Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Tulejki wahacza

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-05-04 15:41:23

Cytat:
2004-05-02 11:06:48, Seba pisze:
Przy wymianie gum stabilizatora odkrecam ta przednia srube do konca a tylna ile sie da tak zebym klucz mogl zdjac (oczkowa "10").
Pozniej ta bejme troche podwarzam(troche sie rozgina) i wywalam gume. Troszke trzeba sie na meczyc by wsadzic nowa,pozniej obejme spowrotem sciskam zalapuje przednia srube i dokrecam obie.


No to kolega robi tak samo jak ja. Ale fakt, "łatwe inaczej" tam dojście.
Co do gum wahacza - wymieniałem 12kkm temu, wprasowali mi oryginalne, a wczoraj zauważyłem, że stojąc albo wolno się tocząc przy kręceniu kierownicą cośtrzeszczy gumowego - podobnie jak wcześniej przed wymianą. Pooglądałem je i są raczej ok, autko też prowadzi się normalnie - nie ma tak jak kiedyś zrywania w jednąstronęprzy przyspieszaniu i w drugą przy hamowaniu. Może coś innego ?..

Pozdr

-----------------
Chasm
Escort 1.4i LPG 92' bordo Kraków
2011-07-08 15:11
  
 
 2004-05-02 11:06:48

Przy wymianie gum stabilizatora odkrecam ta przednia srube do konca a tylna ile sie da tak zebym klucz mogl zdjac (oczkowa "10").
Pozniej ta bejme troche podwarzam(troche sie rozgina) i wywalam gume. Troszke trzeba sie na meczyc by wsadzic nowa,pozniej obejme spowrotem sciskam zalapuje przednia srube i dokrecam obie.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2004-05-01 23:46:51

Ja wymieniam raz albo dwa razy w roku ale sie im nie dziwie bo i tak duzo wytrzymuja

A co do gum stabilizatora to proponuje podniesc lekko samochod i poluzowac rame pomocnicza zawieszenia - wtedy srubki od gum stabilizatora sa latwodostepne juz kilka razy to maglowalem

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS

2012-06-21 20:44
  
 
 2004-05-01 22:23:55

moje silenbloki wytrzymały 40 tyś ale były to zamienniki orginalne się rozwarstwiły po 20 tyś
od tygodnia mam nowe orginalne i jestem ciekawy ile wytrzymają?
2007-11-26 23:02
  
 
 2004-04-30 22:18:47

To ja chyba trafiłem na jakiś marny wyrób. Teraz zmienie i zobaczymy.

-----------------
Jimmy
2006-08-15 15:08
  
 
 2004-04-30 22:07:06

Cytat:
2004-04-30 21:23:32, Jimmy22 pisze:
Mam pytanie związane z tulejkami na wahacz. Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że te piekielne tulejki trzeba wkładać odpowiednio ustawione (chodzi mi o to ze miałby byc jakiś znaczek na tulejce i wahaczu). Ale to pewnie kompletna bzdura.
Ale jest to jedyne wytłumaczenie dlaczego u mnie już drugi komplet tulejek się rozwarstwił, tzn. guma odkleiła się od metalu. Przy wkładaniu ich uważam więc uszkodzenie podczas montażu odpada.
Może macie jakieś spostrzerzenia w tym temacie.
Dziękuje


a tulejki najlepiej wprasować na malej prasie, beda idealnie osadzone i wytrzymaja napewno długo. Zrobiłem tak i od 3 lat ma spox

-----------------
2011-06-30 19:35
  
 
 2004-04-30 22:02:58

Cytat:
2004-04-30 21:39:15, PUNIU pisze:
na nieoryginalnych przejezdilem 2 lata
teraz wziolem u Maga - jutro zamierzam zmienic
powiedz mi czy zmieniales tez te gumy na drazku stab.??
jak sie dobrac do tych srubek tam??


każda gumka ma dwie sruby, chyba nr 10, płaski podejdzie(malo miejsca) , ale bedzie szlo mozolnie, najlepiej nasadowy klucz, poleci szybciej
sam wymieniałem okolo 2 godzin

-----------------
2011-06-30 19:35
  
 
 2004-04-30 21:39:15

na nieoryginalnych przejezdilem 2 lata
teraz wziolem u Maga - jutro zamierzam zmienic
powiedz mi czy zmieniales tez te gumy na drazku stab.??
jak sie dobrac do tych srubek tam??

-----------------
2023-02-18 12:52
  
 
 2004-04-30 21:33:10

Ja już sam nie wiem. Rozumiem że może guma sparcieć, zrobić się miękka. Natomiast nie jestem w stanie zrozumiec, że można tak fatalnie wykonać proces wulkanizacji żeby guma odchodziła od metalu, tak się nawet w maluchu nie robiło. Albo te tulejki co kupiłem ze znaczkiem FORD są made in .... Już sam nie wiem. Teraz chyba kupie od MAG'A, może będa lepsze. A Wy co ile wymieniacie??

-----------------
Jimmy
2006-08-15 15:08
  
 
 2004-04-30 21:27:41

o tej teorii mowil styba w lodzi
ogloadalem tuleje i wahacze i znacznikow nie znalazlem
pytalem Maga, mechanikow u siebie w miescie i wszyscy rozkladaja rece na oryginalnych tulejech w zasadzie nie ma jakiegos konkretnego znacznika - sa tylko takie 4 cypelki - ale nie sadze ze to wlasnie te znaczniki

-----------------
2023-02-18 12:52
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM