2024-07-23 13:09:57
Co prawda z 125p, ale podzielę się doświadczeniami.
Mam wczesnego MR z prostą IV i nie ma opcji żebym ciął tunel i zakładał skośną V. Dlatego kombinowałem z przełożeniami mostu przy różnych silnikach, żeby kosztem przyśpieszenia obniżyć obroty w trasie.
W 125p zazwyczaj było przełożenie 4,1 przy skrzyni IV w obu silnikach 1.3 i 1.5
Mosty w Polonezach wychodziły także w przełożeniach 3,9 oraz 3,7
silnik 1.3 most 3,7 - czuł górkę zanim ją było widać. Na lekkim wzniesieniu z 60kmh nie mógł siena IV wygrzebać. Trzeba było zredukować na III, pociągnąć do 80 i dopiero wbić IV - za długi
silnik 1.6 most 3,7 - ciągnął bez problemu
silnik 1.5 most 3,7 - daje radę. Obroty są o 10% niższe a to bardzo dużo.
Inny 125p
silnik 1.6 most 3,9, skrzynia V - fabryczna poldkowa konfiguracja. Przy 120 na V ma jakieś 3,5 tys obr co pozwala podróżować w ciszy.
Więc przy skrzyni IV silniku 1.3 dałbym max 4.1, przy 1.5 3.9
Przy skrzyni V można dla 1.3 dać 4.3, dla 1.5 4.1
-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."