Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

BigRomek zwykła siemiorka - Strona 10

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 9 10 11
 Autor 
 2015-10-02 16:25:42

słuchajcie, zepsuł mi się ekonomizer.. Jak wyłączam silnik wchodzi na czerwone pole, jak uruchomie to na środek zielonego, a jak dodam gazu to na czarne pole za zółtym.. oczywiście nie płynnie tylko skokami. O co może chodzić?
2020-07-14 08:53
  
 
 2015-10-01 19:01:04

Dziś siemiorka wróciła z pierwszej wizyty u mechanika - hamulce zrobione, przewody gumowe wymienione. Hamuje i nie ściąga! ..mocno

Po oględzinach reszty - wszystkie gumy zawieszenia do wymiany(przód i tył), luz na łożyskach przednich piast.

Myślałem, że zrobię te hamulce i przejdę przegląd jednak Pan na Stacji Kontroli był innego zdania i powiedział, że z takimi progami nie ma szans..

Także, póki co szukam speca od blach. Mam już namiar na jednego, zajmuje się restaurowaniem starych mercedesów. Wstępnie nawet z nim rozmawiałem jednak o szacowaniu kosztów porozmawiam z nim za ok 3 tygodnie - wtedy będzie miał czas.

Ponadto zanabyłem bagażnik dachowy, polskiej produkcji, w całkiem niezłym stanie. Zapieczone króćce do regulacji już powyjmowane, jeszcze tylko delikatne prace estetyczne. Jak założę może wrzące jakieś foto.

5!

2020-07-14 08:53
  
 
 2015-09-23 12:58:12

Matematyka:

Błotnik kosztuje 120 zł. Wymiana 150. Razem 270
Reperaturka 50, wymiana 100. Szpachla 20, robocizna 40. Razem 210 zł.

Fakty:

Nowy element, to nowy element. Różnica jest 60 zł, no max 100 zł. Jaki sens? Jeżeli Reperaturka jest wspawana ciągłym spawem, a nie punktowo, no to jeszcze daj Boże. Ale jeśli punktowo, to za parę miesięcy, lat, to wyłazi. Znowu powtórka, więc dodatkową kasa.

Jaki to sens łatania? Zrobiłem nie jedno auto i czym bardziej oszczędzasz, tym gorszy masz wynik.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-09-23 10:15:36

Andrzej - zgadzam sie - ja bym tego co zdrowe nie wymieniał, a jedynie wstawiał reperaturki, ale....

Robłem swoją ładę wielokrotnie. Wymieniałem wszystkie 4 błotniki, pas przedni/tylny, łatałem podłogę/ wstawiałem progi Kupowałem najlepsze (z dostepnych) czesci. Pamietam jak blacharz klął na jakosc i brak spasowania, ale koniec koncow wyszlo super

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2015-09-23 09:03:42

Andrzej, o czym ty mówisz? Jakie szpachlowanie? To nie jest ekonomiczne. Robisz auta? Wiesz ile to roboty? Jeżeli ratuje zabytek, to takie zabiegi są wymagane. Ale w przypadku zwykłej łady, to jak najbardziej opłaca się zmienić cały próg, błotniki i td. Dzięki temu zabezpieczymy od wewnątrz elementy. Wyjdzie to taniej, ładniej i bezpieczniej.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-09-23 08:44:45

Cytat:
2015-09-23 08:18:39, Leszek_Gdynia pisze:
W takim razie nie chciał za dużo.


Po pierwsze, po co wymieniać wszystko , nawet calkoe dobre bo mu się nie chciało szpachlować itp?
po drugie nieźle by się sfrajerował bo w Ladzie spasować nawet nowe części blacharskie to niezły wyczyn- oczywiście jezeli mówimy profi robocie

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-06-02 20:59
  
 
 2015-09-23 08:18:39

Cytat:
2015-09-22 22:02:54, BigRomek pisze:
chodziło właściwie o człowieka który kompleksowo zajmie się wymiana zerdzewiałych części oraz ukryje wymianę pod farbą. Jednak ewidentnie nie chciało mu się wchodzić w działania typu szpachlowanie itp.. raczej : "błotniki przód tył do wymiany, progi do wymiany, o, na drzwiach rdza - do wymiany". Nie jestem specem ale wyszło że zostaje dach, pokrywa silnika i bagażnika.



W takim razie nie chciał za dużo.

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2015-09-22 22:02:54

chodziło właściwie o człowieka który kompleksowo zajmie się wymiana zerdzewiałych części oraz ukryje wymianę pod farbą.

Jednak ewidentnie nie chciało mu się wchodzić w działania typu szpachlowanie itp.. raczej : "błotniki przód tył do wymiany, progi do wymiany, o, na drzwiach rdza - do wymiany". Nie jestem specem ale wyszło że zostaje dach, pokrywa silnika i bagażnika.
2020-07-14 08:53
  
 
 2015-09-22 21:27:04

Kolega pisze o blacharzu, a nie lakierniku. No chyba ze to jest kompleksowa naprawa, wtedy cena jest jak najbardziej ok.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-09-22 20:22:58

Cytat:
2015-09-21 17:55:14, BigRomek pisze:
- blacharka - z racji braku umiejętności i braku miejsca zajechałem do blacharza. Powiedział mi, że wziął by za naprawę 5k zł..

To bardzo ciekawie krzyknął bo tak: malowanie jednego elementu u solidnego lakiernika w naszym kraju to wydatek zazwyczaj rzędu 350 - 500 zł (raczej z naciskiem 400 - 500 zł). Nie dalej jak kilka dni temu widziałem maskę naszego klienta pomalowaną przez lakiernika za 250 zł (materiały + robocizna). Napiszę tak: gdybym miał jeździć kilka lat tym autem i codziennie irytować się patrząc na efekt malowania to wolałbym dołożyć drugie tyle i oddać element w solidne ręce. Słabo to wyglądało.

Wiadomo, czasami dochodzi jeszcze walka ze rdzą, szpachlowanie. Ale przy kwocie 5000 zł mówi się raczej o malowaniu całego auta. U ciebie nie jest to konieczne, tzn. ze zdjęć wynika ze góra jest ok. Podwozie, progi etc. to wiadomo, konieczność.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
2024-04-01 05:51
  
 
 2015-09-22 11:47:10

Cytat:
Niska cena = hobbysta amator/emeryt. Kazda inna opcja - wysoka cena.



Lubię to.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-09-22 11:20:06

Weźmy ten temat od strony blacharza/lakiernika.

Bierzemy auto, ktore wymaga bardzo duzo pracy i dodatkowo zablokuje warsztat/stanowisko/pracowników i za naprawe ktorego niemozemy krzyknac jakiejs mega ceny.

Albo - w tym samym czasie zrobimy 5 innych aut gdzie wymiana błotnika oznacza nie wiecej jak odkrecenie i przykrecenie 5 wkretów, gdzie czesci zamienne dostepne sa na kazdym kroku i pasuja od strzała.

I co robi blacharz/lakiernik - upewnia sie, ze taki pochłaniacz czasu nie zawita do warsztatu dajac zaporową cenę.

Niska cena = hobbysta amator/emeryt. Kazda inna opcja - wysoka cena.

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2015-09-22 10:41:06

To za co ten magik chciał 5 tys PLN???

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-06-02 20:59
  
 
 2015-09-22 09:48:19



morphio, miałem własnie taki plan. Wyremontować blacharkę na tyle żeby nie zgniła zupełnie odraz, dopracować mechanikę, lekko podbajerować i śmigac
2020-07-14 08:53
  
 
 2015-09-21 22:57:03

ładna siudemeczka
i tak jak andrzej piszesz, progi z podłogą do roboty i dziękuję co ciekawe - nie poobijana, zazwyczaj, prawie każda ma wgniota na którymś z błotników mechanikę ogarnąć i fiu
2024-06-12 23:09
  
 
 2015-09-21 21:38:00

Cytat:
2015-09-21 21:33:30, BigRomek pisze:
Co masz na myśli? Czas, koszty, rodzaj auta na codzienny użytek czy umiejętności remontującego?


albo rozbebeszasz auto i robisz porządnie element po elemencie albo napinasz się bo auto będzie potrzebne na jutro i robisz po łebkach tylko żeby jeździło.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-06-02 20:59
  
 
 2015-09-21 21:33:30

Cytat:
2015-09-21 21:25:39, andrzej_krakow pisze:
Natomiast jednoczesne remontowanie auta i używanie go do codziennego użytku to jak dla mnie poroniony pomysł.



Co masz na myśli? Czas, koszty, rodzaj auta na codzienny użytek czy umiejętności remontującego?
2020-07-14 08:53
  
 
 2015-09-21 21:25:39

W/g zdjęć źle nie jest. Na Twoim miejscu dałbym do wyspawania podłogę i progi + podłożnice itp. Reszta wygląda względnie OK i może poczekać. Tutaj w max. 1500 - 2000 PLN się zmieścisz. Na razie to wystarczy i zajął się mechaniką. To możesz zrobić samemu.
Natomiast jednoczesne remontowanie auta i używanie go do codziennego użytku to jak dla mnie poroniony pomysł.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-06-02 20:59
  
 
 2015-09-21 21:08:29

Czekaj, czekaj.. Ha! mam nawet zassaną takową książkę i do 2015

Podejrzewam, że jest dużo racji w tym co mówisz. Nawet i spawarkę bym może i miał skąd pożyczyć tylko że elektrodową (nie wiem czy dobra do spawania aut). Obawiam się tylko, że unieruchomię auto na długie tygodnie a jest mi ono potrzebne na dojazdy do pracy No i wiesz, dobrze było by żeby ktoś podpowiedział co i w jaki sposób wycinać czy czego nie

Chyba na poważnie trzeba rozglądać się za czymś w pobliżu na tyle dużego by grzebać przy aucie..
2020-07-14 08:53
  
 
 2015-09-21 20:51:37

Proponuję rozglądnąć się za książką z 2105. Zdecydowanie więcej i lepiej jest opisane. Dostępna jest na internetach w formie elektronicznej.

Panie co by miało odpaść, Szokolada rzuci okiem na spawy i powie np: Zwiększ prąd zmniejsz posów. Ty tak zrobisz i będzie grało. Może nie uzyskasz efektów rewelacyjnych ale wiedza nabyta nie ucieknie a jest dużo warta. Ale co będę doradzał jak sam jeszcze się nie wziąłem za blacharkę u siebie. Jednak mam mocne postanowienie, że sam to ogarnę, co nie będę wiedział to się dopytam i będzie grało.
Polecam


Aaaaa, bo jeszcze jedno, będziesz musiał zrewidować stwierdzenie "stosunkowo tani" jeśli masz konkretne plany co do samochodu

[ wiadomość edytowana przez: kamikadzedriver dnia 2015-09-21 20:59:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: kamikadzedriver dnia 2015-09-21 21:00:13 ]
2019-05-04 12:32
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 9 10 11
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM