Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Złożyłem nowy silnik.Kilka pytań... ;) [126]

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2003-07-25 16:29:42

Witajcie!
Niedawno złożyłem nowy silnik. Jest w nim głowica splanowana o 5mm,zawory od CC, wałek Henericha do KJSów, wał od BISa, frezowane tłoki, lekkie koło zamachowe, gaźnik Mazika i inne mniej ważne przeróbki oraz tłumik strumiennica. Silnik jest jeszcze na dotarciu, ponieważ przejechałem na nim zaledwie 650km.

Mam kilka pytań:

1.Silniczek wkręca się tylko do 5200obr/min, ale tylko na moment, bo obroty spadaja do 4200 i silnik przerywa. Czego to może być wina?? Czy dzieje się tak dlatego, że pompka paliwa jest kiepska??? Czy zapłon jest źle ustawiony, a jeśli tak to jak go przestawić w elegancie (elektronik)???

2.Mam tłumik strumiennica, ale jest znacznie za głośny nawet z nakładką wyciszającą i chciałbym zmienić tłumik, ale nie wiem na jaki… Jaki będzie najlepszy do tych przeróbek??? Prosiłbym najbardziej o linki do opisów tych tłumiczków.

3.W trakcie jazdy silnik przy obrotach w granicach 3600 w zwyż dostaje strasznych wibracji. Czym może to być spowodowane???

4.Choć silniczek jest na dotarciu postanowiłem go troszke przydusić i chodzi jak totalna seria. Czy to jest normalne na dotarciu??? Jeśli tak to po ilu kilosach to minie???

5.Czy jeśli teraz wlałem olej mineralny (najtańszy jaki był) to po dotarciu mogę zalać półsyntetyk (myśle o Castrolu RS)????


Z góry ogromne dzięki za pomoc!!!!!!!!

Pozdrawiam
Kuner


-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-25 16:44:59

To że słaby na dotarciu to normalne ale to że na obroty sie niewkreca to dziwa sprawa i te wibracje może coś nie tak jest poskładane albo żle rozrząd olej zmień po 1000Km a zapłon ustawiasz czujnikiem koło koła pasowego
2005-03-25 23:31
  
 
 2003-07-25 16:52:29

Hejka, hehe witam kolege od docierki a więc jak moger tak pomoge...
1. Wg mnie sprawe dobrze zna Madcar to samo miał, szukał przyczyny w elektryce w cewce i kablach....a potem w baku...rozmawiaj z nim...może od tego że masz simering na wale rozwalony, ciśnienie zmyka ale to tylko moje gdybania.
2. Nie ma recepty wg mnie i innych tunerów dobry wydech to pusta seria i rura wylotowa fi 40 ....more pover, more loud....
3. Mam to samo tylko przy 2500, mechanik mi powiedział że to wina całości....docieranie przechodzi przez jakieś obroty co jest rezonans i poprostu telepie jakbyś jechał na kapciu. Podobno od wału korbowego jak przechodzi z podkrytycznych obrotów przez krytyczne (rezonans) do nadkrytycznych....to już wykład z Dynamiki Maszyn
4. Zgadza się total seria nio może lepiej ale mało, puszczać zaczyna po 1200 wg mnei to troche czasu minie zanim się to ułoży dotrą się części, wyreguluj gazior i zawory i wg mnie nie duś go więcej jak do max momentu....
5. Castrol RS 10W60 nie jest półsyntetykiem jest full syntetykiem, przy twoich przeróbkach lał bym tylko 10W60 czy to RS Castrola, czy Valvoline, czy Shell....podobno jak ktoś powiedział dobry by był też QS 20W50 ale koniecznie Performance Deluxe....ale ja polecam tylko i wyłącznie Castrol RS 10W60. Też po kilku konsultacjach używam.....

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-25 17:03:56

Zapłonu nie można regulować czujnikiem kprzy kole bo nie m,a takiej możliwości.Już próbowałem

mam jeszcze kolejne pytanie o którym kompletnie zapomniałem.Mam ustawione zaworki na 0,15mm.Spod dekla zaworów wydobywają się dziwne stuki... Co to???

Dzięki

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-25 17:24:49

wcale to nie jest normalne, że po takim dystansie silnik chodzi jak seria.. ja po przejechaniu wolno 50m /wcześniej silnik chodził tylko godzinę na wolnych/ nacisnąłem gaz i byłem w szoku... to przerywanie to normalka, ale torchę dziwne, że obroty aż o tyle spadają. co do stukania, to może miałeś takie luzy ale silnik się grzeje i już ich nie ma...

-----------------
 
  
 
 2003-07-25 17:26:17

Wodzu da się da sie, tam jest taka śruba zaokrąglona i się da, ale nie ruszaj tego!!!!!! Zawory wg mnie na 0,20 i 0,20 ustaw....

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-25 17:50:19

klepie spod pokrywy zaworow bo maja albo lusz albo uderzaja o denka tlokow a po miesiacu uzyttkowania bnedziesz mial problemy z zapalaniem jesli to to bo sie zawory powyginaja (kiedys tak mialem jak jeszcze nie znalem sie na tuningu glowic )
2015-06-28 09:26
  
 
 2003-07-25 17:56:38

szukaj przyczyny w paliwie tzn, pompa paliwa.... regulacja gaźnika... Robiłes dobicie powietrza z wentylatora???
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-07-25 18:06:58

Ma dobicie z wentylatora.....

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-25 19:02:51

Cytat:
2003-07-25 17:50:19, forti pisze:
klepie spod pokrywy zaworow bo maja albo lusz albo uderzaja o denka tlokow a po miesiacu uzyttkowania bnedziesz mial problemy z zapalaniem jesli to to bo sie zawory powyginaja (kiedys tak mialem jak jeszcze nie znalem sie na tuningu glowic )

No więc co mam zrobić??? O denka tłoków napewno nie walą bo tłoki są przefrezowane,czyli mają takie ładne wcięcia na zaworki...
A jeśli mają luz to co mam zrobić??? Jak je ustawić???

Co do dobicia z wentylatora to troszke to spieprzyłem bo wywalilem cały kanał pod filtrem i wyciołem na spodzie dziure o średfnicy filtra.Dopiero jak złożyłem silnik połapałem się że powietzre z filtra bedzie spowrotem zasysane przez wiatrak... Nie mam tylko czsu zmienić obudowy,a mam taką już prawidłowo przerobioną. Czy to może być wina tego z tymi obrotami??? Wątpie ale jutro przełoże obudowe

A co do pompy paliwa to jak można sprawdzić że pompka niew wyrabia????????

Dzięki wszystkim

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-25 19:47:10

Wytłumacz mi cosik na temat tego filtra i obudowy....bo może też mam źle....pod filtrem mam dziure na średnice całej puszki i wywaliłem lejek pod tą obudową.......cosik jest źle...???

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-25 20:40:48

DaymoN sorka. Mi się porąbało... wszystko jest wporządku...

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-25 21:35:34

No kurde już myślałem że mam cosik w plecy...oj ty narwańcu...


-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-25 23:12:25

Jak zalałeś już mineralnym to lipa NIE MOŻNA zmieniać z mineralnego na syntetyk ani półsyntetyk, na odwrót można ale nie tak jak Ty masz NIE RADZĘ grozi zatarciem silnika!! Syntetyk wypłukuje wszystkie osady nawet tak jak u ciebie po kilkuset kilcach!!

-----------------
2013-10-22 20:35
  
 
 2003-07-26 07:35:34

Cytat:
A co do pompy paliwa to jak można sprawdzić że pompka niew wyrabia????????


Odepnij przewód odpływowy i zapal samochód i przegazuj.Jak będzie sikać z tyłu silnika benzyną tzn.że jest ok.Powinno sikać jak szalone
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-07-26 07:50:59

Cytat:
2003-07-25 23:12:25, kaza pisze:
Jak zalałeś już mineralnym to lipa NIE MOŻNA zmieniać z mineralnego na syntetyk ani półsyntetyk, na odwrót można ale nie tak jak Ty masz NIE RADZĘ grozi zatarciem silnika!! Syntetyk wypłukuje wszystkie osady nawet tak jak u ciebie po kilkuset kilcach!!



E nie zgadzam się z Tobą!!!!!! Każdy tak robi bo nie ma kasy albo po co lać na pierwsze pare km jakiś bardzo drogi olej. Oczywiście że można przejść z mineralnego jeśli jest na DOTARCIU na syntetyk, wszystko będzie ok. Schwepes na docierke używał najbardziej badziewnego oleju LOTOS City 15W40, teraz ma 10W60 RS Castrol i nic się nie zatarło, ja teraz mam mineralny 20W50 QS Performance Deluxe i po dotarciu przejde na full syntetyk Castrola RS 10W60. Jakby kolega Kuner jeździł dużo np. i nie zrobil kaszla to wtedy można się zastanawiać ale teraz to łe nie ma co się martwić....zalać i nic się nie przejmować...po takich przeróbkach to żaden mineralny nie przeżyje chyba że QS 20W50 PD. Ale w zimie mogą być szopki z odpalaniem. Ja uważam lać syntetyk i nie martwić się.....masz nowe bebechy....takie moje zdanie....pozdrawiam

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 08:54:26

Cytat:
2003-07-25 21:35:34, DaymoN pisze:
No kurde już myślałem że mam cosik w plecy...oj ty narwańcu...



Można po takim małym przebiegu nic sie niestanie co innego jak silnik zrobił z 30.000km na mineralnym wtedy to sie moze rozpieprzyc jak byś zmienił a z tym zapłomnem to jak może nie być regulacji??? musi być
2005-03-25 23:31
  
 
 2003-07-26 09:40:49

A co do dobicia powietrza.......
Tez tak miałem, że wszystko powycinałem...... na wolnych i średnich było OK, ale na wysokich przerywał... tzn. wkręcił się np. na 6000 obr/min, i nagle spadało do 5000-5500.
Dzieje się tak dlatego że silnik dostaje za dużo powietrza w stosunku do paliwa. Jest zła proporcja.... czasami może pomuc większa dysza paliwa.
Najlepiej załuz serie i zobacz jak chodzi, ewentualnie ponawiercaj tyko kilka dziur.
Pewnie masz jeszcze taki problem, że jak chodzi na wolnych i dodasz mu gazu to obroty najpierw maleją, a potem dopiero zaczyna się wkręcać....
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-07-26 10:19:32

Nio chyba to we wszystkich jest z tymi nawiertami i dodmuchami...ale kurde on ma gaźnik po Maziku a on raczej w sposób chyba jakiś przyzwoity wie o tym że leci dużo powietrza i jakoś to pewnie zrobił w swoich gaźnikach. Poza tym efekt urwania obrotów likwiduje w sposób bardzo dobry szczelinowa dysza paliwa, ale zgadzam się z tobą. Ja mam 117/190E i zapodaje potem 119/190E albo 185 (jak kazał producent twego wałka Garii - hehe), oczywiście na szczelinówce do sportu, bo ta soft idzie do Ciebie...i sam zlookasz....zresztą Garii niedługo podjade do Ciebie to sam zlookasz efekt.....


-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-

[ wiadomość edytowana przez: DaymoN dnia 2003-07-26 10:20:37 ]
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 13:47:07

Cytat:
2003-07-26 07:50:59, DaymoN pisze:
Schwepes na docierke używał najbardziej badziewnego oleju LOTOS City 15W40, teraz ma 10W60 RS Castrol i nic się nie zatarło,


tylko weź pod uwagę, że Szłeps miał strasznie luźno silnik złożony

-----------------
 
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM