2009-09-24 14:59:58
->
seba1_kuna1
Wystarczy że przełączysz na benzynę i już będziesz jeździł taniej
A tak poważnie. Czasem zdarza się że gazownik źle wyreguluje zawór przepływu gazu. Możesz to zrobić samemu. Ja zrobiłem tak:
Narysowałem na zaworku kreskę jakimś nożykiem, a potem skręciłem jak najmocniej w prawo, ale tak żeby silnik trochę się wkręcał na obroty. Zapisałem na której godzinie według tarczy zegarowej znajdowała się kreska - na trzeciej. W czasie jazdy przyspieszenia nie było, a na trasie maksymalna prędkość wynosiła około 130-140km/h. Później stopniowo odkręcałem zaworek, co jedną godzinę. Napiszę teraz co się działo po kolejnych odkręceniach:
- godzina 3 - silnik bardzo słaby, spalanie 13l
- godzina 2 - silnik o wiele mocniejszy, spalanie 11l
- godzina 1 - silnik wyraźnie mocniejszy, spalanie 10l
- godzina 12 - silnik mocniejszy, spalanie 12l
- godzina 11 - silnik trochę mocniejszy, spalanie 16l
- godzina 10 - silnik minimalnie mocniejszy, spalanie 22l
- godzina 9 - moc silnika bez zmian, spalanie 30l
Po sporządzeniu takiej tabelki wybrałem optimum, którym jest ustawienie na godzinie 1 według tarczy zegarowej. Samochód pali poniżej 10l jak jadę zgodnie z przepisami (50kmh) i od razu wrzucam luz gdy w oddali zobaczę czerwone światło. Podczas normalnej jazdy z rozpędzaniem do 70-80kmh spala 12, a gdy głęboko wciskam gaz i doprowadzam obrotomierz do pionu, potrafi spalić nawet 15l.
Aha i jeszcze coś - trzeba też pamiętać żeby nie odkręcać za bardzo pokrętła wolnych obrotów na reduktorze, bo wtedy mieszanka będzie zbyt bogata też na niskich obrotach i małym gazie, więc też spalanie będzie duże.