika uzwojenia ładowani bezpośrednio do styku szczotek na alternatorze. Ładowanie jest wzorowe ale nie mogę zgasić auta kluczykiem. Mam dokładny kolorowy schemat elektryczny i zamierzam sprawdzić czy dochodzi napięcie na pin wchodzący do skrzynki bezpieczników (przewód brązowo-biały) uzwojenie wzbudzenia.
Pytania:
1. kiedy jest doprowadzane napięcie na szczotki ?
2. Dlaczego po podłączeniu napięcia na szczotki bezpośrednio z bezpiecznika silnika nie można zgasić kluczykiem?
2. Jak jest gaszony silnik ?
3. Co w pierwszej kolejności sprawdzić ?
|
| 2018-06-18 21:56 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-02 23:03:06 Tak sobie piszę posta za postem i sam sobie odpowiadam, ale może zostanie to dla potomnych. Wyciągnąłem znowu ten alternator. Wyjąłem szczotkotrzymacz, podłączam napięcie do pierścieni ślizgowych i dupka - nie działa. Miernik w dłoń - przerwa. No to rozkręcam alternator. Parę razy młotkiem, żeby wybić wirnik z łożyska, wirnik na stół, podłączam napięcie do pierścieni - działa. Mierzę - uzwojenie OK. WTF? Ciągnę lekko pensetą za końcówkę, która idzie do pierścienia a ona wychodzi leciutko z wewnętrznej warstwy uzwojenia  . Tak więc usterka nieopłacalna do naprawienia (przezwojenie).
Tak więc Ładna dostanie nowy altek.
Jeszcze tylko szybko chciałbym się upewnić, że będzie pasować:
Alternator[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-04-02 23:16:48 ] |
| 2023-04-04 19:01 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-02 19:12:15 Dzisiaj znów to samo. Szlag mnie trafi. ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-02 00:20:36 Zagadka rozwiązana. Okazało się, że nowy regulator nie działa. Natomiast stary po rozkręceniu i wyczyszczeniu styków jest ok i ładowanie wróciło. Miejmy nadzieję, że na stałe. ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
fragles94
 Łada 2106 1500s Wrocław | 2017-03-31 22:13:45 Zazwyczaj jak ładowanie raz jest, raz znika to problemem okazuje się być podwieszanie się szczotek. Ja bym po prostu wymienił regulator ze szczotkami (zważywszy na jego cenę). ----------------- Nie znam się, ale się mądruję. |
| 2017-09-22 16:25 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-31 19:39:21 Wywaliłem to dziś na stół, rozkręciłem, pomierzyłem.
Diody OK, uzwojenie wirnika OK. 10 ohm. Jak podłącze 12V to gwoździe przyciąga.
Przebicia ze stojana na obudowę nie ma. Cewki stojana ok 1 ohm.
Moim zdaniem na wirnik nie jest podawane napięcie.
Rozumiem, że jak podam na obudowę minus, na wzbudzenie 12V (wsuwka na regulatorze), to na szczotkach powinno się pojawić 12V (a się nie pojawia).
I teraz jak zacznę kręcić wirnikiem, to na złączu 30 powinno pojawiać się napięcie. A się nie pojawia (chyba że podłączę ten kabelek z regulatora to pina 30, to wtedy jest tam zawsze 12V niezależnie od tego czy kręcę czy nie. Magia.)
Regulator
Jak sprawdzić czy regulator jest ok? Czy ma ktoś schemat tego ustrojstwa?
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-03-31 20:06:50 ] |
| 2023-04-04 19:01 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-03-31 14:42:20 Nie czytałem nic więcej, tylko ostatni post, uszkodzony mostek może być tutaj usterką. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-31 14:33:55 Mierzyłem multimetrem. 12V i stoi jak wryte niezależnie od obrotów. ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
Rzoooq
 21072 Warszawa | 2017-03-31 09:02:26 Rozumiem, że opierałeś się na wskaźniku na desce?
A mierzyłeś napięcie ładowania multimetrem jak według wskaźnika go nie było? |
| 2021-08-02 10:30 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-30 22:42:02 Odkopuję.
Mam taki alternator: Alternator
Odpaliłem moją Ładną po zimie. Wszystko było OK, wycieczka nad jezioro parenaście km. W drodze powrotnej zauważyłem, że nie ma łatowania (strzałka po lewej). Wyłączyłem światła i kulam się do domu. W międzyczasie kilka razy ładowanie wróciło na kilka sekund. Po jakichś 12km ładowanie wróciło na stałe. Dojechałem do domu, wyłączyłem auto, włączyłem - naprawiło się
Następnego dnia odpalam - strzałka znów po lewej. Mierzę napięcie na aku - 12V - ładowania brak.
Wymieniłem regulator, oczyściłem styki, sprawdziłem bezpieczniki, napięcie na wzbudzeniu jest.
Jakieś pomysły?
----------------- [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-03-30 22:43:02 ] |
| 2023-04-04 19:01 | |
milko
 2106 Warszawa | 2013-09-18 00:52:27 Ad Felype.
To że mruga kontrolka ładowania na wolnych obrotach to może być normalne.
Mruganie bardziej zależy od obciążenia alternatora niż obciążenia samochodu ilością osób.
Może to zależeć od wielu rzeczy.
Wolne obroty ale jakie , co pokazuje obrotomierz ? Czy zawsze to samo ?
Występuje to podczas jazdy ,ale czy np. w dzień są używane światła do jazdy dziennej ? A wieczorem wiadomo, krótkie itp. Czy jest to podczas jazdy w korkach itp.
Poza tym nie mruganie czy nie świecenie kontrolki ładowania nie oznacza ,że akumulator jest ładowany.
Aczkolwiek to że jest dobrze dopiero przy 2 tys obr to też lekkie przegięcie . |
| 2013-11-12 10:21 | |
driver158 Kandydat na Kandaydata
 Łada 21072 Łomża | 2013-09-17 22:02:45 Problem z wskaźnikiem ładowania został rozwiązany. Winny był wskaźnik a dokładniej kostka i dwie śrubki na ścieżce zegarów(delikatnie dokręcenie pomogło). Teraz ładnie pokazuje napięcie na zielonym. To tak na przyszłość jakby ktoś miał z tym problemy. Ładowanie na wyjściu z alternatora 14,1 V a na akumulatorze 13,95 V. Spadek nie duży. Moim zdaniem ładowanie jest trochę za małe ale chyba kończę z nim zabawę na ten rok. Jak to mówią " narazie niech jest jak jest" |
| 2016-01-14 20:28 | |
driver158 Kandydat na Kandaydata
 Łada 21072 Łomża | 2013-09-17 10:29:46 Potwierdzam. Pierścienie powinny być gładkie bez żadnych rowków. |
| 2016-01-14 20:28 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-09-16 21:12:19 Wytarte. Powinno być bez rowków. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
janjestemjan Kandydat na Kandaydata
 łada 2107 kielce | 2013-09-16 20:40:00 a ja jesczecze raz o tym altku od cc...
czy w cc pierścienie ślizgowe wirnika mają rowki w których slizgają się szczorki...czy są po prostu już tak wyterte a nowe są płaskie jak np. w ładzie...wie kto morze????? |
| 2023-12-28 21:45 | |
driver158 Kandydat na Kandaydata
 Łada 21072 Łomża | 2013-09-11 12:02:28 Mam kolejne pytanie gdyż problem z ładowaniem jeszcze nie został rozwiązany. Ostatnio wogóle go nie miałem. Okazało się że wirnik nie miał przejścia. Zostało to naprawione(wymieniony wirnik). I kolejne pytanie czy regulatory mogą się od siebie różnic a dokładniej czy różnią się od siebie zakresem regulacji. Ładowanie niby jest ale cały czas są wahania. Raz wskazówka jest na środku raz delikatnie wyhyla się w prawo. Na mierniku pokazuje Od 12.2 V do 13,5V |
| 2016-01-14 20:28 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-09-11 11:01:52 Raczej za krótkie szczotki. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 5 ] |
|