Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV]DIESEL - czy zwalnia Wam rozrusznik przy grzaniu świec? - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-01-22 16:00:01

Cytat:
2010-01-22 14:02:12, Pre100n pisze:
Mechanizm grzania świec w escorcie jest dość dziwny bo nie wystarczy czekać na zgaśnięcie lampki - musi być "PYK" (podejrzewam, że jest sterowana jakimś "timerem", bo na pewno nie napięciem z listwy zasilającej świece). Jak kręcisz rozrusznikiem po pyknięciu to się ze świecami nic nie dzieje, ale po odpaleniu silnika znowu na kilka sekund włącza się grzanie świec (dogrzewanie). Wtedy kontrolka już się nie zapala (rzeczony "timer" jej nie uruchamia drugi raz)- stąd często po uruchomieniu silnik sprawia wrażenie jakby pracował pod większym obciążeniem - po kilku sekundach objaw ustępuje. PS - łatwo to obadać - wsadź kogoś do auta, otwórz maskę i słuchaj jak zachowuje się duży czarny przekaźnik (umieszczony w okolicy lewego nadkola). Słuchaj pyknięć i będziesz wiedział co się kiedy włącza i wyłącza. [ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-01-22 14:07:47 ]

Czemu dziwnie, ja jeszcze sie nie spotkalem z dieslem w ktorym swiece by dzialaly inaczej. Zawsze lampka wczesniej gasnie nim sie swiece rozlacza. Sprawdzane na dwoch passatach, golf 4, 3.

-----------------
2021-11-16 22:08
  
 
 2010-01-22 15:49:29

Cytat:
2010-01-22 13:54:30, Kris75 pisze:
Nie jest bo świece targają pod 50 amperów, z tym że to powinna być ledwo zauważalna różnica, nie jakies mulenie. Nie czeka się na pyknięcie a tylko na zgaśnięcie kontrolki w normalnie funkcjonującym silniku z zimnym startem do -22 C. Inna sprawa w niższych temp. i silnikach nazwijmy to zaniedbanych.

Zrób tak jak kris pisze. Jak ci pali w te mrozy to się ciesz, masz b. dobry silnik.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-07-08 07:55
  
 
 2010-01-22 15:40:29

Cytat:
2010-01-22 14:17:12, luckyboy pisze:
Myslalem ze to zmieniajacy sie kat wyprzedzenia wtrysku - fakt najpierw chodzi twardo i szybko, a potem zwalnia i mieknie (heh z czyms mi sie skojarzylo)



ta, może jeszcze zmienne fazy rozrządu


gdzieś na forum opisywałem nawet procedurę grzania świec... ale chyba już ktoś temat skasował.

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2010-01-22 14:17:12

Cytat:
2010-01-22 14:02:12, Pre100n pisze:
- stąd często po uruchomieniu silnik sprawia wrażenie jakby pracował pod większym obciążeniem - po kilku sekundach objaw ustępuje.



Myslalem ze to zmieniajacy sie kat wyprzedzenia wtrysku - fakt najpierw chodzi twardo i szybko, a potem zwalnia i mieknie (heh z czyms mi sie skojarzylo)

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-01-22 14:02:12

Mechanizm grzania świec w escorcie jest dość dziwny bo nie wystarczy czekać na zgaśnięcie lampki - musi być "PYK" (podejrzewam, że jest sterowana jakimś "timerem", bo na pewno nie napięciem z listwy zasilającej świece). Jak kręcisz rozrusznikiem po pyknięciu to się ze świecami nic nie dzieje, ale po odpaleniu silnika znowu na kilka sekund włącza się grzanie świec (dogrzewanie). Wtedy kontrolka już się nie zapala (rzeczony "timer" jej nie uruchamia drugi raz)- stąd często po uruchomieniu silnik sprawia wrażenie jakby pracował pod większym obciążeniem - po kilku sekundach objaw ustępuje.

PS - łatwo to obadać - wsadź kogoś do auta, otwórz maskę i słuchaj jak zachowuje się duży czarny przekaźnik (umieszczony w okolicy lewego nadkola). Słuchaj pyknięć i będziesz wiedział co się kiedy włącza i wyłącza.



-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-01-22 14:07:47 ]
2024-06-20 20:41
  
 
 2010-01-22 13:57:42

no ale przy załączeniu rozrusznika przecież powinno odłączyć grzanie świec jak i wszelkie inne urządzonka pobierające prąd

-----------------
Minister Zdrowia ostrzega
korzystanie z turbo może być przyczyną wielu wyprzedzań.

...:: FEFK # 950 ::...

najladniejszy nieEscort 2007
2023-05-30 15:12
  
 
 2010-01-22 13:55:30

Cytat:
2010-01-22 13:45:58, Pre100n pisze:
Paaaaaaaanie Janie - wszystko ok ale nie w przypadku Escorta - tu się czeka to "PYK" i dopiero kręci.



Rozumiem Dobrze ze skierowalem to zapytanie do zacnego grona, gdyz popsulbym auto Dzieki za porade

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2010-01-22 13:54:30

Nie jest bo świece targają pod 50 amperów, z tym że to powinna być ledwo zauważalna różnica, nie jakies mulenie.
Nie czeka się na pyknięcie a tylko na zgaśnięcie kontrolki w normalnie funkcjonującym silniku z zimnym startem do -22 C. Inna sprawa w niższych temp. i silnikach nazwijmy to zaniedbanych.
2013-11-24 16:30
  
 
 2010-01-22 13:45:58

Paaaaaaaanie Janie - wszystko ok ale nie w przypadku Escorta - tu się czeka to "PYK" i dopiero kręci.

-----------------
2024-06-20 20:41
  
 
 2010-01-22 13:36:41

Cytat:
2010-01-22 12:09:55, Asior pisze:
no i wyszło gdzie jest ta "ułomność" nie wiesz, że najpierw trzeba podgrzać świece i dopiero później palić ? to nie jest nowszy diesel gdzie palisz bez grzania świec...



Oj Asior widze ze chcesz ze mnie zrobic ulomka na sile Wiem ze trzeba grzac swiece, bez przesady Tylko gdy gasnie kontrolka od swiec one jeszcze grzeja w tym czasie jakies 25s i dopiero potem puka automat i wylacza grzanie.
Jezeli gasnie kontrolka to znak: odpalaj motor
W te chlodne poranki robie najpierw pelne grzanie do stukniecia, potem ponawiam procedure, ale za drugim razem jak kontrolka zgasnie to daje moc na rozrusznik . Gdy swiece grzeja ogrzewajac ropke, latwiej o rozruch, bo caly czas gdy krece rozrusznikiem one podnosza temperature w komorze.

Wracajac do pytania ktore postawilem, mam rozumiec ze "mam sie cieszyc ze rozrusznik wtedy kreci" i spadek predkosci obrotow w takim starym wozku nie jest czyms niepokojacym??

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM