Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jak zmieniono kierunek obr. i pojemność miedzy 850 a 903?

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-11-24 16:47:13

Potrzebuje pilnie informacji jak zmieniono kierunek obrotów i pojemność miedzy 850 a 903?
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-24 17:30:26

Kierunek obrotow to glownie inny walek rozrzadu, reszta to niuanse (aparat zaplonowy, pompy itd.) Po prostu rozrusznik kreci w druga strone i silnik zapala A pojemnosc to zmienila sie chyba przez skok tloka - tak mi sie wydaje na podstawie faktu ze abarth 1000 ma silnik zlozony z seryjnego bloku 903 lub 850, oba sie nadaja, roznia sie tylko minimalnie wysokoscia.
2015-08-19 15:24
  
 
 2003-11-24 19:42:06

A czy jest jakaś różnica pomiedzy blokami 850 i 903?
Tylko ta wysokość?

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-11-24 22:04:15 ]
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-24 19:45:49

Cytat:
2003-11-24 17:30:26, yapko pisze:
Kierunek obrotow to glownie inny walek rozrzadu, reszta to niuanse (aparat zaplonowy, pompy itd.) Po prostu rozrusznik kreci w druga strone i silnik zapala A pojemnosc to zmienila sie chyba przez skok tloka - tak mi sie wydaje na podstawie faktu ze abarth 1000 ma silnik zlozony z seryjnego bloku 903 lub 850, oba sie nadaja, roznia sie tylko minimalnie wysokoscia.



Moze zle kombinuje, ale wydaje mi sie ze inne beda tloki (zworzen tlokowy przesuniety w druga strone od osi podluznej tloka). Chyba ze nie bylo w tych silnikach frezow podzaworowych i tloki sa po prostu obrocone o 180stopni.
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-11-25 12:07:45

Mi się wydaje że co do pojemności to zmiana była prosta:wykorbieni wału+"niższy" tłok, .W 850 spider były 2 pojemności w tym samym modelu.Najpierw 850 a później 903.Czyli z tym nie ma problemu.Nie wiem zastanawia mnie fakt czy wszystkie silniki z fiatów 850 kręciły się w lewo?Mam obrazek(później go wkleje jak znajde) który co najmniej nie daje mi takiej pewności.
Tak na marginesie już gdybając z tym obrotem wału to również mam podobne spostrzeżenia.Kiedyś mój brat odpalił kumplowi motorynke do tyłu........
Trzeba by było chyba zapłon przestawić w drugą strone tzn. zamiast np. -13 +13, zmmienić rozrusznik.Nie wiem jak z wałkiem rozrządu.
Poprawcie mnie jak błednie rozumuje
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-25 12:14:56

oprocz przestawienia konta zaplonu jeszce trzeba zmienic kolejnosc kabli na aparacie (aparat bedzie sie krecil w odwrotna strone)
2020-03-15 22:23
  
 
 2003-11-25 12:33:10

O czym wy mówicie... przeciez to nie dwusów...
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-11-25 13:06:01

Gari jak coś wiesz czego my nie wiemy to możesz się tym podzielić z nami
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-25 20:35:29

Cytat:
2003-11-25 13:06:01, Art126 pisze:
Gari jak coś wiesz czego my nie wiemy to możesz się tym podzielić z nami



nie znam sie zbytnio na silnikach ale chyba walek tez musial by byc inny (lub wlozony odwrotnie ) bo by ci kolektor za gaznik, a gaznik za kolektor robil tzn zamiast dolotowego otwieral by sie wylotowy i na odwrot, ale moze tylko mi sie tak wydaje

-----------------
pozdrawiam
lunatyk
 
  
 
 2003-11-26 10:37:34

Maniac masz racje, silnik pobierałby powietrze z tłumika sprężał je iwypiardywał przez gaźnik .Wałek do wymiany na "normalny" na pewno.Kania co do tych kabelków aparatu to czy on i bez ich zamiany nie będzie kręcił się w drugą strone?Nie wiem jak z pompą oleju i smarowaniem.
Ps.Nie myślcie że jestem głupi i będe to robił, pytam teoretycznie :

-----------------
Polecam sportowe układy dolotowe i wyroby z włókna węglowego: www.dexcraft.pl: i ta wiedza jest mi bardzo potrzebna


[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-11-26 10:42:39 ]
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-26 11:29:29

Cytat:
2003-11-26 10:37:34, Art126 pisze:
Nie wiem jak z pompą oleju i smarowaniem.



pompa napedzana od walka rozrzadu tez bedzie chodzic odwrotnie, tzn zero smarowania

-----------------
pozdrawiam
lunatyk
 
  
 
 2003-11-26 11:31:00

Pany nie wiem jaka jest konstrukcja silnika itd.
Wytłumacze wam jak to wygląda z teori, czyli co cza w każdym silniku zrobić.
1. wałek rozrządu niebedzie pasował wogule!!! musi być od 903
2. Tłoki jeśli mają płaskie denko to luz, można je obrucić 0 180 stopni razem z korbowodami, poprostu obrucic całość.
3. pompa wody i oleju musi być od 903 bo olej i woda (płyn) niemoże iść w drugą stronę
4. alternator musi być od 903
5. Docisk sprzęgła musi być od 903
6. Aparat zapłonowy musi byc od 903bo chyba odsirodkowy wyprzedzacz zapłonu bedzie źle działał
7. wał korbowy powinien chyba być ten sam, ale może być konstrukcyjnie inny.....

Podsumowanie... Tak naprawde, to nadaje sie tylko blok silnika, głowica, może wał i te tłoki z korbami. Reszte cza od 903
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-11-26 20:30:44

Gari wybawicielu........
Dzieki za wszystkie wypowiedzi
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-11-27 08:42:51

Looz niema sprawy
2017-12-28 17:36
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM