2004-04-16 08:40:40
Co do nierównych obrotów:
1. sprawdź filtr paliwa (w dieselkach to dosyć ważne)
2. zobacz czy nie masz wody w układzie zasilania ( najlepiej dol,ej jakiegoś preparatu do usuwania wilgoci)
3. sprawdź zaworek dławienia pompy paliwowej (to jest urządzenie bez którego nie zgasisz diesla - działa tak że jak podaje paliwo to dieselek działa a jak chcesz wyłączyć silnik to zaworek opada i blokuje podawanie paliwa)
Jeżeli chodzi o zapalanie na zimnym silniku to jedyne co mi się kojarzy to taki sobie stan świec żarowych. Może za mało grzeją dlatego jak silnik jest ciepły to nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedniej temperatury wewnątrz cylindra do samozapłonu ropki a jak zimny to świeczki nie bardzo dają
i to samo się odnosi do kopcenia na czarno - nie wszystko jest przepalane.
Kopcenie na siwo to jakaś woda tylko nie wiem czy z chłodzenia czy też może zbiera Ci się wilgoć w układzie wydechowym i jest ona odparowywana przez gorące spaliny, ewentualnie to olej z układu smarowania - jakoś może dostaje się do silnika i dymi
Tyle z mojej wiedzy, może ktoś jeszcze wie coś więcej to niech pomoże - sam się chętnie też poucze
-----------------
Ketto - Nadworny optymista
Frakcja wywrotowa - rejon Japonia