Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Będę robił komputer pokładowy!

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2004-04-19 14:59:47

A ja znalazlem cos podobnego ale z okrojona wersja
O tutaj.

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2004-04-19 13:33:44

Hehe może ktoś się tego podejmie... bo ja się nie nadaje.. moge komuś turbine wstawić coś przemodelować ale elektryki i takich innych too nigdyyy....

-----------------
 
  
 
 2004-04-19 13:12:19

Cytat:
2004-04-19 12:01:20, Desant pisze:
Co do pomiaru prędkości (dystansu) jazdy, to u mnie ze skrzyni biegów w okolicy linki szybkościomierza wychodzą (chyba) trzy przewody.Nie jest to właśnie jakiś "impulsator" bezpośrednio związany z ruchem autka? Bedę musiał to sprawdzić.



Dokładnie, daje impuls co obrót (chyba prawego przedniego koła). Ale czy jest on jeszcze pezez przekładnię to nie wiem i dlatego pomyślałem o bezpośrednim pomiarze na kole.

Cytat:
Co do umieszczenia, to w tej wnęce będzie tylko LCD z kontrolerem. Pozostałe elementry (układy WE/WY) będą na osobnej płytce połączonej taśmą. A gdzie ją umieszcze? jeszcze sam nie wiem.



Nie no. to oczywiste tam niewiele się mieści.. wiem bo wpasowywałem tam ten swój termometr.

No to do pracy !

P.S. może pomyślisz o driverach z LPG ... jak tam mierzyć spalanie ?

-----------------
Chasm
Escort 1.4i LPG 92' bordo Kraków
2011-07-08 15:11
  
 
 2004-04-19 12:01:20

Lukas AVR z 16MHz to 16mipsów. Nie jest to aż tak mało. Pożyjemy, zobaczymy. Jak będzie trza, to damy dwa. Wszystko wyjdzie w praniu Co do tuningowania, to powiem szczerze, że nie brałem pod uwagę zastępowania bądź ingerencji w EECIV, ale kto wie, może w przyszłości W każdym razie uwzględnię tą ewentualność.
PS. To chyba nie moje widziałeś . Ja je mam dopiero od 4 tyg. a w Krakowie byłem nim raz, chyba w zeszły czwartek pod TESCO.

Chasmo o klimie dla ubogich myślałem. Muszę się zorientować jaka jest możliwośc podpięcia krokowca do gałki ciepło/zimno.
Co do pomiaru prędkości (dystansu) jazdy, to u mnie ze skrzyni biegów w okolicy linki szybkościomierza wychodzą (chyba) trzy przewody.Nie jest to właśnie jakiś "impulsator" bezpośrednio związany z ruchem autka? Bedę musiał to sprawdzić.
Co do LCD, to chcę uniknąć wszelkich przycisków (estetyka). Koszt samego panelu dotykowego będzie mało znaczący w stosunku do całej reszty
A z wtryskiwaczami to właśnie chciałem uniknąć takich machlojek. Z drugiej jednak strony byłby to chyba najdokładniejszy sposób określenia wydajności wtryskiwacza, uwzględniający również ciśnienie w układzie paliwowym.
Co do umieszczenia, to w tej wnęce będzie tylko LCD z kontrolerem. Pozostałe elementry (układy WE/WY) będą na osobnej płytce połączonej taśmą. A gdzie ją umieszcze? jeszcze sam nie wiem.

Pozdrawiam.
Dalej czekam na sugestie i pomalutku zaczynam to CUŚ wymyślać
2005-01-14 22:56
  
 
 2004-04-19 10:33:57

Hej.
Czyli chcesz to zmieścić e tej półeczce, w której ja tylko
termometr?

Spoko.... Ja dawno bym się wziął za "liczydełko" spalania, ale jeżdżę na LPG i po chwili dumania dałem sobie spokój.Jak to mierzyć ? ?
Co do wydajności wtryskiwacza/czy to nie spotkałem się z takimi danymi - chyba pozostaje wydłubanie, wysterowanie go i zmierzenie liczby impulsów i sumarycznego czasu by przerzucił 1L benzynki. Wydłubanie go z autka pewnie będzie krótsze niżdoszukanie się danych.

Co do imobilizera to fajnie by było, gdyby odcinał nie tylko pompę i wiadome rzeczy, ale np. zasilanie kompa wtrysku albo sygnału z czujnika obrotów wału (nie odpali wtedy).

Przejechany dystans można zrobić bardziej dokładny - może tak włąśnie chcesz zrobić - czyli jakiś magnesil+hall gdzieś na bębnie z tyłu + zmierzenie rezczywistego obwodu koła.

A co myślisz o termostacie ? sterowaniu prędkością wentylatora + ewentyalnie regulacją zimne/ciepłe powietrze wewnątrz kabiny?
(no chyba, że ktośma klimę).

No i jeszcze to co chcę zrobić tylko nie mogę znaleźć taniego panelu LCD ok 5'' - czyli kamerka na tylnej szybie i monitorek gdzieś pod radyjkiem (w nocy można spokojnie parkować).

Wiesz - dotykowce są drogie więc może by coś na styl bankomatów czy komputerków w niektórych autach - na około wyświetlacza po kilka przycisków? a funkcje wyświetlane na LCD?
Miejsca nie zajmie za wiele, a kasy mniej trzeba będzie.

Coś jeszcze kiedyś chciałem dodać, ale teraz nie kojarzę co ..

I ?

Pozdrowienia

-----------------
Chasm
Escort 1.4i LPG 92' bordo Kraków
2011-07-08 15:11
  
 
 2004-04-19 09:49:24

wszystko cacy tylko ze ten atmel temu nie podola
jest zawolny , mysle ze musisz oprzec to na nieso wiekrzym procku i to chyba z prawdziwego zdarzenia
bo bierz pod uwage ze sam atmel z obsluga silnika zapewne moze by sobie poradzil ale do wyswietlacza juz moze nie dac rady wiele wyslac
ale moze by tak dwa procki ? komunikacja miedzy nimi plus obsuga danych to juz nie byl by problem
i jeszcze jedno
mysle ze osobna pamiec z mapami do obslugi silnika okaze sie koniecznoscia ze wzgledu na rozne pozniejsze proby tuningowania mocy silnika (zapewne to bedzie mialo miejsce )
i w ten sposob robi sie to nieco rozbudowane w elemenciki


ps . przygladalem sie kiedys twojemu esiemu na ul Nowohuckiej i podobalo mi sie
2004-10-19 21:08
  
 
 2004-04-19 00:52:29

To znowu ja.
Widzę, że temat poruszył wielu forumowiczów. Bardzo się z tego cieszę. Wynika z tego, że temat jest godny opracowania. Co do ceny takiego pier...niczka trudno mi się dzisiaj wypowiedzieć. Na pewno nie będzie bardzo mała. Sam LCD z matrycą dotykową to koszt paruset zeta. Ja mam zamiar to robić z ZAMIŁOWANIA do essików, więc jak sami rozumiecie, koszta nie są aż tak ważne. Co do czasu realizacji to: aby nie było to badziewie i spełniało swoje zadanie w 100% to myślę, że w tym roku uda się uruchomić wersję alfa (może i beta).
Widzę Wasze główne zainteresowanie w kierunku zużycia paliwa. Jak sugerował "Toradek" oczywiście da się to wyliczyć z czasu i częstotliwości otwierania wtysków. Ja również taką koncepcję przyjąłem. Nie mam jednak (jak na razie) żadnych informacji nt. "wydajności" wtryskiwaczy. Jeśli ktoś takie dane ma, to bardzo proszę o info. W przeciwnym wypadku pozostanie opcja sprawdzenia tego empirycznie (czego chciałbym uniknąć).
Co do monstrum w stylu VIPER to odpowiem tak: a czemu nie??? Te autka (essiki) są warte tego!!!

W dalszym ciągu czekam na Wasze sugestie.

Dodam tylko, że podchodzę do tego tematu całkiem poważnie. Nie interesuje mnie implementacja podobnego urządzenia z innego auta. Z takimi kwiatkami jest więcej problemu niż z zaprojektowaniem czegoś takiego od podstaw, tak jak chcą jego użytkownicy. Choć w założeniach bedzie to urzadzenie dość elastyczne i adaptacja go do innego auta nie powinna nastręczać wiele trudności.

Pozdrawiam.
2005-01-14 22:56
  
 
 2004-04-18 22:45:27

Tiaaa, gdybym mial czas.

-----------------
Numer FEFK: #482!!

Be smart, drive safe, stay legal.
2024-06-17 21:46
  
 
 2004-04-18 22:42:46

Toradek jak mi zrobisz takeigo kompa co chce do paliwa to CI załatwie zwolnienie z matury

-----------------
 
  
 
 2004-04-18 22:40:52

Ludzie, wiecie ile kosztuje przplywomierz cieczy? Przeciez to by bylo nieoplacalne. Nie po to madre glowy wymyslili wtrysk, zeby teraz cofac sie do gaznika. Wystarczy wiedziec, jak wydajny jest wtryskiwacz oraz jaki jest czas wtrysku i mozna wyliczyc ilosc paliwa.

-----------------
Numer FEFK: #482!!

Be smart, drive safe, stay legal.
2024-06-17 21:46
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM