Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

1bieg i R czasem źle wchodzą... - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-02-18 17:29:58

miałem dokładnie to samo (1,4 91r).
kupiłem i wymieniłem skrzynie 2 tygodnie temu.
Pasuje od 1,4 mk7
Musiałem dokupić tylko łożysko oporowe i docisk ( średnica wałka jest troche inna)
I teraz miodzio, skrzynia pracuje zaje...cie, biegi wchodzą precyzyjnie, gładko bez żadnych zgrzytów. Wsteczny bajka. Żadnych problemów.
Koszt 200zł skrzynia + ~100zł łożysko i docisk.
2017-07-12 20:03
  
 
 2009-02-18 14:06:24

Cytat:
2009-02-18 13:52:05, tomason2 pisze:
A olej w skrzyni jest ?





-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2009-02-18 13:52:05

A olej w skrzyni jest ?
2021-02-07 14:12
  
 
 2009-02-18 12:43:52

co do 1 biegu to faktycznie może być synchronizator, ale też widełki wybieraka 1 i 2 biegu, czy dwójka chodzi normalnie?
tak 2 normalnie i gdy nie chce wejśc 1 to biore tez najpierw wrzucam 2 a potem 1 która juz normalnie wchodzi
ale warto zacząć od wyregulowania dźwigni zmiany biegów, zobacz czy wał kardana łączący dźwignię zmiany biegów z wybierakiem skrzyni nie jest uszkodzony,
obadam to...
co do wstecznego do pytanie czy masz problemy z piątym biegiem? dokładnie, czasem tez i 5 nie wchodzi zapomniałem dodać
tak czy inaczej jeśli dźwignia zmiany biegów jest wyregulowana prawidłowo i dalsza regulacja nieusuwa problem, oraz zawieszenie skrzyni jest ok i siedzi ona na swoim miejscu to rozbiórka skrzyni jest konieczna
na razie może przebolę a jak sie w kwietniu cieplej zrobi to ja sie weźmie na stół operacyjny, ogromne dzięki za wszystkie porady chłopaki!


[ wiadomość edytowana przez: tobijass87 dnia 2009-02-18 12:45:28 ]
2011-01-24 17:05
  
 
 2009-02-18 12:19:58

Cytat:
2009-02-18 11:37:58, Deny pisze:
ostatnio wymieniałem docisk i dokładnie miałem takie objawy. Jeżeli coś blokuje, to dlaczego bieg wchodzi po popuszczeniu sprzęgła ?



1) gdyby to był docisk to z każdym biegiem były by problemy

2) popuszczenie sprzęgła spowoduje lekkie obracanie się wałka sprzęgłowego, jeśli uszkodzony jest synchronizator (np ma delikatny luz na zębatkach) to zmieni się jego ustawienie i wtedy zaskoczy, co do rygla czy wybieraka wystarczy pół milimetra żeby niemożna było wrzucić biegu a minimalne wibracje z wałka bądź jeśli są luzy sam ruch wałka może przesunąć mechanizm o te pół milimetra i dlatego wchodzi, przykład:
właśnie skończyłem remont skrzyni, po złożeniu wszystko chodziło ok oprócz wstecznego niechciał wskakiwać, ale podczas obracania wałkiem sprzęgłowym wsteczny wchodził, przyczyną był wybierak wstecznego i 5 biegu jak montowałem widełki 5 biegu podczas regulacji o grubość włosa obrócił mi się wybierak i to wystarczyło żeby wsteczny już niewchodzi a ruch obrotowy wałka o tę grubość włosa obracał wybierak i wsteczny wtedy wchodził

jakby nie było i tak skrzynie trzeba zdjąć, można sprawdzić sprzęgło ale wydaje mi się to mało prawdopodobne żeby docisk bo tak jak mówię wtedy z każdym biegiem byłby problem a jest problem tylko z 1 i R

chociarz jeszcze jedno mi przyszło do głowy, przecierz zębatka wstecznego jest przy zębatce biegu pierwszego, może coś tam się dostało i przycina zębatki? albo łożysko wałka sprzęgłowego jest uszkodzone i wałek minimalnie się przekrzywia na końcu i dlatego niewchodzą te biegi a obracanie wałka zmienia jego pozycję i wtedy już biegi wchodzą

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2009-02-18 12:14:24

Cytat:
2009-02-18 08:09:07, rafal_13 pisze:
Mam tak samo, ale tylko z R?



Ja też
2010-08-16 21:20
  
 
 2009-02-18 11:37:58

Cytat:
docisk sprzęgła to raczej pudło, jeśli by źle pracował to by skrzynia zgrzytała podczas wrzucania biegów, na każdym biegu i bynajmniej popyszczanie sprzęgła niedało by tego efektu o którym mowa,



ostatnio wymieniałem docisk i dokładnie miałem takie objawy. Jeżeli coś blokuje, to dlaczego bieg wchodzi po popuszczeniu sprzęgła ?

-----------------
2020-02-22 00:36
  
 
 2009-02-18 10:15:55

jeśli problem dotyczy wstecznego to napewno nie synchronizator bo... wsteczny nie jest synchronizowany,

docisk sprzęgła to raczej pudło, jeśli by źle pracował to by skrzynia zgrzytała podczas wrzucania biegów, na każdym biegu i bynajmniej popyszczanie sprzęgła niedało by tego efektu o którym mowa,

co do 1 biegu to faktycznie może być synchronizator, ale też widełki wybieraka 1 i 2 biegu, czy dwójka chodzi normalnie? widełki mogły się nieco przesunąć w stronę 2 biegu (tam są takie sprężyste pierścienie blokujące widełki przed przesuwaniem na wybieraku),

ale warto zacząć od wyregulowania dźwigni zmiany biegów, zobacz czy wał kardana łączący dźwignię zmiany biegów z wybierakiem skrzyni nie jest uszkodzony,

kolejną przyczyną może być mechanizm wybieraka w skrzyni sterujący widełkami, albo wybierak się wytarł lub uszkodził albo rygiel wybieraków widełek się przesunął i blokuje widełki przed wrzuceniem biegu,

co do wstecznego do pytanie czy masz problemy z piątym biegiem?
widełki piątego biegu są na tym samym wybieraku co dźwignia załączająca koło biegu wstecznego, jeśli z piątką też są jakieś problemy to pewnie wybierak tych biegów,

jeśli 5 jest ok a wsteczny niewchodzi to może dźwigienka wrzucająca wsteczny, ta dźwigienka powinna siedzieć w ściśle określonym miejscu inaczej koło zębate niewchodzi dokońca na swoje miejsce,

tak czy inaczej jeśli dźwignia zmiany biegów jest wyregulowana prawidłowo i dalsza regulacja nieusuwa problem, oraz zawieszenie skrzyni jest ok i siedzi ona na swoim miejscu to rozbiórka skrzyni jest konieczna

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2009-02-18 09:24:49

raczej docisk sprzęgła niż synchronizatory

-----------------
2020-02-22 00:36
  
 
 2009-02-18 09:23:28

Ja tez mam ten sam problem. Czasem, szczególnie gdy w zimę rano gdzieś jadę to dopiero po jakimś czasie da się wbić 1 bieg

-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM