Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Rozrząd - Blokujący się silnik - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2012-02-10 10:04:14

Wybaczcie, że całego tematu nie przeczytam, ale mi się nie chcę. Będę bazował na informacjach z ostatniej strony.

Poszedł rozrząd, zawór krzywy i ktoś chce składać silnik bez jego wymiany. Na szczęście widzę, że są tutaj rozsądni ludzie, którzy podpowiadają, żeby to zrobić. I słusznie. Mechanik za wymianę i dotarcie jednego zaworu ile weźmie? 10zł? A nowy zawór kosztuje z 30 może? Dodatkowo, nie wiem jak ma się zawór sam wyprostować 0_o W życiu bym nie liczył na coś takiego, a konsekwencje takiego postępowania mogą być naprawdę niemiłe. Może zawór zaciąć się w prowadnicy co doprowadzi do jego kolizji z tłokiem, bądź nie będzie się chciał otworzyć i może "wyżej" narobić szkód, może znowu zablokować się silnik i przeskoczyć pasek czego konsekwencje powinny też być znane, może też nie trzymać ciśnienia w cylindrze, a przypominam, że to diesel i w nim jest ono dużo wyższe niż w silniku benzynowym.

Co do planowania głowicy - słusznie ktoś zauważył, że w dieslach głowic się nie planuje generalnie, chociaż z tego co pamiętam dopuszcza się taką możliwość(ale nie w każdym silniku). Liniałem trzeba sprawdzić jak równa ona jest i wtedy decydować, chociaż jeśli silnik nie był zagrzany to nie sądzę, żeby się ona pogięła. I wbrew powszechnym opiniom nie jest też konieczne planowanie głowicy aluminiowej w silnikach benzynowych. A to, że wszyscy planują wynika z prostego faktu - mało komu chce się sprawdzać czy głowica nie jest zwichrowana. Każdy daje do planowania i się nie przejmuje niczym, bo klient zapłaci. Bo jeśli głowica jest prosta to po kiego ją planować?


-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-10 10:05:19 ]
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-02-10 01:53:05

No chyba że tak jak napisał: "pasek pękł przy uruchamianiu" a nie że pierw padł pasek a pozniej mechanik krecil jeszcze rozruchem.

kolejna sprawa: zadaj sobie pytanie czy wpadlbys tak odrazu ze w aucie ktore jeszcze przed chwila bylo na chodzie ot tak padl pasek rozrzadu? mechanik raczej nie byl swiadomy ze pasek moze byc stary i ot tak moze strzelic.

najprosciej winic mechanika.


prawda jest taka ze kolega zaniedbal pierwszorzedna czynnosc jaką jest wymiana rozrzadu i pech trafil na mechanika.

już nie wspomne o tym ze na zdrowym pasku odpalenie "na pych" dieslowi nie zaszkodzi. moj już wielokrotnie byl w ten sposob odpalany z róznych przyczyn i nie mialem problemu.
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-09 21:40:36

Cytat:
2012-02-09 16:30:54, shadk-k pisze:
Za przeproszeniem przestańcie gadać głupoty, że mechanik ma pokryć koszty naprawy bo ktoś odstawił mu auto na chodzie, w którym rozrzad nie był wymieniany sto lat a pasek móglbyc już w strzepach. To nie wina mechanika tylko własciciela auta który nie zadbał o wymiane rozrzadu na czas, mechanik mial akurat pecha że na niego trafił kres paska.



To nie wina mechanika, że pękł pasek - ale mechanik, który próbuje uruchomić silnik w którym pękł pasek i próbuje na tyle skutecznie, że udaje mu się spalić rozrusznik to pi... nie mechanik i fiolek992 nie daj sobie wmówić, że jest inaczej.

Zdarza się, że pasek pęknie podczas uruchamiania, ale przy kręceniu zblokowanego rozrusznika wytwarza się takie obciążenie na rozruszniku i spadek napięcia w instalacji, że chyba trzeba być ślepy albo stać 100m za samochodem, żeby tego nie zauważyć. Ciesz się, że Twój mistrzuniu nie uszkodził instalacji elektrycznej w aucie - chociaż o tym się możesz dowiedzieć dopiero, jak (jeżeli) się uda uruchomić auto.

PS - nie doczytałem dokładnie co się z tym paskiem stało (pękł czy tylko przeskoczył na ząbkach) na twoim miejscu obejrzał bym ten pasek - jeśli nie jest pęknięty i nie ma wydartych zębów to na 200% twoje auto było odpalane "na pych".

Jeszcze jedna sprawa - jak koledzy wcześniej pisali - w dieslu nie planuje się głowicy - głowica jest żeliwna, a nie aluminiowa i jak ją splanujesz to będzie wielka buba.


-----------------
2024-06-20 20:41
  
 
 2012-02-09 18:16:53

Cytat:
2012-02-09 18:13:46, Pele19m pisze:
Jak jeden masz krzywy to jeden wymień. Mówię żebyś zrobił to od razu, bo znowu będziesz musiał zdejmować rozrząd i wogóle niepotrzebna robota, a pozatym nie odpalisz tego auta na mrozie...



Z tym, że nie mam takiej gotówki w tej chwili... Zdjęcie głowicy jest jednak kosztowne...
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-09 18:13:46

Jak jeden masz krzywy to jeden wymień. Mówię żebyś zrobił to od razu, bo znowu będziesz musiał zdejmować rozrząd i wogóle niepotrzebna robota, a pozatym nie odpalisz tego auta na mrozie...
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-09 18:01:01

Cytat:
2012-02-09 17:57:22, Pele19m pisze:
Nie rób tak. Zleć zdjęcie głowicy i wymianę zaworu + uszczelniaczy. Do tego kup cały rozrząd, a pompę wody przy okazji - bo i tak trzeba będzie spuścić płyn. Zawór + uszczelniacze to ok 50zł, a uszczelka + szpilki (które radzę wymienić, chyba, że mechanik weźmie odpowiedzialność za dokręcanie starych) to ok. 150zł. W/g książki wkł NIE DOPUSZCZA SIĘ planowania głowicy w dieslu - ja nie planowałem i nie było problemu - bo żeliwna głowica raczej się nie zwichruje



Czyli tylko jeden zawór wymienic ? I tak tego nie zrobie w najbliższym czasie, ponieważ tak jak mówiłem jestem studentem i zbytnio nie stac mnie na taki jednorazowy wydatek
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-09 17:57:22

Cytat:
2012-02-09 17:39:09, fiolek992 pisze:
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + uszczelka. A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ? [ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 17:39:52 ]



Nie rób tak. Zleć zdjęcie głowicy i wymianę zaworu + uszczelniaczy.
Do tego kup cały rozrząd, a pompę wody przy okazji - bo i tak trzeba będzie spuścić płyn.

Zawór + uszczelniacze to ok 50zł, a uszczelka + szpilki (które radzę wymienić, chyba, że mechanik weźmie odpowiedzialność za dokręcanie starych) to ok. 150zł.

W/g książki wkł NIE DOPUSZCZA SIĘ planowania głowicy w dieslu - ja nie planowałem i nie było problemu - bo żeliwna głowica raczej się nie zwichruje
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-09 17:44:48

musowo wymien.
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-09 17:40:03

Cytat:
2012-02-09 17:39:09, fiolek992 pisze:
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + planowanie + uszczelka. A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ?


Pompę wody, oczywiście że lepiej wymienić przy okazji wymiany rozrządu. Po co 2 razy pasek ściągać

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-02-09 17:39:09

Cytat:
2012-02-09 17:34:26, Maylo pisze:
Planowanie głowicy przy wymianie uszczelki jest konieczne. Nie będę wgryzał się w temat dlaczego itp., dobry mechanik nie da Ci gwarancji na tą robotę jeśli przy wymianie uszczelki nie będziesz chciał planować głowicy.



Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + uszczelka.

A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ?

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 17:39:52 ]
2012-02-21 00:35
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM