Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zamiana obrotów silnika- opis

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-12-20 13:26:38

Ostatnio był poruszany temat zamiany obrotów silnika. Znalazłem stronę poświęconom F850 Spider i jest opis montarzu silnika z Autobianchi A 112 Abarth. Jeżeli zna ktoś niemiecki to proszę o przetłumaczenie tekstu, być może przyda się komuś i rozwieje wątpliwości na temat zamiany obrotów.

Jetzt gehts ab -
Von 52 auf 70 PS.

Der 850 Spider ist für heutige Verhältnisse ziemlich untermotorisiert mit seinen 52 Pferdchen. Eine Möglichkeit, mehr Power zu erhalten, ist der Umbau auf den 70PS-Motor des Abarth A 112. Das Grundproblem: Der 850er-Motor dreht linksrum, der A112 rechtsrum. Da wir nicht rückwärts 150 fahren wollen, müssen ein paar Umbauten vorgenommen werden. Eine Anleitung wurde mir von Jörg Medwed zur Verügung gestellt (natürlich ohne Gewähr):

Umbauanleitung Motor Autobianchi A112 70HP für Fiat 850

Folgende Teile werden benötigt:

Motorblock: Autobianchi Motornummer 2A2000

Zylinderkopf: A112 oder PBS 8Port

Ölpumpe: A112 oder Seat 133 (Druckventil in der Pumpe)

Ölwanne: prinzipiell egal aber: A112 Pumpe zu lang für 850Sport Wanne;

Ölmessstab muss evtl. Angepasst werden

Ölkühler: A112 oder anderer

Nockenwelle: linksdrehende Nockenwelle vom 850er, PBS oder sonstige mit Verteilerwelle vom 850er oder rechtsdrehende A112 Nocke und Stirnräder und Verteilerwelle vom A112

Nockenwelle muss abgedreht werden (siehe 70HP Nocke)

Wasserpumpe: Seat 133 oder kurze Wasserpumpe von PBS

Vergaser: A112 Vergaser kriegt keinen Sprit in Rechtskurven, besser Weber 36DCD7 oder 40DCö mit PBS 8Port

Schwungscheibe: 850er Schwungscheibe, zusätzlich 10er Loch bohren, erleichtern und mit Kurbelwelle feinwuchten lassen

Kupplung: 850, am besten vom Transporter

Verteiler: 850 oder A112

Thermostat: 850 oder A112, Gehauseoberteil vom 850, -unterteil vom A112

Nockenwellenantrieb: Steürkette vom 850 oder Stirnräder oder Zahnriemensatz von Triger oder Abarth
Benzinpumpe: mechanische vom A112 mit Stirndeckel vom A112 oder Stirndeckel vom 850 und elektrische Pumpe (z.B. Pierburg)

Sonstige Probleme:

Loch in Kurbelwelle bohren für Getriebewelle und Bronzebuchse einsetzen

Vordere Auspuffhalterung muss umgebaut werden, Loch in Block bohren, aber nicht durchbohren!

Adapterplatte für Wasserpumpe anfertigen, viertes Loch mit Gewinde M10
Masse siehe Dichtung 850 und A112

Simmerringe Kurbelwelle vom 850er, für Nockenwelle je nach Drehrichtung von A112 oder 850

Ergänzungen und Komentare bitte an Jörg Medwed
2013-05-02 12:01
  
 
 2003-12-20 18:36:20

tłumacze
nie tłumacze słowo w słowo,bo zdania moga stracić swój sens

teraz sie zaczyna-
z 52 na 70 koni

850 Spider jak na dzisiejsze czasy,troche "niezmotoryzowana"ze swoimi 52 koniami.Jedna z moznliwosci,zwiekszenia mocy,jest przebudowa na 70 konny silnik z Abarth A 112.Podstawowy problem:silnik 850 kręci sie w lewo,a A112 w prawo.Zeby nie jechac 150 do tyłu,trzeba pare czesci wymienic.

Przebudowa silnika Autobianchi A112 70 koni z Fiat 850

Nastepujące czesci sa potrzebne:

Blok silnika:Autobianchi numer silnika 2A2000

głowica:A112 albo PBS 8sport

pompa oleju:A112 albo seat 133(wentyl cisnienia w pompie)

miska olejowa:obojetnie,pompa A112 jest za długa do miski z 850 Sport
bagnet:dopasowac

chłodnica oleju:A112 albo inna

wał rozrządu:krecący sie w lewo z 850 sport,PBS albo inny z rozdzielaczem z 850 sport,albo keacacy sie w prawo z A112 z rozdzielaczem z A112

wał rozrzadu musi byc obrócony(zobacz wał 70 konny???)

gaźnik:gaźnik z A112 dostaje benzyny przy prawych skretach,lepszy weber 36DCD7 albo 40DCO z PBS8pot

koło zamachowe:koło z 850,wywiercic 10-tką dziury,stoczyc i wywazyć z wałem korbowym

sprzegło:850,najlepiej z Transportera

rozdzielacz:850 albo A112

termostat:850 albo A112,górna cześc obudowy z 850,dolna z A112

napęd rozrzadu:łańcuch z 850,albo za pomoca kół zebatych,albo Abarth

pompa paliwowa:mechaniczna z A112 z pokrywą z A112,albo z 850 i pompa elektryczna(z B.Pierbung?????-chodzi o jakiegos kolesia)

pozostałe problemy:

wywiercić otwór w wale korbowym za wał napedowy zamontowac(Bronzebuchse-coś z brązu??)

przebudowac wydech,wywiercic otwory w bloku,ale nie za wylot!

wykonac flansze pod pompe wody,4 otwory-M10]
uszczelki z 850 i A112

simmeringi wału korbowego z 850-tki,dla wałka rozrządu zaleznie od kierunku obrotu z A112 albo 850

jak macie cos jeszcze do tłumaczenia,to dawac-polecam sie na przyszłosc
2020-06-13 22:34
  
 
 2003-12-20 18:46:53

to "Bronzebuchse" to chyba chodzi o tulejke z brazu w ktora wsuniety jest walek sprzeglowy cos jak w malcu

-----------------
2010-08-20 09:16
  
 
 2003-12-20 22:06:43

B.Pierbung?????-Wyczynowe układy zasilania stosowane min. w DTM.
Bronsebuchse- łożysko ślizgowe z brązu.
Pozdrawiam
2024-05-28 13:29
  
 
 2003-12-20 22:54:41

(z.B Pierburg) - skrót "zum beispiel" - na przykład Pierburg.
producent min. elektrycznych uniwersalnych pomp paliwa.
2014-06-14 21:38
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM