Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ford Escort 1.8 TD - czy warto???

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-10-12 23:02:21

Cytat:
2004-10-09 14:57:20, nikifor pisze:
Mam tak samo - traci moc na moment i nic po za tym - wg mnie jest to związane z chwilowym brakiem paliwa - i występuje tylko po szybko pokonanym zakręcie (5-15m za zakrętem) - i zdaje się że tylko jak skręcam w prawo - jak w lewo to wszystko jest OK


Dokladnie tak samo, tylko przy skrecaniu w prawo.
pozdr.
Franz
2005-04-20 08:42
  
 
 2004-10-09 14:57:20

Mam tak samo - traci moc na moment i nic po za tym - wg mnie jest to związane z chwilowym brakiem paliwa - i występuje tylko po szybko pokonanym zakręcie (5-15m za zakrętem) - i zdaje się że tylko jak skręcam w prawo - jak w lewo to wszystko jest OK

-----------------
2007-07-15 21:00
  
 
 2004-10-09 09:42:10

A czy tej utracie mocy towarzyszy coś jeszcze, np. pojawienie się czarnego dymu z tyłu, pojawienie się szaroniebieskiego dymu z tyłu? Spróbuj to zaobserwować...

-----------------
Pozdrawiam
mariobros
Ford Escort Kombi '95 1.8TD - sprzedany
2015-08-07 22:15
  
 
 2004-10-09 01:13:19

A ja mialem zaszczyt ujeżdzac 1.8 D bez turbo. Nie zbiera sie to rewelacyjnie ;D
2014-11-13 21:19
  
 
 2004-10-09 01:04:56

Cytat:
2004-10-08 09:14:26, mariobros pisze:
4. TURBO. Mając 4 spróbuj też w miarę dynamicznie przyśpieszać. Jeśli będziesz miał "po drodze" jakieś wyraźne efekty typu "załączenie turbiny w okolicy 2300rpm" czy też po przekroczeniu 3500rpm auto wyskoczy do przodu, to też niedobrze.


Mam pytanie, w moim escorcie (97 1.8td) zauwazylem cos takiego: jak jade na wyzszych obrotach i przyspieszam to tak chwilowo sie dlawi/traci moc a potem normalnie przyspiesza. Zeby bylo ciekawiej taki objaw praktycznie zawsze zdarza sie w tym samym miejscu na pewnej drodze na zakrecie.

czy mozesz cos zasugerowac?
2005-04-20 08:42
  
 
 2004-10-08 16:23:57

Cytat:
2004-10-08 12:04:49, mss pisze:
mariobros , ale nastraszyłeś nowego kolegę... a tak pozatym to gratuluję zakupu


to nie strachy to rzeczywistość...

-----------------
2011-06-30 19:35
  
 
 2004-10-08 15:51:10

On się nie boi, wyjaśniliśmy parę rzeczy na priv

-----------------
Pozdrawiam
mariobros
Ford Escort Kombi '95 1.8TD - sprzedany
2015-08-07 22:15
  
 
 2004-10-08 12:04:49

mariobros , ale nastraszyłeś nowego kolegę...

a tak pozatym to gratuluję zakupu

-----------------
a escort posłuży jako nawóz pod skalniak bo się ładnie rozkłada

Loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi.. :D
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
2022-07-06 22:26
  
 
 2004-10-08 09:14:26

Oby Ci się wiodło Ja miałem duuużo roboty ze swoim. Żeby Cię trochę przestrzec przed paroma rzeczami:
1. TURBO. Bezwzlgędnie sprawdź stan turbosprężarki. Jeśli na zewnątrz są oznaki wycieków z niej, to niedobrze. Warto też zdjąć rurę idącą od filtra powietrza i zajrzeć do turbo, czy śmigiełka nie stoją w oleju. Odpiąłbym też intercooler i zajrzał do niego. Jeśli turbo nie było zaczepiane, to może się okazać, że intercooler jest zabity olejem, to samo zresztą może dotyczyć kolektora dolotowego.
2. KOMPRESJA. Sprawdź kompresję na zimnym i na ciepłym silniku. Jeśli na zimnym będziesz miał poniżej 27bar, to silnik nie jest w najlepszym stanie, ale jeszcze gorsze byłoby, gdyby ciśnienie na poszczególnych cylindrach bardzo się różniło (nieznacznie może).
3. TURBO. Jadąc spróbuj po wrzuceniu 4 przy prędkości ok. 60km/h bardzo wolniutko przyśpieszać. Jeśli będziesz miał wrażenie, że auto coś trzyma, a za nim będziesz miał czarną chmurę, to zapewniam Cię, że barzdo niewiele będzie Cię dzieliło od sporych wydatków.
4. TURBO. Mając 4 spróbuj też w miarę dynamicznie przyśpieszać. Jeśli będziesz miał "po drodze" jakieś wyraźne efekty typu "załączenie turbiny w okolicy 2300rpm" czy też po przekroczeniu 3500rpm auto wyskoczy do przodu, to też niedobrze.
5. PRZEDMUCHY. Odkręć korek oleju przy włączonym silniku. Jeśli będziesz w stanie go z powrotem zakręcić bez mucia twarzy, to nieźle. Jakiekolwiek wychlapywanie oleju czy też smużki dymu oznaczają duże problemy. Możesz też to samo stwierdzić zdejmując rurkę dochodzącą do pokrywy zaworów. Tylko ostrożnie, bo jeśli i stamtąd chlapie olejem, to znowu niedobrze, idą wydatki.
6. POMPA WTRYSKOWA. Jeśli auto wyraźnie różnie reaguje na pedał na zimnym i na ciepłym silniku, to może to być oznaką nieprawidłowej pracy pompy, a konkretnie jeśli po rozgrzaniu silnika gorzej przyśpiesza i jest słabe do 2700rpm, to do remontu jest siłownik podciśnieniowy pompy Lucasa zwiększający dawkę ze wzrostem obciążenia (takie coś z boku pompy, dochodzi do tego przewód podciśnieniowy).
7. WTRYSKI. Jeśli rano po nocy auto po zapaleniu pracuje nierówno albo jeśli podczas zwiększania obciążenia dymi na czarno, to być może wtryski nie teges.
8. ŚWIECE ŻAROWE. Problem z odpaleniem porannym typu dłuższe kręcenie i nierówna praca po odpaleniu mogą być też wynikiem niesprawnych niektórych świec żarowych.
Tyle mi się przypomniało, miałem jeszcze parę rzeczy które robiłem, ale kapitalka zdecydowanie była największym wydatkiem (ponad 6kPLN). Mimo to auto lubię, jedzie dobrze, zwłasza po kapitalce, pali średnio przy niezbyt nachalnej jeździe do 6lON/100km a przy ostrej ok. 6.5-7.0lON/100km. Ujdzie. To nie jest rewelacyjny silnik, ale do tego auta wystarczy...
Powodzenia w eksploatacji

-----------------
Pozdrawiam
mariobros
Ford Escort Kombi '95 1.8TD - sprzedany
2015-08-07 22:15
  
 
 2004-10-08 08:46:43

no i bardzo dobry wybór


-----------------
2012-10-06 12:33
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM