| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
emtees Sympatyk FEFK
Audi S4 Toruń | 2012-02-10 10:04:14 Wybaczcie, że całego tematu nie przeczytam, ale mi się nie chcę. Będę bazował na informacjach z ostatniej strony.
Poszedł rozrząd, zawór krzywy i ktoś chce składać silnik bez jego wymiany. Na szczęście widzę, że są tutaj rozsądni ludzie, którzy podpowiadają, żeby to zrobić. I słusznie. Mechanik za wymianę i dotarcie jednego zaworu ile weźmie? 10zł? A nowy zawór kosztuje z 30 może? Dodatkowo, nie wiem jak ma się zawór sam wyprostować 0_o W życiu bym nie liczył na coś takiego, a konsekwencje takiego postępowania mogą być naprawdę niemiłe. Może zawór zaciąć się w prowadnicy co doprowadzi do jego kolizji z tłokiem, bądź nie będzie się chciał otworzyć i może "wyżej" narobić szkód, może znowu zablokować się silnik i przeskoczyć pasek czego konsekwencje powinny też być znane, może też nie trzymać ciśnienia w cylindrze, a przypominam, że to diesel i w nim jest ono dużo wyższe niż w silniku benzynowym.
Co do planowania głowicy - słusznie ktoś zauważył, że w dieslach głowic się nie planuje generalnie, chociaż z tego co pamiętam dopuszcza się taką możliwość(ale nie w każdym silniku). Liniałem trzeba sprawdzić jak równa ona jest i wtedy decydować, chociaż jeśli silnik nie był zagrzany to nie sądzę, żeby się ona pogięła. I wbrew powszechnym opiniom nie jest też konieczne planowanie głowicy aluminiowej w silnikach benzynowych. A to, że wszyscy planują wynika z prostego faktu - mało komu chce się sprawdzać czy głowica nie jest zwichrowana. Każdy daje do planowania i się nie przejmuje niczym, bo klient zapłaci. Bo jeśli głowica jest prosta to po kiego ją planować?
----------------- www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-10 10:05:19 ] |
2016-05-25 18:43 | |
shadk-k Sympatyk FEFK
mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-10 01:53:05 No chyba że tak jak napisał: "pasek pękł przy uruchamianiu" a nie że pierw padł pasek a pozniej mechanik krecil jeszcze rozruchem.
kolejna sprawa: zadaj sobie pytanie czy wpadlbys tak odrazu ze w aucie ktore jeszcze przed chwila bylo na chodzie ot tak padl pasek rozrzadu? mechanik raczej nie byl swiadomy ze pasek moze byc stary i ot tak moze strzelic.
najprosciej winic mechanika.
prawda jest taka ze kolega zaniedbal pierwszorzedna czynnosc jaką jest wymiana rozrzadu i pech trafil na mechanika.
już nie wspomne o tym ze na zdrowym pasku odpalenie "na pych" dieslowi nie zaszkodzi. moj już wielokrotnie byl w ten sposob odpalany z róznych przyczyn i nie mialem problemu. |
2020-12-15 00:38 | |
Pre100n Sympatyk FEFK
Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-02-09 21:40:36 Cytat:
| 2012-02-09 16:30:54, shadk-k pisze:
Za przeproszeniem przestańcie gadać głupoty, że mechanik ma pokryć koszty naprawy bo ktoś odstawił mu auto na chodzie, w którym rozrzad nie był wymieniany sto lat a pasek móglbyc już w strzepach. To nie wina mechanika tylko własciciela auta który nie zadbał o wymiane rozrzadu na czas, mechanik mial akurat pecha że na niego trafił kres paska.
|
|
To nie wina mechanika, że pękł pasek - ale mechanik, który próbuje uruchomić silnik w którym pękł pasek i próbuje na tyle skutecznie, że udaje mu się spalić rozrusznik to pi... nie mechanik i fiolek992 nie daj sobie wmówić, że jest inaczej.
Zdarza się, że pasek pęknie podczas uruchamiania, ale przy kręceniu zblokowanego rozrusznika wytwarza się takie obciążenie na rozruszniku i spadek napięcia w instalacji, że chyba trzeba być ślepy albo stać 100m za samochodem, żeby tego nie zauważyć. Ciesz się, że Twój mistrzuniu nie uszkodził instalacji elektrycznej w aucie - chociaż o tym się możesz dowiedzieć dopiero, jak (jeżeli) się uda uruchomić auto.
PS - nie doczytałem dokładnie co się z tym paskiem stało (pękł czy tylko przeskoczył na ząbkach) na twoim miejscu obejrzał bym ten pasek - jeśli nie jest pęknięty i nie ma wydartych zębów to na 200% twoje auto było odpalane "na pych".
Jeszcze jedna sprawa - jak koledzy wcześniej pisali - w dieslu nie planuje się głowicy - głowica jest żeliwna, a nie aluminiowa i jak ją splanujesz to będzie wielka buba.
----------------- |
2024-06-20 20:41 | |
fiolek992
Ford Escort Płock | 2012-02-09 18:16:53 Cytat:
| 2012-02-09 18:13:46, Pele19m pisze:
Jak jeden masz krzywy to jeden wymień. Mówię żebyś zrobił to od razu, bo znowu będziesz musiał zdejmować rozrząd i wogóle niepotrzebna robota, a pozatym nie odpalisz tego auta na mrozie...
|
|
Z tym, że nie mam takiej gotówki w tej chwili... Zdjęcie głowicy jest jednak kosztowne... |
2012-02-21 00:35 | |
Pele19m Sympatyk FEFK
Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-09 18:13:46 Jak jeden masz krzywy to jeden wymień. Mówię żebyś zrobił to od razu, bo znowu będziesz musiał zdejmować rozrząd i wogóle niepotrzebna robota, a pozatym nie odpalisz tego auta na mrozie... |
2014-04-07 21:13 | |
fiolek992
Ford Escort Płock | 2012-02-09 18:01:01 Cytat:
| 2012-02-09 17:57:22, Pele19m pisze:
Nie rób tak. Zleć zdjęcie głowicy i wymianę zaworu + uszczelniaczy. Do tego kup cały rozrząd, a pompę wody przy okazji - bo i tak trzeba będzie spuścić płyn. Zawór + uszczelniacze to ok 50zł, a uszczelka + szpilki (które radzę wymienić, chyba, że mechanik weźmie odpowiedzialność za dokręcanie starych) to ok. 150zł. W/g książki wkł NIE DOPUSZCZA SIĘ planowania głowicy w dieslu - ja nie planowałem i nie było problemu - bo żeliwna głowica raczej się nie zwichruje
|
|
Czyli tylko jeden zawór wymienic ? I tak tego nie zrobie w najbliższym czasie, ponieważ tak jak mówiłem jestem studentem i zbytnio nie stac mnie na taki jednorazowy wydatek |
2012-02-21 00:35 | |
Pele19m Sympatyk FEFK
Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-09 17:57:22 Cytat:
| 2012-02-09 17:39:09, fiolek992 pisze:
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + uszczelka. A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ? [ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 17:39:52 ]
|
|
Nie rób tak. Zleć zdjęcie głowicy i wymianę zaworu + uszczelniaczy.
Do tego kup cały rozrząd, a pompę wody przy okazji - bo i tak trzeba będzie spuścić płyn.
Zawór + uszczelniacze to ok 50zł, a uszczelka + szpilki (które radzę wymienić, chyba, że mechanik weźmie odpowiedzialność za dokręcanie starych) to ok. 150zł.
W/g książki wkł NIE DOPUSZCZA SIĘ planowania głowicy w dieslu - ja nie planowałem i nie było problemu - bo żeliwna głowica raczej się nie zwichruje |
2014-04-07 21:13 | |
shadk-k Sympatyk FEFK
mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-09 17:44:48 musowo wymien. |
2020-12-15 00:38 | |
Maylo Sympatyk FEFK
2speed.pl Gołdap | 2012-02-09 17:40:03 Cytat:
| 2012-02-09 17:39:09, fiolek992 pisze:
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + planowanie + uszczelka. A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ?
|
|
Pompę wody, oczywiście że lepiej wymienić przy okazji wymiany rozrządu. Po co 2 razy pasek ściągać ----------------- FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska |
2020-04-05 12:24 | |
fiolek992
Ford Escort Płock | 2012-02-09 17:39:09 Cytat:
| 2012-02-09 17:34:26, Maylo pisze:
Planowanie głowicy przy wymianie uszczelki jest konieczne. Nie będę wgryzał się w temat dlaczego itp., dobry mechanik nie da Ci gwarancji na tą robotę jeśli przy wymianie uszczelki nie będziesz chciał planować głowicy.
|
|
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + uszczelka.
A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ? [ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 17:39:52 ] |
2012-02-21 00:35 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 4 5 6 7 ] |
|