Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Jaki kupić samochód? Diesel czy benzyna? - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2010-01-24 20:00:50

o zapomniałem w czerwcu robiłem sprzęgło bo już sie wyślizgało

[ wiadomość edytowana przez: rafalekpsychofans dnia 2010-01-24 21:15:37 ]
2012-10-07 13:03
  
 
 2010-01-24 19:59:15

tłumaczyłem temu panu co mówił ze sam to zrobi
są naprawy droższe ale mój ojciec ma 8 lat mondeo i nie robił turbiny pompy paliwowej wtrysków tylko normalne wymiany oleje filtry i rozrząd i robi tym autem średnio 25tyśięcy rocznie
2012-10-07 13:03
  
 
 2010-01-24 19:46:00

rafalekpsychofans, ale po co Ty mi mówisz o mondeo V6. Jak tu mowa o okonomicznych silnikach a 2.5 V6 do takich nie należy. Ja cały czas mam na mysli tylko 1,8D lub TD albo benzyniaki do max 2.0. Dla przykładu : Turbina do diesla kosztuje więcej niż wymiana alternatora w V6


-----------------


Ja już więcej w tym watku sie nie wypowiadam bo powiedziałem wszystko co ma sens. Zaczyna się spamowanie robić.
Pozdro i bez urazy dla posiadaczy Fordów z silnikami 1.8D i TD

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2010-01-24 19:49:17 ]
2017-02-07 00:29
  
 
 2010-01-24 19:29:16

tak a propo wyciągnięcia alternatora z mondeo 2.5v6 koszt jest ponat 250zł bo trzeba silnik podnieść

mondeo 1.8td daje rade escortowi 1.6 bo osobiecie sprawdzałem
posiadałem także pasata 1.9tdi może mondeo nie dało by mu rade ale by nie odstawał escort z 1.8td tak spokojnie by mu dał rade

mam takie zdanie bo robiem z tym na codzeń i nie wymyśliłem sobie tego
2012-10-07 13:03
  
 
 2010-01-24 18:03:57

To pczekaj jak Ci wtryski padną w TDCI i bedzie trzeba kupić nowe. Nie jest to regóła ale moze się zdazyć i zdarza się. I jeśli ktoś kupuje już diesla to takie rzeczy powinien brać pod uwagę. Czyli ewentualną naprawę która do tanich nie należy.
Biorąc pod uwagę cenę takiego forda z silnikiem TDCI a takiego samego z benzynowym silnikiem to już jest spora róźnica. W naprawach jesli cos się posypie tez duża różnica. Jak ktos ma cierpliwość to czemu nie. Kup se Pan diesla i jeździj nim. Ja wyraziłem swoje zdanie. Jak wiesz lepiej i uważasz że diesel to najlepsza ekonomia jaka może być, to proszę bardzo.
Części do Benzyniaków są nieporównywalnie tańsze. Eksploatacja również. A oszczędnosci z posiadania diesla moim zdnaiem są małe. Trzeba nim dużo sie najeździc zeby sie zwrócił (przyjmujac że wczesniej kupi sie dobry egzemplarz, który nie zacznie się psuć)
Bo kazdy chwali diesla jak się nie psuje i zawsze ładnie odpali.

Poza tym wątek dotyczy 1,8D lub TD. A te silnik to konstrukcje jeszcze z lat 80, które są mulaste i ciężko trafić już niewyeksploatowany egzemplarz (w końcu one służą do duzych przebiegów). I nie wiem co w tych silnikach chwalić??
Ekonomia??
Przyspieszenie??
Kulturę pracy silnika??
Niezawodność w każdych warunkach??
Chyba tylko to że czerwonki można nalać i nie zaszkodzi mu. Ale to duża ekonomia i tak nie będzie. Jezeli nie robimy po kilkadziesiat tysięcy rocznie.
Chyba nic z powyższych cech nie da się przypisac silnikowi 1.8D ani TD

Poza tym sam sobie odpowiedziałeś, że wszystko sie psuje. Tylko że naprawa benzyniaka jest zdecydowanie tańsza od napraw diesla.

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2010-01-24 19:17:15 ]
2017-02-07 00:29
  
 
 2010-01-24 17:38:38

Cytat:
luckyboy napisał:
Jedno krotkie pytanie: w jaki sposob budujesz swoje opinie, jaka jest Twoja baza/podstawa opiniotworcza? Pytam gdyz po przeczytaniu Twojego wywodu, wnioskuje ze negujesz tradycyjne formy zasiegania opinii, albo zle zinterpretowalem??


Mam nadzieję,że jeżeli kol. Chromy napisał,że silniki TDCi są awaryjne aż brak słów to mu nie wierzysz...nie wierzysz bo nie napisał źródła swoich opinii...i chyba na tej wypowiedzi nie bedziesz budował swojej opinii o tym silniku...a psuje się wszystko i wszędzie...jedno mniej drugie więcej i każda konstrukcja ma swoje typowe wady i zalety...

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
2024-05-25 20:25
  
 
 2010-01-24 17:34:09

heh. malo kto na tym forum ma swoj samochod od nowosci.
nawet przebiegi podawane przez aktualnych wlascicieli nie sa 100 procentowe. prawie nikt nie zna calej prawdziwej historii swojego pojazdu. to ze sie komus cos zepsulo nie musi oznaczac ze wszystkim i zawsze sie to samo sypie.
ja ze swoich doswiadczen nie moge narzekac na awaryjnosc a escort nawet z ostatnich wypustow mlodzieniaszkiem juz nie jest.
popularny malacz 126p w moich oczach jest awaryjny no i co z tego.

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2010-01-24 17:32:17

a ja proponuje spojrzeć choćby na tym forum ile jest tematów w dziale techicznym o benzynie a ile o dieslu.
na inne fora też radze zarzeć i porównać, nawet teraz zimą
i przestańcie porównywać który ma mniej do 100 bo 1,6 16V i 1,8TD nie należą do aut sportowo-wyścigowych
2022-09-09 19:31
  
 
 2010-01-24 16:47:58

Cytat:
2010-01-24 16:13:42, falcon0 pisze:
Jakieś dowody,może wlasne doświadczenia z użytkowania tego typu silnika poparte kilkoma przykładami? Czy tylko zasłyszane/przeczytane w sieci? A może znajomy miał jakies problemy i z tego ta uogólniona opinia?



Jedno krotkie pytanie: w jaki sposob budujesz swoje opinie, jaka jest Twoja baza/podstawa opiniotworcza? Pytam gdyz po przeczytaniu Twojego wywodu, wnioskuje ze negujesz tradycyjne formy zasiegania opinii, albo zle zinterpretowalem??

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-01-24 16:13:42

Cytat:
2010-01-23 21:55:56, Chromy pisze:
Korzystajac z tego że ktos odkopał stary wątek postanowiłem wypowiedzieć sie co ja myślę o dieslu spod znaczka Ford. I dla mnie równanie jest proste. Jak Ford to nie diesel. Nawet te TDCI są nic niewarte. awaryjne aż brak słów.


Jakieś dowody,może wlasne doświadczenia z użytkowania tego typu silnika poparte kilkoma przykładami? Czy tylko zasłyszane/przeczytane w sieci? A może znajomy miał jakies problemy i z tego ta uogólniona opinia? Pamiętaj,że w necie pisza tylko ci co mają problemy,a ci co nie mają to siedzą cicho bo co mają pisać...

Co do tematu to ja miałem taki dylemat i rozwiązałem go w ten sposób,że mam i benzynkę z LPG, i diesla

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
2024-05-25 20:25
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM