Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Przerywa,strzela,trzesie na benzynie!?

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-11-14 09:01:30

Na wstepie zaznacze ze odwiedzilem juz kilku mechanikow i elektrykow. Wszyscy radzili zmienic kable,swiece,kopulke,palec. Wiec zmienilem. Efekt? Zaden. Auto po uruchomieniu rzuca na wolnych obrotach a czasami strzela gdy ruszam. Silnik po nagrzaniu troche mniej trzesie ale nadal czuje skoki na wolnych obrotach. Najgorsze jest jednak to, ze zwiekszajac obroty auto ma ZAWSZE moment zawachania i po dopiero chwili wchodzi na obroty. Nie ma mowy abym bez przegazowania ruszyl na swiatlach bo wtedy strzeli lub zgasnie. Czy ktos moze mi pomoc? Help! Moze ktos zna w wawie fachowca od espero?
1,8 1999 bedini
2004-11-14 09:13
  
 
 2004-11-14 09:26:06

To nie żart - możliwa jest też woda w paliwie.

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2004-11-14 10:36:44

Sprawdź czujnik Halla - taką małą cewkę w aparacie zapłonowym. Najlepiej ją od razu kup i wymień (kosztuje 20-30 zł)

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2004-11-14 10:47:17

Jedź na Jagielonską do byłego serwisu Daewoo-FSO, teraz jest to Autoparts, oni zawsze naprawiali Espero i mają wszelki narzędzia diagnostyczne. A lepiej zrobić to szybko bo szkoda silnika.
Pozdr.

-----------------
- tylko ten się nie uczy, kto wszystko neguje -
2007-02-21 15:38
  
 
 2004-11-14 12:05:37

CZujnik położenia przepustnicy... też częściowo to miałem co ty..

-----------------
Pozdrawiam coraz szybszy Maciek ;-)
 
  
 
 2004-11-14 18:45:30

Każde z przypuszczeń kolegów jest prawdopodobne. Ja dodam, że miałem podobny problem i wystarczyło resetowanie ECU
To o czym pisze MaciekGT możan by jak sądzę sprawdzić za pomocą omomierza, lub za pomoca Monitora ALDL. W Monitorze jest odczyt położenia przepustnicy i kilka innych pożytecznych parametrów. Może ktoś z kolegów w Twoim sąsiedztwie zrobił sobie taki interfejsik?

-----------------
Pozdrawiam Serdecznie
2010-03-31 01:30
  
 
 2004-11-14 19:11:52

a dla mnie jest to rozmagnesowany aparat zapłonowy.
Mówie poważnie, widziałem już kilka takich przypadków. Auto początkowo szarpie i nie chce jechać, potem kończy się to unieruchomieniem samochodu, i brakiem możliwości odpalenia.

Sławek swojego czasu walczył z taką nexią....prawie tydzień, rozbierał silnik sprawdzał rozrząd itp itd....
Komputer nie widzi błędu.
Po czym na próbe wymienił aparat zapłonowy i auto ozdrowiało.



-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2004-11-14 19:27:54

a ja nie wiem nie mam pojecia..przyczyn moze byc wiele..koledzy wypisali..moim zdaniem ASO ..np kotsisa polecam..i koniec dyskusji..szkoda czasu wysilku i pieniedzy na samodzielna diagnostyke..moze samodzielnie wreszcie znajdziesz przyczyne..a moze nie..wg mnie skorka za wyprawke
2011-11-25 21:41
  
 
 2004-11-14 19:31:26

ja akurat odradzam kotsisa bo teraz pod szyldem FSO wróciły tam dawne polmozbytowskie nawyki.



-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2004-11-14 20:20:33

Cytat:
2004-11-14 19:31:26, Tomek-Mydlowski pisze:
ja akurat odradzam kotsisa bo teraz pod szyldem FSO wróciły tam dawne polmozbytowskie nawyki.



a ja mam same dobre doswiadczenia..a najbardziej mi sie podoba ze moge byc przy naprawie samochodu..wczesniej serwisowalem na torunskiej ale od kiedy odszedl stamtad mechanik p. marek przenioslem sie i nie zaluje..no ale to indywidualny wybor
2011-11-25 21:41
  
 
 2004-11-14 23:12:24

Cytat:
2004-11-14 19:27:54, qbaj pisze:
moim zdaniem ASO ..np kotsisa polecam



Ostatnio mialem okazje podpatrzec prace mechanikow w ASO. Robili jakiegos Lanosa, o ile dobrze pamietam z fabrycznym gazem. Gosc przyjechal z problemem (gasl na wolnych) zostawil auto i poszedl. Najpierw z 5 kolesi stalo przy otwartej masce i snuli jakies nieslychane hipotezy. Potem odpalili auto i w momencie gdy gaslo fachman probowal dawac w pizde gazu - po czym nastepowalo jebniecie w kolektor jak z armaty. Chyba spodobalo im sie to bo slyszalem to jeszcze z 5 razy zanim przyniesli skaner. Ciekawe czy na fakturze policzyli obudowe filtra.
2025-04-21 22:41
  
 
 2004-11-15 10:09:25

W Daewoo-FSO przy Jagielonskiej ludzie pozostali ci sami, tylko firma Atoparts wydzierżawiła ten serwis, wiec nawyki nie przyszły jak sugeruje Tomek.
Pozdr.

-----------------
- tylko ten się nie uczy, kto wszystko neguje -
2007-02-21 15:38
  
 
 2004-11-15 20:15:59

Ja od mniej więcej tygodnia (jak zrobiło się chłodniej, ale może to zbieg okoliczności) mam to samo, ale chyba w mniejszym stopniu !
Zapala normalnie na benzynie, a po chwili zaczyna przygasać, szczególnie jak próbuję dodać gazu, wtedy szarpie i przerywa, na szczeście jakoś dodam gazu poza 2 tys. wskakuje na benzynę i wszystko jest cacy. Po przełączeniu na benzynę jak jest rozgrzany też jest ok. Może to świece (Iskra gaz założyłem 2 miechy temu) Niestety obserwuję że co dzień jest gorzej, zrobiłem po rozgrzaniu kilkanaście km na benzynie ale nie pomogło !
Co to może być ?
2019-04-17 09:19
  
 
 2004-11-15 20:44:53

naprawdę będę monotematyczny w tej kwestii - woda w paliwie

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2004-11-15 21:13:10

Cytat:
2004-11-15 20:15:59, pjacek26 pisze:
(...) na szczeście jakoś dodam gazu poza 2 tys. wskakuje na benzynę (...)


Chyba na gaz....
Pozdr. P.
2025-02-27 20:42
  
 
 2004-11-15 21:24:00

ja myslałem ze może dobrą sugestia bedzie katalizator - zapchany wtedy moze wystapic efekt mulenia szarpania itp. ale piszecie ze tylko na benzynie nagazie dzialo by sie to samo, mialem raz podobne zjawisko ale u mnie bylo to spowodowane uszkodzona pompa paliwa pompowala zamale cisnienie..........no ale przyczyn moze byc wiele
2012-01-20 17:12
  
 
 2010-08-11 16:09:48

Cytat:
2004-11-14 09:01:30, redo pisze:
Na wstepie zaznacze ze odwiedzilem juz kilku mechanikow i elektrykow. Wszyscy radzili zmienic kable,swiece,kopulke,palec. Wiec zmienilem. Efekt? Zaden. Auto po uruchomieniu rzuca na wolnych obrotach a czasami strzela gdy ruszam. Silnik po nagrzaniu troche mniej trzesie ale nadal czuje skoki na wolnych obrotach. Najgorsze jest jednak to, ze zwiekszajac obroty auto ma ZAWSZE moment zawachania i po dopiero chwili wchodzi na obroty. Nie ma mowy abym bez przegazowania ruszyl na swiatlach bo wtedy strzeli lub zgasnie. Czy ktos moze mi pomoc? Help! Moze ktos zna w wawie fachowca od espero? 1,8 1999 bedini




Witam - muszę odświezyć posta..... na 99% te same objawy



Gorący silnik nie ma siły wkręcić się na obroty... (zimny z problemami jeszcze chodzi ale z każdym kilometrem jest coraz gorzej) strzsznie muli ....nie ma siły ruszyć - strzela w filter, prycha, trzęsie

Wolne obroty trzyma ...prawie idealnie - nie gaśnie

Wszystko to na PB bo na LPG chwilowo nie jeżdżę (...)

...największa popelina jest jak ruszam spod świateł - trąbią na mnie, że nie jadę ...a ja nie mogę. Gaz w podłodze a pod maską strzelanie, prychanie i hwc... ...Obecnie ruszenie z kopyta albo pod górkę jest ...praktycznie niemożliwe (taki stan rzeczy stwarza zagrożenie)

Jak jakimś cudem uda się wdrapać na ok 2000 obr/min ...to później idzie jak strzała i to jest najdziwniejsze.


Czy ktoś na przestrzeni czasu zweryfikował czy to moze być woda w paliwie ?

900 km temu przed wyjazdem na wakacje ...założyłem nowe kable, świece i nowiuteńki aparat zapłonowy (oryginał Korea !) więc usterki od tej strony raczej wykluczam.

Podejrzewam właśnie wodę w paliwie albo jeszcze cewkę WN tą na błotniku ?

Czy można prosić o jakieś propozycje ?

2017-07-28 21:46
  
 
 2010-08-11 18:31:10

nie mogę juz edytować więc raz jeszcze ja...


Skojarzyłem jedną zależność: otóż te objawy zaczęły występować niedawno po tym jak pożyczyłem samochód żonie - w związku z tym tak się zastanawiam czy w/w objawy mogą być skutkiem przeskoczenia paska rozrządu ?

Pytam bo coś kojarzę, że gdzieś kiedyś jeden z forumowiczów opisywał podobny przypadek, spowodowany właśnie takim zdarzeniem z żoną w roli głównej...


Jeżeli w/w objawy mogą być spowodowane właśnie takim zdarzeniem, to od żony i tak się o tym nie dowiem - bo się absolutnie nie zna a nawet jakby ...to się nie przyzna
2017-07-28 21:46
  
 
 2010-08-11 20:16:15

Może to prostacka sugestia, ale sprawdź klemy. Poniżej 2000 obr prąd idzie w dużej części z akumulatora. Powyżej już raczej tylko z alternatora.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2010-08-11 21:13:05

od kiedy to wartość nap. itd. zależna jest od obr. silnika ?

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM