Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Odpowietrzanie hamulców. - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2005-09-10 21:13:04

jak w zuku to raczej nienaprawialne, przynajmniej mi by sie nie chcialo, lepiej kupic na szrocie sprawne/nowe w sklepie/na allegro i zmienic

-----------------
2016-09-21 10:30
  
 
 2005-09-10 21:20:51

Sprawdzanie serwa. Przy wyłączonym silniku trzymaj wciśnięty pedał hamulca i odpal. Pedał powinien pójść deko ale wyczuwalnie w dół.
2009-03-07 22:49
  
 
 2007-06-08 14:23:41

zalozylem kilka dni temu hample z cc przelozylem przednie cylinderki na tyl i oczywiscie mam problem z odpowietrzeniem ukladu. odkrecilem wszytskie odpowietrzniki pozwolilem zeby jakies pol butelki zlecialo. Potem ze cztery razy odpowietrzalem po kolei wszytskie kola (oczywiscie zaczynajac od najdalszego) i nic. Pedal jest nadal w podlodze niestety. przejechalem sie pare razy w przod i w tyl na podworku i nadal nic.
Wymyslilem ciekawy sposob na odpowietrzenie. Powiedzcie co o nim sadzicie.
Otoz w garazu mam kilka metrow weza paliwowego i tak sobie pomyslalem ze moze go podlaczyc do pompki paliwa. gorny przewod odlaczyc od pompkii przez niego wstrzyknac strzykawke benzyny i zeby chwile silnik pochodzil i zassal troche tego plynu. Oczywiscie nie dopuscic zeby plyn sie dostal do pompki. Czyli zassac tylko tyle ile sie zmiesci w wezyku, ale dobre i to. Co na ten temat sadzicie? pozdr
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-08 14:43:26

Ja bym juz wolal sie zawlec do warsztatu niech za te 30zł odpowietrza profi cisnieniowo

-----------------
2011-10-01 11:15
  
 
 2007-06-08 15:06:14

miełem ten sam problem tyle ze z przodu seria hample, w tyle tak samo przednie cylinderki.
zobacz jak są zużyte bębny i klocki bo u mnie właśnie to dawało w dupe.2 miechy sie męczyłem z hamulcem (po zainstalowaniu hydro) i wymienilem wszystkie przewody, pompke gł, pompke w hydro i nic...dopiero po wymianie bębnów i szczenk z tyłu hamulec sie pojawil- i to jaki!
zanim zaczniesz kombinowac z mechanikami i jakimis niesprawdzonymi metodami , najlepiej sprawdz z ksiązka(chyba ze pamiętasz granice zużycia) bebny i klocki
powodzenia

-----------------
dRUm'AnD'BaSS caŁy cZaSS
2017-04-15 15:16
  
 
 2007-06-08 15:16:50

ale oprocz cylinderkow to bebny i okladziny pozostaly takie same, a wczesniej hample byly ok. mam na zapasie swierze bebny wiec moge podmienic, tylko problem ostatnio byl z nimi taki ze jak je wymienilem to reczny byl nie wyregulowany i sie zagotowal. a do warszatatu to chyba musialbym jechac z 10-15 km/h bo szybciej to strach. Pedal jest maks w podlodze.
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-08 15:56:46

ale co myslicie o samym sposobie bo zaraz jade do garazu i bede to wszystko porobowal zrobic i sprawdzic.
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-08 16:08:17

Cytat:
2007-06-08 15:16:50, sztos pisze:
ale oprocz cylinderkow to bebny i okladziny pozostaly takie same, a wczesniej hample byly ok.


no ja Ciebie rozumiem - wymień te klocki i bębny bo ja też miałem hample ok wczesniej
dziwne a jednak...u Ciebie prawdopodobnie też sie sprawdzi

-----------------
dRUm'AnD'BaSS caŁy cZaSS
2017-04-15 15:16
  
 
 2007-06-08 18:44:27

Ktoś tu już pisał, że zaciski w cc mają odpowietrznik u góry, a po założeniu do malucha znajduje się on na dole i że do odpowietrzania najlepiej odkręcić zaciski od blach i przekręcić odpowietrznikiem do góry.
Możliwe, że coś w tym jest bo sam miałem problem "miękkiego pedała" po założeniu tarcz z cc i złożeniu tyłu na nowych częściach (nowe przednie cylinderki, bębny i szczęki).
U mnie przednie koła na asfalcie zaczęło blokować dopiero po przejechaniu około 800 km od odpowietrzania (kilkukrotnego).
2012-05-31 10:08
  
 
 2007-06-08 19:34:46

a ja mam taką metodę

bardzo skuteczną , pedał twardy jak skała

odkręcasz odpowietrznik , na niego dajesz wąż igielitowy o dł tak z 1 m , koniec węża do słoika i pompujesz pedałem tak długo aż w wężu nie bedzie bombli powietrza

można wykonać samemu bez problemu

-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2007-06-08 23:53:12

można też wytworzyć lekkie nadciśnienie w zbiorniczku płynu, np zrobić dziurkę w starym korku, nakręcić i lekko dmuchnąć pompką do kół bez tego łącznika na wentyl. No i oczywiście wszystkie odpowietrzniki muszą być w najwyższym punkcie zacisków no i otwarte. Jak przepchniesz tak z pół zbiorniczka to heble muszą zadziałać. No i nie możesz walić dwóch atmosfer w zbiorniczek bo troche urośnie i będzie ci później 15 litrów płynu wchodzić do kreski MIN Pozdro!
2010-08-19 17:25
  
