Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Problem z alternatorem !!!

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-01-16 11:54:10

Czesc tak jak w opisie mam problem z alternatorem w swoim 126p po uruchomieniu silnika ladowanie sie zarzy a po dodaniu gazu jeszcze bardziej czy moze wiecie co sie stało ???
I czy mozna wymontowac diody bez wyciagania altenatora ???
Wymieniłem szczotki ale nic nie pomogło !!!

dzieki pozdrawiam
2008-05-26 23:10
  
 
 2004-01-16 12:21:23

sproboj regulator. jesli to nie poprawi sytuacji to kup nowy alternator od kogos.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-01-16 12:26:47

mozna wyjąc diody bez wyjmowania belki .Pewnie stało sie to ze jeden kabelek sie oderwał od diody i trza zlutować

-----------------
głośno i bokiem
2012-08-16 17:17
  
 
 2004-01-16 12:36:34

poszukaj w dawnych postach duzo bylo o tym przeszysc kable na rozruszniku i sprawdzuklad djodowy sam to niedawno przerabiaLEM

-----------------
RALLY TEAM CHRZANÓW
2004-04-24 16:35
  
 
 2004-01-16 13:19:01

Sprawdz regulator a jak nie to pewnie diody poszly sie jeb...
2022-02-08 11:24
  
 
 2004-01-16 14:15:50

Regler albo kable przxy rozruszniku, w najborszym razie diody

-----------------
2006-11-24 20:16
  
 
 2004-01-16 16:48:49

Bylo bylo, bo mialem to samo, zaczolem od przeczyszczenia kabelkow na rozruszniku, troche pomoglo ale nie do konca wiec jeszcze na alternatorze i kabel akumulator masa..Pomoglo, wszystko jest ok, wiec Tobie pewnie tez pomoze..
2021-09-20 09:44
  
 
 2004-01-16 23:14:21

wyczyscilem kable i masy itd. nic nie pomoglo zmienilem rygler i szczotki dalej to samo a diody jedna pokazuje nize nnapiecie ale jest ten sam symbol co pozostałe moze to pomorze
2008-05-26 23:10
  
 
 2004-01-17 00:57:15

wymieniasz same diody? ja probowalem jednak mialem dziwny mostek w ktorym byly wyjatkowo male diody(te male czarne). nie moglem znaleźć takich ktore by tam pasowaly i kupilem nowy mostek(kolo 60dych) w nowym mostku są juz wieksze diody, i te bez problemu mozna juz dokupic...jednak po wymianie dalej nie ladowalo! kupilem od kumpla "nowy" alternator z blachami za 70 i dziala jak nalezy. takze jak wymienisz diody pojedynczo to ok, jak sie nie uda to nie kupuj raczej mostka a kup jakis pewny alternator(taki by działał)..czasem cos sie psuje w uzwojeniu, a wtedy wymiana diod nie pomaga.
p.s ja mialem zamiar wymienic wszystkie diody.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-01-17 01:19:04

Tak wymieniam te czarne i mialem wieksze a teraz kupilem mniejsze znalazlem opis na necie ze dobrze jest zalozyc 1N4007 taki symbol i takie kupilem i jus zpo wymianie tylko jeszcze do alternatora i zobaczymy niewiem czy nie pomylilem biegunowosci tych diud bo jak dasz odwrotnie podobno nie bedzie dzialac
2008-05-26 23:10
  
 
 2004-01-17 20:50:11

Ech, nie ma to jak mieć włoski alternator... W zasadzie niezniszczalne.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-01-17 21:05:09

wloskie maluchy to nawet poloneza w pół rozetną przy dzwonie.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-02-04 13:02:43

ja mam włoski alternator i właśnie mi jebną i mam kurwa dosyć dokładać to niego nie chce ktoś kupić mojego malana a ja kupię sobie innego!!!!!!!
2004-02-15 13:18
  
 
 2004-02-04 13:58:56

Ja też mam włoskiego Magneti Marelli . Rocznik 79 i jedyny problem to powoli sypiące się łożyska. Krzemowy?? Wymieniałeś łożyska w naszych wynalazkach?? Jeśli tak to ile kosztuje komplet??

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2004-02-04 18:21:51

Łożyska w A108 są jedną z niewielu rzeczy które są takie same jak w A115. Mniejsze kosztuje 8 zł, większe 10 zł. Tylko nie kupujcie łożysk made in ZSRR! Co za szmelc

Jak można zepsuć A108 Ja miałem(i mam dalej ale na półce) mechaniczny regulator napięcia AD1/14V marki Bosch, chodził sobie DWADZIEŚCIA TRZY lata bez przerwy i w zasadzie dalej mógłby chodzić, ale troszkę już zaniżał napięcie(o parę dziesiątych wolta). Poza tym coś mi się wydaje że nikt nigdy nie wymieniał tam szczotek, a ponad 200000 km zrobiły

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-02-04 18:41:58

A dużo problemów przysparza rozebranie altka?? Tego jeszcze nigdy nie robiłem.
2019-07-14 20:05
  
 
 2004-02-04 21:51:24

1. To nie boli.
2. Odłącz akumulator.
3. Odkręć/odłącz kable od altka.
4. Zrzuć pasek klinowy.
5. Odkręć wentylator. W tym celu zdejm rurę doprowadzającą powietrze do silnika, wsadź tam rękę z kluczem nasiadowym 19, nasadź na nakrętkę, drugim kluczem 19 pokręć od zewnątrz(przydaje się specjalny klucz dorobiony ze starego koła pasowego).
6. Jak coś spadnie na dół, to najpewniej wyląduje w miejscu gdzie oblachowanie wentylatora jest połączone z miską. Wystarczy odkręcić łącznik.
7. Odkręć śruby trzymające alternator do oblachowania - klucz 10.
8. Odkręć śruby trzymające alternator do silnika - klucz 13. Będzie konieczne odkręcenie bomby paliwa.
9. Alternator powinien być już na wierzchu.
10. Altek jest ściągnięty trzema szpilkami - klucz 7 albo 8.
11. Nie zapomnij o osłonie mostka, z jednej strony klucz 10, z drugiej nie pamiętam
12. Dalej już wszystko widać. Może się przydać ściągacz do łożysk, bo mogą się zapiec na wałku.
13. Łożysko od strony wentylatora jest przytrzymywane w korpusie trzema śrubkami, klucz chyba 7, (w polskich dwoma na śrubokręt, co jest w tym miejscu niewygodne).
14. Nie uszkodź stojana ani mostka, są niekupowalne(mostek da się od biedy naprawić częściami z CC700).
15. Łożysko od strony mostka jest przytrzymywane w korpusie przez oring. Jeżeli stwardniał, można podpasować na upartego oring od wspornika wałka sprzęgłowego, w rzeczywistości ten oring jest o numer większy(czyli niewiele) niż ten ze wspornika.
16. Włoskie mocowania wentylatora są kute w odróżnieniu od polskich skrawanych.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-02-05 01:25:34

no ładnie. z tego co piszesz to wymiana nie jest taka łatwa a musze łożyska nowe dać

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-02-05 05:40:54

mam dobry alternator miałem tylko pozrywane kable i mi wogóle nie ładował, the best of ITALY , trochę mnie to kosztowało (końcówkę tłumika+20zeta) bo dałem do elektryka ale jest ok
2004-02-15 13:18
  
 
 2004-02-05 22:24:36

Hehe
Simon to naprawdę nie boli! Zrobienie dobrego regulatora napięcia do A108 wymaga znacznie więcej finezji!

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM