| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Parnel F&F Sympatyk
126 p /CC KRAKOW | 2006-08-28 12:15:46 czyli rozumiem ze w moim przypadku strata cisnienia w 1 m przewodzie wyniesie 10MPa a 10 MPa to jest to jest o ile sie nie myle kolo 98 atm ,czyli z tego co napisales wychodzi ze pompa musi wyprodukowac 100atmosfer zeby pokonac opor tego przewodu i dac na jego koncowce 2 atm ????wiec przy produkcji pompy 4 atm na kocu przewody nie powinna spasc ani kropla oleju ?? Pozatym zapotrzzebowanie sprawnego silnika na olej jest napewno mniejsze niz 100ml/s czyli mnijesze niz zalozona wydajnosci pompy ----------------- |
2018-05-29 21:41 | |
mmost F&F Wolny Słuchacz :)
malec Gdynia | 2006-08-28 12:27:28 Cytat:
| 2006-08-28 12:15:46, Parnel pisze:
czyli rozumiem ze w moim przypadku strata cisnienia w 1 m przewodzie wyniesie 10MPa a 10 MPa to jest to jest o ile sie nie myle kolo 98 atm ,czyli z tego co napisales wychodzi ze pompa musi wyprodukowac 100atmosfer zeby pokonac opor tego przewodu i dac na jego koncowce 2 atm ????wiec przy produkcji pompy 4 atm na kocu przewody nie powinna spasc ani kropla oleju ?? Pozatym zapotrzzebowanie sprawnego silnika na olej jest napewno mniejsze niz 100ml/s czyli mnijesze niz zalozona wydajnosci pompy
edit: a co do tej kropli oleju to cos poleci ale bardzo malym strumieniem, na tyle malym ze bedzie w stanie pokonac opor przewodu (im mniejszy strumien tym mniejszy opor przeplywu), reszta wydatku pompy poleci przelewem
|
|
tak, a co do wydajnosci 100ml/s i lepkosci oleju to sa to dane szacunkowe, ale rzad wielkosci sie zgadza, nawet jesli nie bedzie to 10MPa tylko 2MPa to i tak jest kupa, poza tym wydajnosc pompy 100ml/s przy wysokich obrotach wydaje sie calkiem realna, przy 7200 obr/min pompa kreci sie 3600obr/min czuli 60 obr/s, czyli odjetosc komor tlocznych pompy to 100ml/60obr czyli 1,6ml na jeden obrot pompy, a faktyczna objetosc komor tlocznych to pewnie cos kolo 15-30ml na obrot
edit: a co do tej kropli oleju to cos poleci ale bardzo malym strumieniem, na tyle malym ze bedzie w stanie pokonac opor przewodu (im mniejszy strumien tym mniejszy opor przeplywu), reszta wydatku pompy poleci przelewem
[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-08-28 12:30:06 ][ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-08-28 12:31:00 ] |
2011-05-08 01:11 | |
KrauzeR (S) Furious Moderator
126p Kraków | 2006-08-28 19:44:31 jakby tak bylo to by zaden silnik z chlodnica oleju nie mial smarowania... wiec cos sie nie zgadza |
2021-09-08 14:36 | |
mmost F&F Wolny Słuchacz :)
malec Gdynia | 2006-08-28 19:49:28 Cytat:
| 2006-08-28 19:44:31, KrauzeR pisze:
jakby tak bylo to by zaden silnik z chlodnica oleju nie mial smarowania... wiec cos sie nie zgadza
|
|
co sie nie zgadza cos przegapilem?? |
2011-05-08 01:11 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-08-29 16:16:35 Nie wiem do czego dazycie. Wiem z własnego doświadczenia i nietylko, ze przewód w takim układzie to minimum fi8mm. Straty i tak sa spore. Druga sprawa to czy ktokolwiek z Was szanowni czytelnicy jeździł z manometrem podpiętym pod układ olejowy?? By móc organoleptycznie (wzrokowo) doświadczyc zmian cisnienia w układzie gdy silnik jest zimny i gdy jest gorący?? Powiem tak gdy jest zimny wszystko jesp piekne bo cisnienie przekracza 5bar. Jednakże gdy siłownia jest gorąca ciśnienie ledwo podnosi się powyżej 1.5bar (obroty jałowe). Mowa oczywiście o seryjnym układzie. Gdzie w takim razie szukać nadmiaru na straty w układzie. Ja tego nie wiedze zabardzo. Swoja drogą. Nie mam prawa nikomy zabronic niszczyc własnego silnika. Ja raczej nie oszczędzałem na węzach i kupowałem takie jak byc powinny, walczyłem o kazdy zbędny "cm" magistrali olejowej i o każdy mm2 pola przekroju złaczek;] Było OK:]
Pozdro .. ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
misiek_123
Otwock/wwa | 2006-08-30 17:11:57 Podepne sie pod temat wiecie może czy chłodnica oleju z automatyczej skrzyni da rade w malanie??Bo nie mam pojecia czy sa jakies róznice miedzy chodnica oleju od skrzynia i od silnika |
2007-12-09 12:39 | |
mateuszc F&F MEMBER
126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2006-08-30 17:59:34 nie da rady ----------------- |
2022-02-27 00:21 | |
misiek_123
Otwock/wwa | 2006-08-30 19:28:17 A tak z ciekawości co z nia nie tak??nie wytrzyma takiego ciśnienia?? |
2007-12-09 12:39 | |
mmost F&F Wolny Słuchacz :)
malec Gdynia | 2006-08-30 19:38:59 w sumie to powinna dac rade, chyba ze jest za mala, najwyzej nie bedzie dobrze chlodzic cisnienia i temperatury sa podobne |
2011-05-08 01:11 | |
mateuszc F&F MEMBER
126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2006-08-30 20:38:23 a gdzieś tu na forum pisał że taka chłodnica oleju ze skrzyni się nie nadaje ----------------- |
2022-02-27 00:21 | |
mmost F&F Wolny Słuchacz :)
malec Gdynia | 2006-08-30 21:25:20 pisali ze nie nadaje sie nagrzewnica i chlodniczka od wspomagania, ale chlodnica z automata pod warunkiem ze jest odpowiednio duza powinna dac rade, cisnienia podejrzewam moga byc nawet wieksze w automacie niz w silniku i olej ma wieksza lepkosc |
2011-05-08 01:11 | |
misiek_123
Otwock/wwa | 2006-08-30 22:47:38 Chłodniczka ma wymiary jakies 8 na 20 cm moze troche wiecej nie pamietam bo jestem po %.....Tak mi siewydawało ze powinna wytrzymac załoze i zobacze o ile temp spadnie |
2007-12-09 12:39 | |
mmost F&F Wolny Słuchacz :)
malec Gdynia | 2006-08-31 00:22:02 Cytat:
| 2006-08-30 22:47:38, misiek_123 pisze:
Chłodniczka ma wymiary jakies 8 na 20 cm moze troche wiecej nie pamietam bo jestem po %.....Tak mi siewydawało ze powinna wytrzymac załoze i zobacze o ile temp spadnie
|
|
troche mala, ja mam 25x18x5 i zeszlo 25-30 stopni, zadbaj o jej dobra wentylacje, i oczywiscie wyczysc na maxa |
2011-05-08 01:11 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-09-02 08:50:59 To nie chodzi o jej gabaryty. Najwazniejszy parametr chłodnicy to opory przepływu. Czyli pośrednio wielkość kanałów chłodzących olej. Im jest ich mniej tym lepiej ze względów dynamiki płynów..... ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
point
legionowo | 2012-05-21 15:33:43 kto poratuje schematem instalacji chlodnicy oleju w 126p
w szczegolnosci przerobka pokrywy rozrzadu i pompu oleju
|
2014-08-13 18:32 | |
MAD_DOGG F&F Sympatyk
Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2012-05-21 22:32:40
Na zdjęciach widać wiekszość rzeczy - wyjście i powrót. W pompie zaspawujesz przelot w zebatce z rurka [napedową od wałka rozrzadu]. Pokrywę albo obspawujesz i gwintujesz (jest w tym miejscu bardzo cienka) pod kolanko albo dorabiasz przejściówke z simmeringiem. Węże (specjalne ciśnieniowe do oleju) muszą mieć połączenia gwintowane - żadne opaski zaciskowe czy inne wynalazki nie przejdą BK na MT.
----------------- --=RACE TECH=-- |
2024-06-09 20:10 | |
jaqo F&F MEMBER
126elx + C classe Warszawa | 2012-05-21 22:41:52 Cytat:
| 2012-05-21 22:32:40, MAD_DOGG pisze:
Węże (specjalne ciśnieniowe do oleju) muszą mieć połączenia gwintowane - żadne opaski zaciskowe czy inne wynalazki nie przejdą BK na MT.
|
|
Ciekawe - teraz są dostępne nawet przewody które bez opasek i niczego wytrzymują ciśnienia dużo większe niz te w układzie olejowym (jak mi się zaciął zaworek regulacyjny to wysadziłem dwa filtry oleju w powietrze a przewody nie ciekną) |
2024-02-15 20:17 | |
MAD_DOGG F&F Sympatyk
Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2012-05-21 22:52:45 Ja nie jestem aż tak na bieżąco z najnowszą technologią
Z takimi zapewne byłyby problemy na BK, wg. mnie pewniej zrobić gwint... ----------------- --=RACE TECH=-- |
2024-06-09 20:10 | |
point
legionowo | 2012-05-22 10:05:55 Cytat:
| 2012-05-21 22:32:40, MAD_DOGG pisze:
Na zdjęciach widać wiekszość rzeczy - wyjście i powrót. W pompie zaspawujesz przelot w zebatce z rurka
|
|
dzieki MAD
a powiedz po co sie zaslepia ta rurke ? |
2014-08-13 18:32 | |
MAD_DOGG F&F Sympatyk
Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2012-05-22 10:12:17 No właśnie po to żeby olej skierować do chłodnicy, bez tego będzie krązył normalnym obiegiem. ----------------- --=RACE TECH=-- |
2024-06-09 20:10 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 4 5 6 ] |
|