 
 2007-06-08 23:55:14

no i niestety. zalozylem te nowe bebny z tylu a wlasciwie z jednej strony bo z drugiej nie dalo rady ze wzgledu na ustawiony ciasno reczny. i nic bez zmian. odpowietrzylem jeszcze raz i nic. Patent z pompka nie zdla egzaminu bo zasysalo powietrze.
zaciski mam tak ustawione ze waz jest do dolu a odpoietrznik z gory bo jak bylo odwrotnie to przy skrecie waz elastyczny wadzil o wachacz. Chyba jutro pojade na to profi odpoietrzanie i zobaczymy bo juz nie mam pomyslow. juz ze trzeci pojemniczek plynu hamulcowego zuzylem.
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-09 10:19:32

kiedy wreszcie przestaniecie igrac ze swoim zyciem??? nie ladujcie przednich cylinderkow na tyl, pompa rzadko kiedy ma odpowiedni wydatek. A jak juz koniecznie to robicie to wymieniajcie przewodu elastyczne na takie w stalowym oplocie, bo gumowe przez swoja rozszerzalnosc pochlaniaja tyle plynu ze mala bania, kazdy madry
2011-05-08 01:11
  
 
 2007-06-09 15:11:26

no niestety dojechalem jakos do norauto. Ale oni twierdza ze hamulce sa odpoietrzone. Nie widzialem jaka metoda odpowietrzali bo sam mialem siedziec w aucie i pompowac na haslo (auto bylo w powietrzu). Twierdza ze cos jest z pompa ale przeciez wczesniej dzialala jak zloto. Juz nie wiem co robic zrobilem juz ze 20 km i nic sie poprawia. Niestety mam rowniez wrazenie ze lekko hamuje caly czas. juz nie wiem co robic.
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-09 15:24:23

malin mozesz troche dokladniej wyjasnic o co chodzi z ta dziurka i jak wytworzyc nadcisnienie? tzn mam wywiercic dziurke i przylozyc do niej rurke od pompki? przeciez powietrze bedzie uciekc bokiem.
2016-04-14 15:33
  
 
 2007-06-09 15:34:37

dziwne to jest, jak ja zmienialem wszystkie cylinderki to wystarczylo kazde kolo 3 razy odpowietrzyc i juz pedal byl twardy, i to nie cisnieniowo tylko zwyczajnie. cos chyba masz jednak z ta pompa hamulcowa, bo nie ma bata, to musi dzialac.
2015-07-15 16:40
  
 
 2007-06-09 15:40:57

Może jeszcze nia ma co panikować. Ja coprawda w Dużym Fiacie, ale zmieniłem wszystkie przewody metalowe, gumowe, pompe hamulcową, klocki i tarcze, zregenerowałem zaciski, odpowietrzyłem 2-3 razy cały układ i dopiero po jakiś 200-300 km moge powiedzieć że samochód zaczął hamować. Na początku pedał też był bardzo miekki.

-----------------
!! PROJECT MONTE CARLO a może coś mocniejszego ... :D !!
2024-02-28 17:42
  
 
 2007-06-09 22:22:00

Cytat:
2007-06-09 10:19:32, mmost pisze:
kiedy wreszcie przestaniecie igrac ze swoim zyciem??? nie ladujcie przednich cylinderkow na tyl, pompa rzadko kiedy ma odpowiedni wydatek. A jak juz koniecznie to robicie to wymieniajcie przewodu elastyczne na takie w stalowym oplocie, bo gumowe przez swoja rozszerzalnosc pochlaniaja tyle plynu ze mala bania, kazdy madry



To jakaś nowa teoria ? Pytam poważnie, bo mam przednie cylinderki na tyle, przewody i wężyki seryjne, ale nowe i z przodu tarczówki z CC i jakoś nie zauważyłem, żeby pompa nie dawała rady (seryjna z eleganta, z dużym przebiegiem) i żeby jakieś wężyki puchły.
2012-05-31 10:08
  
 
 2007-06-09 23:31:41

Cytat:
2007-06-09 22:22:00, klr pisze:
... przewody i wężyki seryjne, ale nowe ...



i w tym caly sekret, pompa starczy wydatkiem, ale na nowych czesciach, stare przewody gomowe puchna jak cholera i nie daja rady, ale nawet z nowymi to jest raczej stykowo, wiem bo liczylem to kiedys do pracy magisterskiej i zwlaszcza z tylem jest cieniutko na przednich cylinderkach
2011-05-08 01:11
  
 
 2007-06-09 23:32:45

Cytat:
2007-06-09 15:24:23, sztos pisze:
malin mozesz troche dokladniej wyjasnic o co chodzi z ta dziurka i jak wytworzyc nadcisnienie? tzn mam wywiercic dziurke i przylozyc do niej rurke od pompki? przeciez powietrze bedzie uciekc bokiem.


no jeśli robisz sam to będziesz miał problem z tą pompką bo trzymać wężyk przy korku i pompować jednocześnie to nie dasz rady. Zrób sobie taki korek z wklejoną rurką na wężyk i wtedy problem z głowy.
Ale prawde mówiąc to twój kłopot leży gdzieś indziej, skoro chłopaki w Norauto mówią, że hamulce masz odpowietrzone. Być może samoregulacja nie działa? Jak wogóle wygląda Twój układ hamulcowy? Co tam zamontowałeś?
2010-08-19 17:25
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM