| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
redo
 warszawa | 2004-11-14 09:01:30 Na wstepie zaznacze ze odwiedzilem juz kilku mechanikow i elektrykow. Wszyscy radzili zmienic kable,swiece,kopulke,palec. Wiec zmienilem. Efekt? Zaden. Auto po uruchomieniu rzuca na wolnych obrotach a czasami strzela gdy ruszam. Silnik po nagrzaniu troche mniej trzesie ale nadal czuje skoki na wolnych obrotach. Najgorsze jest jednak to, ze zwiekszajac obroty auto ma ZAWSZE moment zawachania i po dopiero chwili wchodzi na obroty. Nie ma mowy abym bez przegazowania ruszyl na swiatlach bo wtedy strzeli lub zgasnie. Czy ktos moze mi pomoc? Help! Moze ktos zna w wawie fachowca od espero?
1,8 1999 bedini |
| 2004-11-14 09:13 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-11-14 09:26:06 To nie żart - możliwa jest też woda w paliwie. ----------------- Da Bass |
| 2025-10-09 20:11 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-11-14 10:36:44 Sprawdź czujnik Halla - taką małą cewkę w aparacie zapłonowym. Najlepiej ją od razu kup i wymień (kosztuje 20-30 zł) ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
Krzysztof_L
 Warszawa | 2004-11-14 10:47:17 Jedź na Jagielonską do byłego serwisu Daewoo-FSO, teraz jest to Autoparts, oni zawsze naprawiali Espero i mają wszelki narzędzia diagnostyczne. A lepiej zrobić to szybko bo szkoda silnika.
Pozdr. ----------------- - tylko ten się nie uczy, kto wszystko neguje - |
| 2007-02-21 15:38 | |
MaciekGT
 Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2004-11-14 12:05:37 CZujnik położenia przepustnicy... też częściowo to miałem co ty.. ----------------- Pozdrawiam coraz szybszy Maciek ;-) |
| | |
Piotr_W
 Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-14 18:45:30 Każde z przypuszczeń kolegów jest prawdopodobne. Ja dodam, że miałem podobny problem i wystarczyło resetowanie ECU
To o czym pisze MaciekGT możan by jak sądzę sprawdzić za pomocą omomierza, lub za pomoca Monitora ALDL. W Monitorze jest odczyt położenia przepustnicy i kilka innych pożytecznych parametrów. Może ktoś z kolegów w Twoim sąsiedztwie zrobił sobie taki interfejsik? ----------------- Pozdrawiam Serdecznie |
| 2010-03-31 01:30 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2004-11-14 19:11:52 a dla mnie jest to rozmagnesowany aparat zapłonowy.
Mówie poważnie, widziałem już kilka takich przypadków. Auto początkowo szarpie i nie chce jechać, potem kończy się to unieruchomieniem samochodu, i brakiem możliwości odpalenia.
Sławek swojego czasu walczył z taką nexią....prawie tydzień, rozbierał silnik sprawdzał rozrząd itp itd....
Komputer nie widzi błędu.
Po czym na próbe wymienił aparat zapłonowy i auto ozdrowiało.
----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
qbaj
 pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-11-14 19:27:54 a ja nie wiem  nie mam pojecia..przyczyn moze byc wiele..koledzy wypisali..moim zdaniem ASO ..np kotsisa polecam..i koniec dyskusji..szkoda czasu wysilku i pieniedzy na samodzielna diagnostyke..moze samodzielnie wreszcie znajdziesz przyczyne..a moze nie..wg mnie skorka za wyprawke |
| 2011-11-25 21:41 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2004-11-14 19:31:26 ja akurat odradzam kotsisa  bo teraz pod szyldem FSO wróciły tam dawne polmozbytowskie nawyki.
----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
qbaj
 pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-11-14 20:20:33 Cytat:
| 2004-11-14 19:31:26, Tomek-Mydlowski pisze:
ja akurat odradzam kotsisa bo teraz pod szyldem FSO wróciły tam dawne polmozbytowskie nawyki.
|
|
a ja mam same dobre doswiadczenia..a najbardziej mi sie podoba ze moge byc przy naprawie samochodu..wczesniej serwisowalem na torunskiej ale od kiedy odszedl stamtad mechanik p. marek przenioslem sie i nie zaluje..no ale to indywidualny wybor |
| 2011-11-25 21:41 | |
soop
 PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-11-14 23:12:24 Cytat:
| 2004-11-14 19:27:54, qbaj pisze:
moim zdaniem ASO ..np kotsisa polecam
|
|
Ostatnio mialem okazje podpatrzec prace mechanikow w ASO. Robili jakiegos Lanosa, o ile dobrze pamietam z fabrycznym gazem. Gosc przyjechal z problemem (gasl na wolnych) zostawil auto i poszedl. Najpierw z 5 kolesi stalo przy otwartej masce i snuli jakies nieslychane hipotezy. Potem odpalili auto i w momencie gdy gaslo fachman probowal dawac w pizde gazu - po czym nastepowalo jebniecie w kolektor jak z armaty. Chyba spodobalo im sie to bo slyszalem to jeszcze z 5 razy zanim przyniesli skaner. Ciekawe czy na fakturze policzyli obudowe filtra. |
| 2025-04-21 22:41 | |
Krzysztof_L
 Warszawa | 2004-11-15 10:09:25 W Daewoo-FSO przy Jagielonskiej ludzie pozostali ci sami, tylko firma Atoparts wydzierżawiła ten serwis, wiec nawyki nie przyszły jak sugeruje Tomek.
Pozdr. ----------------- - tylko ten się nie uczy, kto wszystko neguje - |
| 2007-02-21 15:38 | |
pjacek26 Klubowy Weteran
 Scenic+Espero Iłowa | 2004-11-15 20:15:59 Ja od mniej więcej tygodnia (jak zrobiło się chłodniej, ale może to zbieg okoliczności) mam to samo, ale chyba w mniejszym stopniu !
Zapala normalnie na benzynie, a po chwili zaczyna przygasać, szczególnie jak próbuję dodać gazu, wtedy szarpie i przerywa, na szczeście jakoś dodam gazu poza 2 tys. wskakuje na benzynę i wszystko jest cacy. Po przełączeniu na benzynę jak jest rozgrzany też jest ok. Może to świece (Iskra gaz założyłem 2 miechy temu) Niestety obserwuję że co dzień jest gorzej, zrobiłem po rozgrzaniu kilkanaście km na benzynie ale nie pomogło !
Co to może być ?
|
| 2019-04-17 09:19 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-11-15 20:44:53 naprawdę będę monotematyczny w tej kwestii - woda w paliwie ----------------- Da Bass |
| 2025-10-09 20:11 | |
pyrekcb Klubowy Weteran
 gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-11-15 21:13:10 Cytat:
| 2004-11-15 20:15:59, pjacek26 pisze:
(...) na szczeście jakoś dodam gazu poza 2 tys. wskakuje na benzynę (...) |
|
Chyba na gaz....
Pozdr. P. |
| 2025-02-27 20:42 | |
Wiktor_
 galant Kielce | 2004-11-15 21:24:00 ja myslałem ze może dobrą sugestia bedzie katalizator - zapchany wtedy moze wystapic efekt mulenia szarpania itp. ale piszecie ze tylko na benzynie nagazie dzialo by sie to samo, mialem raz podobne zjawisko ale u mnie bylo to spowodowane uszkodzona pompa paliwa pompowala zamale cisnienie..........no ale przyczyn moze byc wiele |
| 2012-01-20 17:12 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2010-08-11 16:09:48 Cytat:
| 2004-11-14 09:01:30, redo pisze:
Na wstepie zaznacze ze odwiedzilem juz kilku mechanikow i elektrykow. Wszyscy radzili zmienic kable,swiece,kopulke,palec. Wiec zmienilem. Efekt? Zaden. Auto po uruchomieniu rzuca na wolnych obrotach a czasami strzela gdy ruszam. Silnik po nagrzaniu troche mniej trzesie ale nadal czuje skoki na wolnych obrotach. Najgorsze jest jednak to, ze zwiekszajac obroty auto ma ZAWSZE moment zawachania i po dopiero chwili wchodzi na obroty. Nie ma mowy abym bez przegazowania ruszyl na swiatlach bo wtedy strzeli lub zgasnie. Czy ktos moze mi pomoc? Help! Moze ktos zna w wawie fachowca od espero? 1,8 1999 bedini
|
|
Witam - muszę odświezyć posta..... na 99% te same objawy
Gorący silnik nie ma siły wkręcić się na obroty... (zimny z problemami jeszcze chodzi ale z każdym kilometrem jest coraz gorzej) strzsznie muli ....nie ma siły ruszyć - strzela w filter, prycha, trzęsie
Wolne obroty trzyma ...prawie idealnie - nie gaśnie
Wszystko to na PB bo na LPG chwilowo nie jeżdżę (...)
...największa popelina jest jak ruszam spod świateł - trąbią na mnie, że nie jadę ...a ja nie mogę. Gaz w podłodze a pod maską strzelanie, prychanie i hwc... ...Obecnie ruszenie z kopyta albo pod górkę jest ...praktycznie niemożliwe (taki stan rzeczy stwarza zagrożenie)
Jak jakimś cudem uda się wdrapać na ok 2000 obr/min ...to później idzie jak strzała  i to jest najdziwniejsze.
Czy ktoś na przestrzeni czasu zweryfikował czy to moze być woda w paliwie ?
900 km temu przed wyjazdem na wakacje ...założyłem nowe kable, świece i nowiuteńki aparat zapłonowy (oryginał Korea !) więc usterki od tej strony raczej wykluczam.
Podejrzewam właśnie wodę w paliwie albo jeszcze cewkę WN tą na błotniku ?
Czy można prosić o jakieś propozycje ?
|
| 2017-07-28 21:46 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2010-08-11 18:31:10 nie mogę juz edytować więc raz jeszcze ja...
Skojarzyłem jedną zależność: otóż te objawy zaczęły występować niedawno po tym jak pożyczyłem samochód żonie - w związku z tym tak się zastanawiam czy w/w objawy mogą być skutkiem przeskoczenia paska rozrządu ?
Pytam bo coś kojarzę, że gdzieś kiedyś jeden z forumowiczów opisywał podobny przypadek, spowodowany właśnie takim zdarzeniem z żoną w roli głównej...
Jeżeli w/w objawy mogą być spowodowane właśnie takim zdarzeniem, to od żony i tak się o tym nie dowiem - bo się absolutnie nie zna a nawet jakby ...to się nie przyzna |
| 2017-07-28 21:46 | |
robert_or3 Member Klubu Espero
 Citroen C5 FL Łękawica | 2010-08-11 20:16:15 Może to prostacka sugestia, ale sprawdź klemy. Poniżej 2000 obr prąd idzie w dużej części z akumulatora. Powyżej już raczej tylko z alternatora. ----------------- Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny. |
| 2021-11-20 07:55 | |
VEndriuV
 Espero 1.5 GLX Katowice | 2010-08-11 21:13:05 od kiedy to wartość nap. itd. zależna jest od obr. silnika ? ----------------- |
| 2014-03-19 08:39 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|