2004-01-11 12:54:13
ello
ja ostatnio w swojej samarce robiłem kapitalkę, bo spalił mi się tłok

i nie miała ochoty na jeżdżenie. przy czym silnik wyciągałem i rozbierałem razem z kumplem w garażu, więc trochę kosztów mnie ominęło. ale pewnych rzeczy nie byłem wykonać we własnym zakresie i kosztowało mnie to tyle:
szlif wału korbowego + nowe panewki - 120zł
szlif gładzi cylindrowych + nowe tłoki, pierścienie i sworznie - 500zł
planowanie głowicy i frezowanie gniazd zaworów + szlif przylgni zaworów (bez docierania) - 140zł
komplet uszczelek do silnika - 20zł
zaznaczam że wszystko było porozbierane do śrubki i do mechaniora wiozłem to w częściach, gdyby mechanior miał to sam rozbierać policzyłby z pewnością o wiele więcej.
Wydaje mi się że minimalny koszt kapitalki silnika u mechaniora wyniesie ok. 1500zł, poniżej tej ceny napewno nie bedzie to fachowo wykonane. zresztą bez względu na cenę najlepiej cały czas kontrolować mechanika i sprawdzać co wkłada do silnika, bo lubią sobie włożyć jakieś starocie żeby zaoszczędzić.
Ale mam nadzieję że obejdzie się bez kapitalki. pozdro
-----------------
Znów bezrobotny ale za to szczęśliwy :)
pozdro