| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
fomin LOB MEMBER
 saab sie przekręcił :) cip cip | 2004-08-17 22:21:33 moje 2 literki i 16 zaworków ma najechane 182000 km i ani głowica ani nic prócz olej i rozrządu nie było dotykane więc dziwi mnie to że przy twoim przebiegu masz takie jajca z silnikiem. ja leje zwykły olej mineralny qaker state na bazie grafitu 20 zeta litr. od wymiany do wymiany. albo masz fałszywy przebieg albo cosik kiepsko silnik był dbany ale ..każdy egzemplarz może być inny |
| 2020-11-01 21:57 | |
miklo DEADSOUL
 V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-17 11:14:43 Miałem nadzieję, że mnie straszysz, chociaż zacząłem się troszkę pocić
Ale i tak nie traciłem ducha i nawet mi przez łeb nie przebiegła myśl, żeby porzucić Omcię
A co do obracających się pierścionków - w tym temacie jestem kompletnie zielony. Kojaży mi się to tylko z Arabellą i jej pierścionkami  |
| 2015-02-02 10:55 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2004-08-17 11:04:05 Miklo  mam bekę, obalem się kawą, myślałem ze jasno napisałem.
Cytat:
| aaa... I jeszcze jedno. Przecież 2 setki oleju na 3 tyś. to jest nic. Prawda?
|
|
- 2 setki to nic,
- zapach benzyny to nic, (to bardzo subiektywe jest  ) ale pachnie w każdym aucie,
- czarny dymek na zimnym to nic,
Ciesz się chłopie a nie dmuchaj na zimne, choć w sumie się powinno chuchać.
----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
miklo DEADSOUL
 V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-17 09:45:07 Nie strasz Piotrek. Poważnie może być tak źle? Przecież we wcześniejszych opisach (powyżej) nie było takiego dramatu. A nie pali mi się lampka silnika. Pojawia się tylko komunikat, żeby sprawdzić stan oleju. Jak go ubędzie około setkę.
Nie mam problemów z rozruchem. Na zimno i na ciepło pali od razu. Wg tego, co napisałeś wyżej, przy nieszczelnych pierścionkach Lambda by to chwytała i byłby problem z odpalaniem.
Pozbyć się autka? A może wystarczy te pierścionki nowsiejsze?
Masz jakieś GG czy coś takiego?
Dodam jeszcze tylko, że raczej nie opłaca mi się tego sprzedawać i szukać innego. Lepiej już go zrobić na cacy, cieszyć się i jeździć. Jeśli więc Twoje przypuszczenia się potwierdzą, to poproszę Was o rekomendacje mechaniorów w Wawie i okolicach
Z LOB się nie wypisuje tak, czy owak
Aaaa... I jeszcze jedno. Przecież 2 setki oleju na 3 tyś. to jest nic. Prawda? [ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2004-08-17 10:38:46 ] |
| 2015-02-02 10:55 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2004-08-17 09:28:47 Tak miklo musisz się pozbyć auta. Strasznie kijowy ma stan, popluwa czarnym dymkiem. To już koncówka żywotu twego auta.
No i ten zapach benzyny! To już agonia, i te 2 setki oleju na 3 tys km. Tak, masz zwalone pierscienie i panewki na wale się pewnie obróciły. Ja pitolę koszt, który cię czeka w 2,5v6, oj to będzie coś około 5 tys jak będzisz robił u znajomego.Obejrzyj jeszcze świece jak będzie szaro-brązowy nagar to masz wypalone tłoki. Jeden tłok to ze 400 zł x 6.
JA PITOLĘ RĘCE OPADYWUJĄ CO ZA STAN SILNIKA KTO DO TEGO DOPUŚCIŁ??? ----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
miklo DEADSOUL
 V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-17 09:19:33 Poczytałem ten wątek i postanowiłem poniuchać korek wlewu oleju. I kurna czuć paliwko! Oleju nie przybywa - wręcz troszkę ubywa - po nieco ponad 3 tyś. dolałem 2 setki...
Robię zazwyczaj krótkie trasy - do pracy mam 4 kilometry. Może po prostu nie nadąża odparować, bo silnik za krótko ciepły chodzi? Chociaż ostatnio zrobiłem ciurkiem ponad 100km...
Postanowiłem śledzić dalej. Posadziłem moją lubą na moim foteliku i zapaliła i lekko przegazowała samochód z rana. I co? I lekko popluwa ciemnawym dymkiem przy spadających obrotach. Po lekkim rozgrzaniu silnika (dosłownie po minucie pracy na jałowym) przestaje. Chyba nie jest najlepiej...
Macie jakieś sugestie? Nie mam znajomego i zaufanego mechaniora i wolę mieć już gotowe pomysły w rękawie [ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2004-08-17 09:25:48 ] |
| 2015-02-02 10:55 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2004-08-16 09:48:07 Chudy, napisłałem ci co trzeb sprawdzić.
Ćwiczyłem to w aucie powypadkowym źle złożonym.
Tam przyczną była instalacja elektroniczna, spieprzona od momentu złożenia.
Zacznij od pomiaru kompresji w cylindrach...
Najgorsze jest sprawdzenie czy wtryskiwacze się otwierają po zatrzymaniu auta, trzeba je wszystki wymontować i doświadczalnie sprawdzić. Włączać i wyłącząć zapłon. Zacznij od kompresji albo sprawdzeniu szczelność cylindrów na utratę powietrza, ten pomiar jest dokładniejszy.
Cytat:
| 2004-08-15 21:58:55, chudy01 pisze:
bo ja juz sam nie wiem? prosze o rade jak sie zabrac do wykrycia usterki! od czego zacząć bo narazie silnik chodzi
|
|
----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
stapoz
 Omega 2.5V6+gaz, Mon ... Poznań | 2004-08-16 08:46:55 99% pęknięty lub nieszczelny pierścień(pierścienie) tłoka (tłoków). Miałem to w Granadzie. Też mi oleju przybywało i to w takim tempie, że co 1000km musiałem spuścić litr! ----------------- |
| 2012-09-18 17:14 | |
disel
 Gliwice | 2004-08-15 23:06:27 sa dwa wyjscia:
1 zle opisales objawy i nasze "gdybanie jest bledne" i two mechanior ma racje
2 dobrze opisales objawy , wtedy masz problem ----------------- |
| 2023-04-29 20:20 | |
chudy01
 świdnica | 2004-08-15 21:58:55 czyli w takim wypadku po co mowil zebym wymienil te uszczelniacze zaworow jak to nie ma nic zmoja usterka wspolnego. moze to świeca jest przyczyna?? bo ja juz sam nie wiem? prosze o rade jak sie zabrac do wykrycia usterki! od czego zacząć bo narazie silnik chodzi ale boje sie jak dlugo?? pozdrawiam |
| 2012-08-07 06:48 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2004-08-15 10:54:50 Cytat:
| 2004-08-14 15:32:35, chudy01 pisze:
po wizycie u mechanika chyba juz wiem co bylo przyczyna. okazalo sie ze uszczelniacze zaworow sie zuzyly. koszt jednej gumki ok 2 zl. plus robocizna. A myslalem ze to duzo powazniejsza naprawa bedzie. ))))
|
|
w takiej sytuacji to nie ma mozliwości by oleju przybywało!! (olej ubywa i to w niezłym tempie...
niezły ten machanik....
a ciekawe, że nie poinformował Cie o remoncie gen. silnika bo przy jeździe na takim mixie (benzyna i olej) czterosuw nie zniesie tego... ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
| 2013-08-03 22:11 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2004-08-15 09:28:51 Cytat:
| 2004-08-14 15:32:35, chudy01 pisze:
..uszczelniacze zaworow sie zuzyly.
|
|
Proszę mnie oświecić jaki to ma związek z benzyną. ----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
chudy01
 świdnica | 2004-08-14 15:32:35 po wizycie u mechanika chyba juz wiem co bylo przyczyna. okazalo sie ze uszczelniacze zaworow sie zuzyly. koszt jednej gumki ok 2 zl. plus robocizna. A myslalem ze to duzo powazniejsza naprawa bedzie.  )))) |
| 2012-08-07 06:48 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2004-08-14 09:09:52 Moje wnioski.
Powód dostawania się paliwa do oleju.
- Ten proces występuje cały czas w silniku.Podczas rozruchu silnika mieszanka jest bogata więc cześć paliwa się nie spala i osiada na ściankach cylindrów. Potem zostaje zagarnięta przez tłok do miski olejowej. Oczywiście są to ilości minimalne. Podczas gdy silnik się nagrzeje benzyna odparowuje. Gdyby silnik był uruchamiany tylko na kilka minut tak aby się nie zdązył nagrzać to po pewnym czasie podniósł by się poziom oleju.
- Awaria w układzie wtrysku
np. wtryskiwacze pozostają otwarte po wyłączeniu silnika.
Nie mam pojęcia jak to sprawdzić i co jest powodem.
Komputer?Zwarcie?
- Lejące wtryski, moment gdy wtryski są cały czas otwarte
W/g mnie jest to mało możliwe, bowiem takim autem nie da sie jeździć. Mieszanka jest za bogata, błyska check, silnik nie ma mocy wciska się gaz i dupa, auto nie jedzie.Od razu da się wyczuć, iż coś jest nie tak.
Jeśli uszkodzone są pierscienie:
- to sonda lambda wychwyci, mieszanką nie jest właściwa i bedzie chciała to skorygować. W rezultacie silnik zacznie nierówno pracować na biegu jałowym, straci swoją moc, będą problemy z odpaleniem zimnego i ciepłego silnika.
- Dziura w tłoku. Możliwe? Tak, ale w takim cylindrze będzie brak kompresji.Gas/benzyna uboga mieszanka (nikt nie zważa na błsyki check), wypala się tłok i już.
Miałem kiedyś taki problem jak sobie przypomnę to mnie ciarki przechodzą.
Jeśli masz to od początku to źle, bo auto mogło być po wypadku, źle złożone. Tak było u mnie. Jeśli pojawiło się później
to przypomnij sobie co i kto grzebał w aucie, może popełnił jakiś błąd?Może spawacz spawał i nie odłączył akumulatora?Pomyśl.
Może do się naprawić. ----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
kuba LOB WETERAN
 A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 23:40:30 Cytat:
| 2004-08-13 23:22:55, MEGA_3 pisze:
jakie "pierścionki uszczelniające" poszły??
sprecyzuj to. Skąd pewność że to "pierścionki" poszły?
|
|
Pewności to nie ma żadnej....
Na odległość to można sobie pogdybać. Równie dobrze mogą wtryskiwacze lać. Sprawdzenie pompy i wtryskiwaczy dużo nie kosztuje. Do tego można spręż sprawdzić. [ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2004-08-13 23:41:05 ] |
| 2021-12-26 00:52 | |
chudy01
 świdnica | 2004-08-13 23:33:36 slyszalem tez ze to moze wtryskiwacze sa nieszczelne i leja albo tez moze swiece nie spalaja wszystkiego?? silniczek pracuje normalnie tylko ten jasny dym z rury i zapach benzyny po odkreceniu korka oleju!! |
| 2012-08-07 06:48 | |
kuba LOB WETERAN
 A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 23:24:53 Cytat:
| 2004-08-13 23:07:58, MEGA_3 pisze:
mały remont , tzn remont głowny...
|
|
No tak mi się zdaje |
| 2021-12-26 00:52 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2004-08-13 23:22:55 Cytat:
| 2004-08-13 23:05:16, kuba pisze:
Tak na mój gust to chyba ktoś pomylił wlewy
To coś dla posiadaczy Trabantów
A tak na poważnie to chyba szykuj się do małego remonciku
Pewnie pierścionki uszczelniające Ci poszły
|
|
jakie "pierścionki uszczelniające" poszły??
sprecyzuj to. Skąd pewność że to "pierścionki" poszły? ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
| 2013-08-03 22:11 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2004-08-13 23:07:58 Cytat:
| 2004-08-13 23:05:16, kuba pisze:
Tak na mój gust to chyba ktoś pomylił wlewy
To coś dla posiadaczy Trabantów
A tak na poważnie to chyba szykuj się do małego remonciku
Pewnie pierścionki uszczelniające Ci poszły
|
|
mały remont , tzn remont głowny... ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
| 2013-08-03 22:11 | |
kuba LOB WETERAN
 A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 23:05:16 Tak na mój gust to chyba ktoś pomylił wlewy
To coś dla posiadaczy Trabantów
A tak na poważnie to chyba szykuj się do małego remonciku
Pewnie pierścionki uszczelniające Ci poszły
|
| 2021-12-26 00:52 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|