Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Chłodnica oleju w 126p - Strona 5

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2006-08-28 12:15:46

czyli rozumiem ze w moim przypadku strata cisnienia w 1 m przewodzie wyniesie 10MPa a 10 MPa to jest to jest o ile sie nie myle kolo 98 atm ,czyli z tego co napisales wychodzi ze pompa musi wyprodukowac 100atmosfer zeby pokonac opor tego przewodu i dac na jego koncowce 2 atm ????wiec przy produkcji pompy 4 atm na kocu przewody nie powinna spasc ani kropla oleju ?? Pozatym zapotrzzebowanie sprawnego silnika na olej jest napewno mniejsze niz 100ml/s czyli mnijesze niz zalozona wydajnosci pompy

-----------------
2018-05-29 21:41
  
 
 2006-08-28 12:27:28

Cytat:
2006-08-28 12:15:46, Parnel pisze:
czyli rozumiem ze w moim przypadku strata cisnienia w 1 m przewodzie wyniesie 10MPa a 10 MPa to jest to jest o ile sie nie myle kolo 98 atm ,czyli z tego co napisales wychodzi ze pompa musi wyprodukowac 100atmosfer zeby pokonac opor tego przewodu i dac na jego koncowce 2 atm ????wiec przy produkcji pompy 4 atm na kocu przewody nie powinna spasc ani kropla oleju ?? Pozatym zapotrzzebowanie sprawnego silnika na olej jest napewno mniejsze niz 100ml/s czyli mnijesze niz zalozona wydajnosci pompy


edit: a co do tej kropli oleju to cos poleci ale bardzo malym strumieniem, na tyle malym ze bedzie w stanie pokonac opor przewodu (im mniejszy strumien tym mniejszy opor przeplywu), reszta wydatku pompy poleci przelewem



tak, a co do wydajnosci 100ml/s i lepkosci oleju to sa to dane szacunkowe, ale rzad wielkosci sie zgadza, nawet jesli nie bedzie to 10MPa tylko 2MPa to i tak jest kupa, poza tym wydajnosc pompy 100ml/s przy wysokich obrotach wydaje sie calkiem realna, przy 7200 obr/min pompa kreci sie 3600obr/min czuli 60 obr/s, czyli odjetosc komor tlocznych pompy to 100ml/60obr czyli 1,6ml na jeden obrot pompy, a faktyczna objetosc komor tlocznych to pewnie cos kolo 15-30ml na obrot


edit: a co do tej kropli oleju to cos poleci ale bardzo malym strumieniem, na tyle malym ze bedzie w stanie pokonac opor przewodu (im mniejszy strumien tym mniejszy opor przeplywu), reszta wydatku pompy poleci przelewem

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-08-28 12:30:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-08-28 12:31:00 ]
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-08-28 19:44:31

jakby tak bylo to by zaden silnik z chlodnica oleju nie mial smarowania... wiec cos sie nie zgadza
2021-09-08 14:36
  
 
 2006-08-28 19:49:28

Cytat:
2006-08-28 19:44:31, KrauzeR pisze:
jakby tak bylo to by zaden silnik z chlodnica oleju nie mial smarowania... wiec cos sie nie zgadza



co sie nie zgadza cos przegapilem??
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-08-29 16:16:35

Nie wiem do czego dazycie. Wiem z własnego doświadczenia i nietylko, ze przewód w takim układzie to minimum fi8mm. Straty i tak sa spore. Druga sprawa to czy ktokolwiek z Was szanowni czytelnicy jeździł z manometrem podpiętym pod układ olejowy?? By móc organoleptycznie (wzrokowo) doświadczyc zmian cisnienia w układzie gdy silnik jest zimny i gdy jest gorący?? Powiem tak gdy jest zimny wszystko jesp piekne bo cisnienie przekracza 5bar. Jednakże gdy siłownia jest gorąca ciśnienie ledwo podnosi się powyżej 1.5bar (obroty jałowe). Mowa oczywiście o seryjnym układzie. Gdzie w takim razie szukać nadmiaru na straty w układzie. Ja tego nie wiedze zabardzo. Swoja drogą. Nie mam prawa nikomy zabronic niszczyc własnego silnika. Ja raczej nie oszczędzałem na węzach i kupowałem takie jak byc powinny, walczyłem o kazdy zbędny "cm" magistrali olejowej i o każdy mm2 pola przekroju złaczek;] Było OK:]

Pozdro ..

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2006-08-30 17:11:57

Podepne sie pod temat wiecie może czy chłodnica oleju z automatyczej skrzyni da rade w malanie??Bo nie mam pojecia czy sa jakies róznice miedzy chodnica oleju od skrzynia i od silnika
2007-12-09 12:39
  
 
 2006-08-30 17:59:34

nie da rady

-----------------
2022-02-27 00:21
  
 
 2006-08-30 19:28:17

A tak z ciekawości co z nia nie tak??nie wytrzyma takiego ciśnienia??
2007-12-09 12:39
  
 
 2006-08-30 19:38:59

w sumie to powinna dac rade, chyba ze jest za mala, najwyzej nie bedzie dobrze chlodzic cisnienia i temperatury sa podobne
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-08-30 20:38:23

a gdzieś tu na forum pisał że taka chłodnica oleju ze skrzyni się nie nadaje

-----------------
2022-02-27 00:21
  
 
 2006-08-30 21:25:20

pisali ze nie nadaje sie nagrzewnica i chlodniczka od wspomagania, ale chlodnica z automata pod warunkiem ze jest odpowiednio duza powinna dac rade, cisnienia podejrzewam moga byc nawet wieksze w automacie niz w silniku i olej ma wieksza lepkosc
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-08-30 22:47:38

Chłodniczka ma wymiary jakies 8 na 20 cm moze troche wiecej nie pamietam bo jestem po %.....Tak mi siewydawało ze powinna wytrzymac załoze i zobacze o ile temp spadnie
2007-12-09 12:39
  
 
 2006-08-31 00:22:02

Cytat:
2006-08-30 22:47:38, misiek_123 pisze:
Chłodniczka ma wymiary jakies 8 na 20 cm moze troche wiecej nie pamietam bo jestem po %.....Tak mi siewydawało ze powinna wytrzymac załoze i zobacze o ile temp spadnie



troche mala, ja mam 25x18x5 i zeszlo 25-30 stopni, zadbaj o jej dobra wentylacje, i oczywiscie wyczysc na maxa
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-09-02 08:50:59

To nie chodzi o jej gabaryty. Najwazniejszy parametr chłodnicy to opory przepływu. Czyli pośrednio wielkość kanałów chłodzących olej. Im jest ich mniej tym lepiej ze względów dynamiki płynów.....

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2012-05-21 15:33:43

kto poratuje schematem instalacji chlodnicy oleju w 126p
w szczegolnosci przerobka pokrywy rozrzadu i pompu oleju
2014-08-13 18:32
  
 
 2012-05-21 22:32:40



Na zdjęciach widać wiekszość rzeczy - wyjście i powrót. W pompie zaspawujesz przelot w zebatce z rurka [napedową od wałka rozrzadu]. Pokrywę albo obspawujesz i gwintujesz (jest w tym miejscu bardzo cienka) pod kolanko albo dorabiasz przejściówke z simmeringiem. Węże (specjalne ciśnieniowe do oleju) muszą mieć połączenia gwintowane - żadne opaski zaciskowe czy inne wynalazki nie przejdą BK na MT.


-----------------
--=RACE TECH=--
2024-06-09 20:10
  
 
 2012-05-21 22:41:52

Cytat:
2012-05-21 22:32:40, MAD_DOGG pisze:
Węże (specjalne ciśnieniowe do oleju) muszą mieć połączenia gwintowane - żadne opaski zaciskowe czy inne wynalazki nie przejdą BK na MT.


Ciekawe - teraz są dostępne nawet przewody które bez opasek i niczego wytrzymują ciśnienia dużo większe niz te w układzie olejowym (jak mi się zaciął zaworek regulacyjny to wysadziłem dwa filtry oleju w powietrze a przewody nie ciekną)
2024-02-15 20:17
  
 
 2012-05-21 22:52:45

Ja nie jestem aż tak na bieżąco z najnowszą technologią
Z takimi zapewne byłyby problemy na BK, wg. mnie pewniej zrobić gwint...

-----------------
--=RACE TECH=--
2024-06-09 20:10
  
 
 2012-05-22 10:05:55

Cytat:
2012-05-21 22:32:40, MAD_DOGG pisze:
Na zdjęciach widać wiekszość rzeczy - wyjście i powrót. W pompie zaspawujesz przelot w zebatce z rurka



dzieki MAD
a powiedz po co sie zaslepia ta rurke ?
2014-08-13 18:32
  
 
 2012-05-22 10:12:17

No właśnie po to żeby olej skierować do chłodnicy, bez tego będzie krązył normalnym obiegiem.

-----------------
--=RACE TECH=--
2024-06-09 20:10
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM