| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
leju1
 Fiat 126 El Wrocław | 2004-09-06 22:36:36 Witam! Tak jak w temacie - czy gaźnik od Fl będzie pasował do El i jakie są różnice między nimi?
Pozdrawiam ----------------- Był maluch... nie ma malucha :( |
| 2012-09-21 16:45 | |
kabul F&F Sympatyk
 Corolla E11 Club Tropicana | 2004-09-06 22:51:25 od elxa ma czujnik zamkniecia przepustnicy...to wiem na pewno bo ksiazke zostawilem w garazu i nie mam jak sprwadzic reszty ----------------- fire walk with me... |
| 2010-05-19 08:37 | |
widynek F&F Sympatyk
 700k Kraków | 2004-09-07 00:40:39 jaki znowu czujnik zamknięcia przepustnicy?????
jedyna różnica to elektrozawór, który po zgaszeniu silnika zamyka drogę mieszance, która normalnie przechodzi przez dyszę wolnych obrotów. sam elektrozawór kosztuje chyba koło 25-30 zł i czasem nawala(co objawia się brakiem wolnych).na szczęści są śrubki,które wkręca się w miejsce tego gadżetu (a niejako do śrubki wcohdzi wtedy dysza).
zakładać i jeździć |
| | |
armata F&F Sympatyk
 CC 1.1 / Skoda Felic ... Gdansk | 2004-09-07 00:47:42 też pierwsze słyszę o jakimś czujniku
elektrodysza zamiast dawnej dyszy biegu jałowego no i ośka przepustnucy seryjnie ma 8,0 ( w starszych zaczynało sie od 6,0) ----------------- Simon & Armata Rally Team |
| 2022-09-15 22:15 | |
kabul F&F Sympatyk
 Corolla E11 Club Tropicana | 2004-09-07 00:58:19 elektryczne dysze byly juz w flach
a o czujnik chodzi mi o to ze w elxie na wysokosci przepustnicy jest miejsce na wsówke do ktorej sie podpina kabel biegnacy bodajze od cut-offa...co ma niby zapobiec temu ze jak czasami jak np. przy redukujemy przpustnica jest zamkknieta a silnik wchodzi na wyzsze obroty i zeby nic sie nie popierdzielio...taki tam wynalazek zeby pokazac ze jakis zmian dokonali ----------------- fire walk with me... |
| 2010-05-19 08:37 | |
M_a_x_X
 Łódź | 2004-09-07 10:48:21 Inż. Mazik przerabiając gaźniki rozróżnia je nie tylko na te z elektor zaworem i bez ale ma też jakąś tabelę średnicy wewnętrznych tunelików. Wiem o tym, bo jak Piter126p wysyłał do niego gaźnik szukał po symbolach jakiejś tam wersji gaźnika (Mazik powiedział, że on nadaje się najlepiej do obróbki), w końcu nie udało się jej znaleźć i Mazik powiedział, że tą co Piter ma przerobi na tamtą.
Pewnie przydało by się raz na zawsze rozwiać tajemnice i rozciąć ze 3 gaźniki ze szrotu i zobaczyć, co jest w środku (czym się różnią)…
----------------- m.a.x.x. - Terytorium126p Member |
| 2025-09-02 15:37 | |
snail F&F Sympatyk
 126 Sosnowiec | 2004-09-07 13:07:47 to który gaznik najlepszy do przerubek wg mazika  ----------------- obraczka.net |
| 2009-07-09 22:02 | |
fulda
 seicento 1,4 16v Zabrze | 2004-09-07 15:27:43 Cytat:
| 2004-09-07 00:58:19, kabul pisze:
elektryczne dysze byly juz w flach
a o czujnik chodzi mi o to ze w elxie na wysokosci przepustnicy jest miejsce na wsówke do ktorej sie podpina kabel biegnacy bodajze od cut-offa...co ma niby zapobiec temu ze jak czasami jak np. przy redukujemy przpustnica jest zamkknieta a silnik wchodzi na wyzsze obroty i zeby nic sie nie popierdzielio...taki tam wynalazek zeby pokazac ze jakis zmian dokonali
|
|
tak jest taki czyjnik ,srubka od regulacji obrotow opiera sie na tym czyjniku. |
| 2007-06-15 14:51 | |
snail F&F Sympatyk
 126 Sosnowiec | 2004-09-07 15:45:07 zadna ruznica nie istnieje, na gazniku pisze jaki to typ, taki sam mozesz miec w fl'u czyli ten z większą ale węższą ośką przepustnicy z elektromagnesem dodatkowo (są też bez)
no i jaki czujnik przy przepustnicy? tam jest w podstawce! wyprowadzenie takie niepotrzebne do wyboru za posrednictwem czujnika podcisnienia krzywki zaplonu
kwestia w tym czym się różnią stare typy gazników 28IMB 1/3/4/5 tam mogą być teoretycznie różne "kanaliki" bo inne dysze byly stosowane np wg ksiązki ale to nie jest regułą ----------------- obraczka.net |
| 2009-07-09 22:02 | |
kabul F&F Sympatyk
 Corolla E11 Club Tropicana | 2004-09-07 16:18:34 kolo sie pyta czy sa roznice w gaznikach montowanych w flach i eleach to mu napisalem ze jest to ustrojstwo.to ze w podstawce jest dodatkowy waz prowadzacy do pochlaniacza par to chyba nie jest roznica w gazniku tylko w podstawce-gaznik od kazdego malucha pasuje do kazdego innego i tyle.Rownie dobrze do styku zamkniecia przpustnicy mozna nic nie podlaczac i tez bedzie dobze.to wspolpracuje tylko z cut-offem. ----------------- fire walk with me... |
| 2010-05-19 08:37 | |
M_a_x_X
 Łódź | 2004-09-08 10:56:38 Cytat:
| 2004-09-07 13:07:47, snail pisze:
to który gaznik najlepszy do przerubek wg mazika
|
|
Już nie pamiętam (zapytam Pitera - on zna symbole na pamięć, ale wiem że najgorszy jest S1A (wszystkie, które mają elektrozawór). ----------------- m.a.x.x. - Terytorium126p Member |
| 2025-09-02 15:37 | |
Krzemowy
 Fiat 126 Skoczów | 2004-09-08 15:35:07 Zasadniczą różnicą między wersjami IMB i S1A są:
- w IMB oś przepustnicy ma 6 mm, w S1A 8 mm
- w IMB dysza paliwa biegu jałowego jest jednoczęściowa, natomiast w S1A składa się z dyszy właściwej i oprawy(która może być oprawą w dosłownym tego słowa znaczeniu albo elektromagnesem - jak jest zazwyczaj).
Ponadto poszczególne wersje różnią się budową układu przejściowego(w nowszych jest dodany otwór mniej więcej w połowie wysokości zwężki) i rozmiarem dyszy powietrza biegu jałowego(140 albo 200). Gaźnik w ELXie istotnie miał czujnik zamknięcia przepustnicy wykorzystywany przez moduł cut-off ale to całkiem nieistotne.
----------------- 126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem |
| 2021-09-19 12:04 | |
DaymoN
 Malec, Seat Ibiza Wieluń | 2004-09-08 15:56:36 A ja dodam że brać jak cosik to tylko stare gaziory z lat 80-90 ----------------- -=!!! Maluch Respect !!!=- |
| 2005-02-28 21:10 | |
| |
|