Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Uklady wtryskowe...wszystko o..

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2005-01-07 22:31:32

jak w temacie czyli potrzebuje jakichs adresow stronek z budowa/konstrukcja ukladow wtryskowych zasadami dzialania itp jednopunkt/wielopunkt itd. bo juz mam sieczke w glowie z tym wszystkim i sam nie dojde co i jak dziala i dlaczego...a na necie ciezko mi znalezc! ...dzieki wielkie...aha dieselkami takze nie pogardze!!!
2011-08-04 08:43
  
 
 2005-01-08 15:52:29

nic tak nic?
2011-08-04 08:43
  
 
 2005-01-08 16:56:06

MS

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2005-01-08 22:16:49

dzieki krzemowy...nie trzeba mnie jednak sprowadzac na ziemie ...z tego co widze to jakies systemy sterowania...a mi chodzi po prostu o rozroznienie typow wtryskow jedno/wielopunktowe rodzajow i mechanizmow dzialania wtryskiwaczy itp. i najlepiej w naszym kochanym jezyku ojczystym ...dzieki za wszelakie starania!!!
2011-08-04 08:43
  
 
 2005-01-09 09:32:37

Cytat:
2005-01-08 22:16:49, ulik87 pisze:
dzieki krzemowy...nie trzeba mnie jednak sprowadzac na ziemie ...z tego co widze to jakies systemy sterowania...a mi chodzi po prostu o rozroznienie typow wtryskow jedno/wielopunktowe rodzajow i mechanizmow dzialania wtryskiwaczy itp. i najlepiej w naszym kochanym jezyku ojczystym ...dzieki za wszelakie starania!!!



uklady wtryskowe benzyny podzielic mozemy na:

-mechaniczne (kugelfisher, K-Jetronic)
-elektroniczne.

Ze wzgledu na ilosc wtryskiwaczy podzielic mozemy uklady na jednopunktowe i wielo=pinktowe (ilosc wtryskiwaczy roboczych rowna ilosci cylindrow, czasami dodatkowo wtryskiwacz rozruchowy).

ze wzgledu na sposob pomiaru ilosci zasysanego powietrza uklady dzielimy na :

-uklady z klapa spietrzajaca (k-jetronic, L-jetronic itd)
-uklady z czujnikiem cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym
-uklady z przeplywomierzem "z goracym drutem".

Ze wzgledu na tryb pracy wtryskiwaczy:
- na uklady wtrysku ciaglego (K-jetronic)
-na uklady w ktorych ilosc paliwa dozowana jest poprzez krotkie otwarcie wtrsykiwacza.

Wtryskiwacze moga pracowac jednoczesnie wtryskiwac paliwo), parami lub sekwencyjnie (kazdy osobno).


Mam nadzieje ze nigdzie nie popelnilem razacych bledow
2011-10-01 09:37
  
 
 2005-01-09 10:27:37

z goracym drutem ale to sie chyba nazywa spirala ale fakt jest faktem ze sie nagrzewa i na podstawie jej schlodzenia komp oblicza ilosc powietrza.

-----------------
2025-09-05 22:16
  
 
 2005-01-09 10:43:23

troch blednie moze zostac zrozumiane pojecuie z klapa spietrzajaca bo :
w K-jetronic to rzeczywiscie jest klapa spietrzajaca a wtrysk dziala na zasadzie mechanicznej
a w L-jetronic to jest przeplywomierz klapowy (z reszta najczesciej chyba stosowany obecnie przeplywomierz) a wtryski sterowany jest elektronicznie przez kompa

pozdrawiam
Jasin
2007-10-11 21:32
  
 
 2005-01-09 11:15:48

Zapomnieliście o strategii sterowania alfa-N, czyli od potencjometru przepustnicy. Można jeszcze rozróżniać układy wtrysku pod względem umiejscowienia wtryskiwaczy:
- nad przepustnicą(jednopunktowy)
- w kolektorze dolotowym(tu też widziałem rozgraniczenie na umieszczenie stricte w kolektorze dolotowym albo w głowicy tuż przed zaworem)
- bezpośrednio do komory spalania

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2005-01-09 14:24:59

Cytat:
2005-01-09 10:27:37, maskekk pisze:
z goracym drutem ale to sie chyba nazywa spirala ale fakt jest faktem ze sie nagrzewa i na podstawie jej schlodzenia komp oblicza ilosc powietrza.



drut wcale nie musi byc w ksztalcie spirali.
2011-10-01 09:37
  
 
 2005-01-09 14:39:38

ooo...i o wiele jasniej juz ;]...tylko watpliwosc co do wtrysku sekwencyjnego...a raczej wtrysku przy jednoczesnym wtryskiwaniu przez wszystki wtryskiwacze?...one wszystkie zawsze razem [naraz] wtryskuja paliwo? oraz watpliwosc co do wtrysku ciaglego...on ma racje bytu tylko w przypadku wtrysku jednopunktowego? chcialbym takze zaglebic zasade dzialania samego wtryskiwacza...jak jest on sterowany [chodzi mi w jaki sposob dziala mechanizm otwarcia (elektronicznie/mechanicznie)] i na czym polega to otwarcie... z gory wielkie dzieki!!!
2011-08-04 08:43
  
 
 2005-01-09 15:08:48

Cytat:
2005-01-09 14:39:38, ulik87 pisze:
ooo...i o wiele jasniej juz ;]...tylko watpliwosc co do wtrysku sekwencyjnego...a raczej wtrysku przy jednoczesnym wtryskiwaniu przez wszystki wtryskiwacze?...one wszystkie zawsze razem [naraz] wtryskuja paliwo? oraz watpliwosc co do wtrysku ciaglego...on ma racje bytu tylko w przypadku wtrysku jednopunktowego? chcialbym takze zaglebic zasade dzialania samego wtryskiwacza...jak jest on sterowany [chodzi mi w jaki sposob dziala mechanizm otwarcia (elektronicznie/mechanicznie)] i na czym polega to otwarcie... z gory wielkie dzieki!!!



wtryskiwacze w ukladach elektronicznych otwierane sa elektromagnetycznie (elektromagnes unosi iglice). W K-jetronicu wtryskiwacze otwierane byly cisnieniem paliwa. W k-jetronicu z tego co pamietam wtryskiwacze byly otwarte caly czas (wtrysk ciagly), a byl to uklad wielopunktowy (ilosc wtryskiwaczy rowna ilosci culindrow + rozruchowy o ile pamietam). To czy wtryskiwacze wtryskuja naraz (np dla silnika 4-cylindrowego jednoczesnie wtryskuja 4 wtryskiwacze) czy parami czy tez kazdy osobno, zlezy od typu ukladu

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2005-01-09 15:43:06 ]
2011-10-01 09:37
  
 
 2005-01-09 15:39:16

no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!
2011-08-04 08:43
  
 
 2005-01-09 16:28:11

Cytat:
2005-01-09 15:39:16, ulik87 pisze:
no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!



w fiatoskim 1242 MPI 75KM, tak wlasnie jest, 4 siusiaki daja naraz polaczone rownolegle.

-----------------
MAXIMUM ATTACK !
.................................................................
turbo makes torque and torque makes fun :D
.................................................................

www.zoltar-rally.neostrada.pl
 
  
 
 2005-01-09 16:55:46

Cytat:
2005-01-09 16:28:11, ZoLt4R pisze:
w fiatoskim 1242 MPI 75KM, tak wlasnie jest, 4 siusiaki daja naraz polaczone rownolegle.



Włoski polot zawsze wygrywa ze zdrowym rozsądkiem

-----------------
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
2012-06-17 12:34
  
 
 2005-01-09 18:06:14

Cytat:
2005-01-09 16:55:46, 2Rotor pisze:
Włoski polot zawsze wygrywa ze zdrowym rozsądkiem



w wielu ukladach bosha bylo podobnie
2011-10-01 09:37
  
 
 2005-01-09 18:34:13

Cytat:
2005-01-09 15:39:16, ulik87 pisze:
no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!


odparowuje sobie na zaworze ssącym i przy następnym suwie ssania dostaje się do cylindra.

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2005-01-09 20:02:37

aaaaaaa!!!...no to kapiszi...racja...ja sobie po prostu jak glupek wyobrazalem wtrysk bezposredni no! to teraz jestem duzo madrzejszy...dzieki chlopaki powoli sobie wszystko przypominam i logicznie ukladam ;] pozdro!!!
2011-08-04 08:43
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM