Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MTX MK7]Porady przy wymianie sprzęgła, łożyska itd. - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2008-08-31 16:43:34

Nie, jak wcisne sprzęgło - jak makiem zasiał Jak wypne dam na luz bez sprzęgła chałasuje! Jak jest zimny to jest okej jak sie nagrzeje to już chałasuje. A i jeszcze jak porusze lewarkiem tak minimalnie dół góra to słychać jak chrobocze mniej lub więcej oczywiście jak porusze bez sprzęgła.

-----------------
2017-05-27 11:09
  
 
 2008-08-31 16:30:14

Chalasuje Ci na wolnych przy wcisnietym sprzegle??

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2008-08-31 14:18:38

Super dzięki za porady! To chciałem wiedzieć.

Jeśli jednak w warunkach strikto domowych nie mam kanału? Mam podnośnik mam super poręczne podkłady kolejowe dzięki którym podnise auto na znaczną wysokość. Nie pytajcie skąd Powinno tez dać rade?

Jak ma wyglądać to do centrowania tarczy? Czy wystarczy tylko zgrać otwor tarczy z otworem docisku żeby był na równo?

-----------------
2017-05-27 11:09
  
 
 2008-08-31 10:13:24

1. Koniecznie potrzebny minimum kanał, wieszak do silnika i mały podnośnik (lewarek).
2. Odkręcasz obie półosie, unosisz stronę kierowcy i rozpinasz sworzeń wahacza, ochylając kolumnę wyciągasz półoś.
3. Podwieszasz silnik, demontujesz wszystkie mocowania skrzyni do nadwozia, linkę sprzęgła i wybierak biegów, rozrusznik i wszelkie blachy osłonowe.
4. Z pomocnikiem odkręcasz skrzynię od silnika, wyciągacie ją do dołu wysuwając drugą półoś z piasty.
5. Montując nowe sprzęgło, centrujesz tarczę za pomocą odpowiednio dopasowanego wałka, mając nowy komplet każdy tokarz dorobi takie cudo.
6. Pamiętaj o wymianie kompletnego sprzęgła, łącznie z łożyskiem oporowym.
7. Montaż w odwrotnej kolejności

Dla dwóch osób, cała operacja to jakieś 2,5 godz. max.

-----------------
TTI 880, Sirio T3-27 w dziurce :)

Miro #cinquecento :)
2023-04-06 12:05
  
 
 2008-08-30 15:08:29

Czesc. Jako magiczna szukajka pokazała zero postów które mnie interesuja postanowiłem napisać nowy wątek.

Charata mi łozysko oporowe na luzie, niewiem czy docisk też już nie ma dość. Mam coś takiego że jak wstawiam jedynke ruszam to tak przez chwile do około 1600rpm mam takie dziwne szumienie/tarcie potem ucicha. To chyba nie mech. różnicowy bo wyłaby skrzynia cąły czas. Ale Łożysko jak sie nagrzeje strasznie chrobocze na luzie wrecz mnie wnerwia.

Chce wymienić sprzęgło, docisk i łożysko.

Chciałbym prosić o porady co i jak. Mam podnośnik do silnika.

Od czego zacząć? Chodzi mi głównie jak podtrzymać silnik jak najlepiej wyciągnąć skrzynie, półosie it. Jaka kolejność żeby nic nie spiepszyć. Potem jak wymienić sprzęgło i jak wycentrować i docisk i łożysko. Jak podeprzeć silnik po odłączeniu? od spodu go podeprzeć czy od góry? skrzynie górą czy dołem wyciągnąć? Jakby mi ktoś udzielił cennych porad to będe bardziej szczęśliwy. I czy potzrebuje jakieś super specjalne narzędzia do centrowania tarczy itd.

Dzieki i licze na Waszą pomoc.

-----------------
2017-05-27 11:09
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM