Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wymiana uszczelniaczy -co jeszcze - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2003-12-29 21:15:18

Lepiej ściągnij głowicę. Bo oprócz przyrządu do ściskania sprężyn, bez jej ściągnięcia będziesz jeszcze musiał podpierać zawory. Przy okazji skontrolujesz stan gniazd zaworowych, drożność kanałów olejowych itp.

Uszczelniacze są dość trwałe. Zależy oczywiście od klasy oleju na jakim jeździmy. I po ich wymianie powinieneś przynajmniej zauważyć brak niebieskiego dymu przy uruchamianiu ciepłego silnika.

A jak już ściągniesz głowicę, to cóż trudnego zdjąć miskę olejową, odkręcić korbowody i wymienić pierścienie. Ja z powyżej wymienionymi czynnościami poradziłem sobie w circa 8 godzin, a ignorantem technicznym jestem. Jak coś, to służę pdf'em z opisem tychże czynności.




-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2003-12-29 20:59:24

Witam

Dzieki za odpowiedzi

A czy macie jakies doswiadczenia z wymiana uszczelniaczy.
Mam zamiar zrobic to sam we wlasnym garazu, nie mam tam zbyt fachowego sprzetu, a wedlug instrukcji aby wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy potrzebny jest taki specjalistyczny przyzad co sciska sprezyne.
Czy da sie zastapic ten przyzad czyms innym, a moze lepiej zdjac glowice, przejzec pierscionki i inne wnetrznosci.
Czy jak wymienie uszczelniacze i okaze sie ze jednak niewiele pomoglo to przy ponownym rozbieraniu znowu bede je musial wymienic czy tylko uszczelki pod glowica?

Pozdrawiam
Robert
2004-01-01 21:56
  
 
 2003-12-29 19:49:17

w moim przypadku wymiana uszczelniaczy pomogla przy ubywaniu oleju a nawet poprawilo sie cisnienie w cylinderkach

-----------------
2023-02-18 12:52
  
 
 2003-12-29 15:17:37

Dla silników CVH ciśnienie sprężanie wynosi nominalnie 12-14 bar na cylinder. Dopuszczalne zużycie - 9,5 bar. Nierównomierność pomiędzy cylindrami - 0,8-1 bar.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2003-12-29 09:24:57

witam
mam pytanie odnosnie spalania oleju, a mianowicie jakie jest cisnienie sprężania?, a druga sprawa to sprawdz na sucho to znaczy na cieplym siniku a nastepnie wlej do culindra ze 100gram oleju i sprawdz ponownie.po tym zobaczysz wynik sprazania i bedziesz wiedzial czy sa pierscienie zluzyte.pozdrawiam
2009-06-17 12:09
  
 
 2003-12-28 19:22:08

Nie mówie że to na bank pierścienie ale po przanalizowaniu wszystkich objawów uważam to za bardzo prawdopodobne, teraz mam Escorta MkV z 91 1,6 EFI i również mi wywala olej z odmy do tego stopnia iż musialem jej koniec wprowadzic do..... butelki gdyż nie wyrabiałem z wymianą filtra powietrza, silnik oleju nie bierze jeżdzę od wymiany do wymiany bez dolewki, ciśnienie w cylindrach też mam oki, a w przypadku o którym pisze Chaos auto bierze kosmiczne ilości oleju co się z tym wiąże kopci itd. Więc uważam za bardzo prawdopodbne zużycie pierścieni, ale nie chce żebyście mnie źle zrozumieli bo nie przyjmuję tego za pewnik, trzeba zmierzyć ciśnienie i wszystko powinno się wyjaśnić.

-----------------
"Chcę umrzeć we śnie jak mój dziadek, a nie krzycząc jak jego pasażerowie."
FEFK #548
FKDW #014
 
  
 
 2003-12-28 18:54:14

Cytat:
2003-12-28 12:12:31, kornat pisze:
No cóż olej w filtrze powietrza oraz takie ciśnienie w tzw odmie mogą oznaczać zużyte pierścienie tłokowe ja w Escorcie MKIV też miałem takie objawy (spalanie oleju,kopcenie z rury) wymieniłem uszczelniacze i..... nic to nie dało więc następnym moim krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!



A w moim bylym Essim tez 1,6 EFI takze byly slady oleju w puszce filtra ,ale w 100% silnik byl w super stanie i oleju mozna powiedziec ,ze nic nie bral wiec nie sadze aby slady oleju w filtrze swiadczyly o zlym stanie silnika . To pewnie odpowietrznik jest do du... lub cos innego. A
A wez powiedz czy zadymi ten twoj silniczek przy odpaleniu tzn czy tak przez ok 3 sek leci z rury niebieski dym? U mnie tak bylo . Bral troche oleju ok 1,5litra na 5000km(czyli duzo) ,wymienilem uszczelniacze na zaworach i jest ok. Zuzycie oleju to na 10kkm z miarki od max do min zejdzie- czyli wg mnie w normie.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2003-12-28 17:04:40

Cytat:
2003-12-28 12:12:31, kornat pisze:
następnym krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!



Udało się...

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2003-12-28 12:17:57

tak jak kolega napisał na pewno pierścienie tłokowe.... może to wystarczy ale nie koniecznie... u mnie na przykład wystarczyło ...

-----------------
loża rządzi, loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
2023-07-10 22:22
  
 
 2003-12-28 12:12:31

No cóż olej w filtrze powietrza oraz takie ciśnienie w tzw odmie mogą oznaczać zużyte pierścienie tłokowe ja w Escorcie MKIV też miałem takie objawy (spalanie oleju,kopcenie z rury) wymieniłem uszczelniacze i..... nic to nie dało więc następnym moim krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!

-----------------
"Chcę umrzeć we śnie jak mój dziadek, a nie krzycząc jak jego pasażerowie."
FEFK #548
FKDW #014
 
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM