Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Złożyłem nowy silnik.Kilka pytań... ;) [126] - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2003-07-26 14:34:44

hm....co to ma do rzeczy, nowe jest nowe!!!!! NAwet jak jest ciaśniejszy silnik to tym bardziej musi być syntetyk i to żadki np. 0W40....ale nie do kaszla (chodź ostatnio w zimie jeździłem na takim ) . Poza tym mineralka wiesz to tunowanych fur hm....przy splanowaniu 2,5mm głowicy nie przeżyje!!!! Trzeba lać olej jak nie chce się zarżnąć szybko....napewno każdy ma racje ale ja po remoncie jaki mam i jaki ma kolega Rutkus...tylko syntetyk!!!!! Takie moje zdanie.....pozdrawiam...jak już zostajemy przy mineralce to jak już ktoś chce aż tak mineralke to lać ale zmieniać max 5000-7000 przy katowaniu......nio to chyba wsio co moge powiedzieć


-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-

[ wiadomość edytowana przez: DaymoN dnia 2003-07-26 14:38:17 ]
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 14:47:24

ok, jeszcze raz:
Cytat:
Schwepes na docierke używał najbardziej badziewnego oleju LOTOS City 15W40, teraz ma 10W60 RS Castrol i nic się nie zatarło

chodziło mi głównie o to: nic się nie zatarło... że to zasługa luźno złożonego silnika raczej...

-----------------
 
  
 
 2003-07-26 15:04:27

Aha spoko niezrozumiałem Cię...hehe bywa ale spoko....ciekawe jak na mam a jak jest nominalnie złożony wg książki luzy to jak....złożony.....pozdro


-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 16:17:05

Cześć Wam! Moim zdaniem ten silnik to DUŻa porażka, niby przerobiony na maxa, ale w nim nie pasuje!Po 1)Wątpie jaki doświadczony tuner splanowałby tak dużo głowice do ulicznej jazdy?2)Wałek dobiera sie do stopnia spręzania silnika a nie "taki jak do KJSów", dobranie wałka do charakterystyki silnika jest metodą prób i błedów to sie uzgadnia z tunerem a nie wsadza sie jakiś tam i jak auto sie zle zbiera to jest problem.3)nie rozumiem po co montować (nazywa to się Breda a nie strumienica) do jazdy po ulicy, bo jak jest napisane "jest za głośna"gdyby auto było do sportu to by ten hałas nie przeszkadzał , na ulice(do kjs również) pusty tłumik Michela najlepiej sie sprawuje.Odnosnie drgan silnika po wyzej 3000obr to może dotyczyć zle wywazonego lub nie, koła, lub zabardzo splanowanego!!Silnik po tuningu nie ma takiego czegoś że chodzi na początku jak seria,od początku mozna wyczuć juz wiekszą moc(tak było u mnie jak odebrałem auto od tunera, az mi szczeka opadła i pierwsze słowo "o ja PIER..LE , ale do pewnych obrotów(dotarcie)Błedem jest też dobór oleju, jaki mineralny, na dotarcie pól syntetyk a pozniej juz pełny, oczywiscie że CASTROL 10W-60.Najlepiej sie udać do specjalisty niech oceni ten silnik(najbliżej chyba CHOJNACKI lub GRABOWSKI)Pozdrawiam!






 
  
 
 2003-07-26 16:51:07

Bardzo mądry post.....pochwalam ale z tego co wiem to kolega rutkus kupił ten testaw od innego kolegi który złożył silnik u pana Heinricha we Wrocławiu. Co dalej idzie...całość ma dobraną pod KJS a że kolega tutaj ten tego ma na do KJS !!!!! a na ulice przy okazji to może i mija się z celem ale coś ma. Co do strumionki to już jej nie ma i zgadzam się z Tobą w 100% co do tego że nie jest to strumionka. Wg mnie całość jest po pierwszym szlifie to albo szlifierz nie wiedział że ma zrobić "luźniejszy" silnik bo najwidoczniej zrobił serie....a co z tego koledze wyjdzie to się okaże...poczekamy. Pozdrawiam


-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-

[ wiadomość edytowana przez: DaymoN dnia 2003-07-26 16:57:31 ]
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 20:24:02

Drogi smoczku ja silniczek szykuje do KJSów,a codzienna jazda to już skutek uboczmy...
Cały zestawik czyli głowica,tłoki,zawory,gaźnik są prezystosowane pod ten wałek...
Pozatym nie jestem żadnym doświadczonym tunerem więc mam prawo popełniać błędy.
Co do strumiennicy to sądziłem że jak założe na nia nakładke to będzie cichszy... no coż też jestem człowiekiem i mam prawo popełniać błędy...
Drgania napewno nie są spowodowane kołem bo po pierwsze nie jest odchudzone na totalnego maksa, a po drugie było wyważane razem z wałem... to chyba nazywa się wyważanie dynamiczne
A co do specjalisty to myślicie że on mi pomoże?? Cholera tyle władowałem kasy wten silnik że nawet nie stać mnie na specjaliste

P.S DaymoN chcialeś powiedzież że ja czyli Kuner kupiłem zestawik,a nie Rutkus...

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-26 20:29:21

coś mi sie przypomniało drgania mogą byc wywołane przez strumienice z czym spotkał sie widynek i ja

-----------------
olszarallygarage
2017-02-23 14:54
  
 
 2003-07-26 21:15:43

Spoko pomyłka nie rutkus tylko Kuner.....sorka...

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-26 21:35:34

Cytat:
2003-07-26 09:40:49, Garii pisze:
A co do dobicia powietrza.......
Tez tak miałem, że wszystko powycinałem...... na wolnych i średnich było OK, ale na wysokich przerywał... tzn. wkręcił się np. na 6000 obr/min, i nagle spadało do 5000-5500.
Dzieje się tak dlatego że silnik dostaje za dużo powietrza w stosunku do paliwa. Jest zła proporcja.... czasami może pomuc większa dysza paliwa.



Proporcje paliwa i powietrza w funkcji predkosci obrotowej usala rurka emulsyjna a nie dysza paliwa. zmiana dyszy bylaby bledem, gdyz bogatsza mieszanka bylaby w calym zakresie obrotow co wplyneloby niekorzystnie na zuzycie paliwa i mogloby spowodowac prace na za bogatej mieszance przy niskich i srednich predkosciach obrotowych. Proponowalbym albo zmienszenie srednicy dyszy glownej powietrza albo zmiane rurki emulsyjnej.

Cytat:
Najlepiej załuz serie i zobacz jak chodzi, ewentualnie ponawiercaj tyko kilka dziur.
Pewnie masz jeszcze taki problem, że jak chodzi na wolnych i dodasz mu gazu to obroty najpierw maleją, a potem dopiero zaczyna się wkręcać....



Tzw dziura w obrotach- efekt braku pompki przyspieszajacej. Gaznik malca jest niemalze gaznikiem elementarnym, nie mozna wiec wymagac dokladnego ptrzygotowanai mieszanki w pelnyum zakresie obrotow i obciazenia. ja proponowalbym znmienic gaznik na jakis register, np od CC 700.
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-07-26 21:52:21

Kosa nie do końca prawda a Garii ma racje!!!! Można albo zapodać większą dysze a w przypadku gaźnika Kunera nie radze kombinować bo jeśli jest 119/190E ale wg mnie to zmniejszyć dysze pawietrza na 185 albo 180. Tak uważam...a co do gaźnika to powiedź sam Mazik cudów na kiju nie zrobi z gaźnika maluchowskiego. Nie oszukujmy sie!!!!

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-27 13:38:23

Cytat:
2003-07-26 20:29:21, lukaszc pisze:
coś mi sie przypomniało drgania mogą byc wywołane przez strumienice z czym spotkał sie widynek i ja


No i własnie stąd te drgania. Z braku kasy wsadziłem seryjny tłumik i musze sprawdzić czy drgania nadal są... Za tydzień kupie jakiegoś wupexika...

A o gaźnik to dla mnie czarna magiai w związku z tym ufam p.Mazikowi i sądze że sprawy nie schrzanił wcześniej w poprzednim silniku wszystko chodziło elegancko. Ja nadal mam taką cichą nadzieje że to wina docierania.

Co do stuków to mimo że tłoki są przefrezowane to jednak zaworki chyba stukają o tłoki... I tu pada pytanie. Co z tym fantem robić???? Czy moge założyć dwie uszczelki pod głowice???? Czy jest możliwość że to stukanie to spalanie stukowe??? Po czym je wogóle poznać???

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-27 14:00:26

Cytat:
Ja nadal mam taką cichą nadzieje że to wina docierania.



Może ja jestem wyjątkiem w tej kwestii ale remontowałem silnik 2 lata temu.Owszem,na docieraniu był mułowaty itd.ale nie miałem żadnych zjawisk typu drgania,spadek obrotów,brak wkręcania się itd.a ciągle na forum czytam o takich zajwiskach
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-07-27 14:40:16

Może nie tunigowałeś silnika tylko remont.....
Aha Kuner jak w poprzednim chodziło dobrze to nie kombinuj!!!! Jest napewno dobrze, jedź na ustawienie tego silnika, zawory, dokręć głowice, gaźnik wyreguluj. A co do docierania to napewno jeszcze ma to duży wpływ. Jeździsz na 98 to powinno pomóc....ale kto wie.....pozdrawiam

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-27 23:33:33

Wiesz jaka jest ta nasz 98. W razie czego zatankuje na shellu bo tam maja najlepsze paliwo... Po czym poznać spalanie stukowe??? Jakies wskazówki???

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-27 23:39:23

stukowe (zwane przez niektórych detonacyjne ) poznasz to dźwięku.. najlepiej sprawdzić jadąc koło 40kmh po wzniesieniu i wrzucając IV bieg i jednocześnie gaz do dechy.. jak nie 'zadzwoni' to jest dobrze

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-28 13:22:53

dobra a w jaki sposób podnieść głowice???

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-28 13:44:52

mozesz dac grubsza podkladke pod glowice badz pod cylindry
2015-06-28 09:26
  
 
 2003-07-28 18:09:29

uff.... stukowego nie ma A co stuków to źle ustawione zaworki. Na ile powinienem ustawić zaworki w tak dłubniętym silniku???? Teraz ma 0.15 i stukają. I na bank z tłokiem się nie zderzają...

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-07-28 18:31:47

Pisałem Ci 0,20 i 0,20!!!! Oj co za kolo z Ciebie....a jak teraz jeździ??? Pozdro

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-07-28 19:43:46

sory DaymoN... jakis kurde rozkojarzony jestem. Nie wiem jak chodzi teraz bo uszczelniacze wymieniam i silnik na wierzchu mam... nie chce mi się go wsadzić

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM