2009-02-18 10:15:55
jeśli problem dotyczy wstecznego to napewno nie synchronizator bo... wsteczny nie jest synchronizowany,
docisk sprzęgła to raczej pudło, jeśli by źle pracował to by skrzynia zgrzytała podczas wrzucania biegów, na każdym biegu i bynajmniej popyszczanie sprzęgła niedało by tego efektu o którym mowa,
co do 1 biegu to faktycznie może być synchronizator, ale też widełki wybieraka 1 i 2 biegu, czy dwójka chodzi normalnie? widełki mogły się nieco przesunąć w stronę 2 biegu (tam są takie sprężyste pierścienie blokujące widełki przed przesuwaniem na wybieraku),
ale warto zacząć od wyregulowania dźwigni zmiany biegów, zobacz czy wał kardana łączący dźwignię zmiany biegów z wybierakiem skrzyni nie jest uszkodzony,
kolejną przyczyną może być mechanizm wybieraka w skrzyni sterujący widełkami, albo wybierak się wytarł lub uszkodził albo rygiel wybieraków widełek się przesunął i blokuje widełki przed wrzuceniem biegu,
co do wstecznego do pytanie czy masz problemy z piątym biegiem?
widełki piątego biegu są na tym samym wybieraku co dźwignia załączająca koło biegu wstecznego, jeśli z piątką też są jakieś problemy to pewnie wybierak tych biegów,
jeśli 5 jest ok a wsteczny niewchodzi to może dźwigienka wrzucająca wsteczny, ta dźwigienka powinna siedzieć w ściśle określonym miejscu inaczej koło zębate niewchodzi dokońca na swoje miejsce,
tak czy inaczej jeśli dźwignia zmiany biegów jest wyregulowana prawidłowo i dalsza regulacja nieusuwa problem, oraz zawieszenie skrzyni jest ok i siedzi ona na swoim miejscu to rozbiórka skrzyni jest konieczna
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl