Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zmiana z 1.6 na 1.8. Podsumowanie tego co na forum. - Strona 2.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2018-03-29 22:40:27

Wielkie dzięki! To upraszcza mi sprawę. W takim razie nie rozumiem po co tyle na forum mówi się że po zmianie przepływki RKC na tą z Mondeo 2.0 trzeba przełożyć tylko obudowę, a przełożyć starą elektronikę z RKC.

Czyli wychodzi na to że lansowna na forum teoria o przekładce wałków rozrządu od Mondka, przepustnicy i PRZEPŁYWKI jest nie do końca prawdziwa. Przepływki w RKC nie trzeba zmieniać, jest taka sama, elektronika też. Wałki są inne i przepustnica. To je trzeba tylko zmienić.

Czyli szukam kompa bez immo od 1.8 RKC albo Mondeo 2.0 .

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM! Żeby wam Escorty jeździły bezawaryjnie.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-29 20:36:27

przepływka od RKC i mondeo 2.0 jest taka sama i jakieś zamienianie elektroniki to głupota...

czy to będzie komp od rkc czy mondeo 2.0, na obu będzie chodził dobrze

-----------------
POZDRAWIAM;)

escort revolution
2019-07-14 10:42
  
 
 2018-03-29 00:28:41

Trzpień rozpiłowałem pilnikiem. Blachę też przełożyłem, jeszcze ją dodatkowo musiałem podpiłować w jednym miejscu o kilka mm bo wadziła o pewną wypustkę w przepustnicy od Mondeo.

Niestety komputer bez immo który udało mi się dorwać nie działa w moim samochodzie. Po podpięciu go nie słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Może to jednak jakiś rodzaj immo albo coś, nie mam pojęcia. Silnik się krztusi, telepie się ale nie odpali. W związku z tym mam pytanie. Skoro mam już przepływkę od Mondeo, przepustnicę od Mondeo, jak tylko dorwę to będę miał i wałki od Mondeo, więc może już warto poszukać kompa od Mondeo Mk2 2.0? Przełożyć elektronikę przepływki na tą która była w niej oryginalnie od Mondka i zapiąć tego kompa. Co myślicie? Lepiej nie musi być, żeby gorzej tylko nie było. A zawsze to większy wybór w sterownikach.

I JESZCZE WAŻNE PYTANIE. Jak wiadomo kupiłem tą przepływkę od Mondeo i założyłem. Ale dzisiaj się jej przyjrzałem bliżej i tak się składa że jest identyczna co ta z 1.8 RKC. Mówi się wszędzie żeby założyć obudowę od MDO 2.0 i przełożyć kostkę z elektroniką od 1.8. A tym czasem okazało się u mnie że obudowa jest identyczna i ta sama szerokość. Elektronika też, ma te same numery co w RKC i taką samą długość drucików, dłuższe niż w 1.6. Różni się jedynie szczególikami budowy (tu jest inny dołek w plastiku, tam inny, torksy do mocowania są czarne a nie metaliczne itd.) i numerem który jest odlany POD numerem "głównym" ale podejrzewam że to jakieś oznaczenie taśmy produkcyjnej albo czegoś podobnego bo nie udało mi się znaleźć nigdzie w internecie tej elektryki z takim samym tym numerem (podobnie kiedyś miałem z czujnikiem położenia przepustnicy, każdy miał inny ten "dodatkowy" numer). Rodzi się pytanie, czy na pewno jest sens do RKC przekładać obudowę przepływki od MDO 2.0 i jeszcze podmieniać elektronikę na tą z 1.8 skoro I TO I TO jest identyczne w obu autach?

Są cztery opcje, albo nikt wcześniej nie zauważył że są takie same i niepotrzebnie ludzie kombinują (w co wątpię), albo ktoś już wcześniej przełożył u mnie SAMĄ przepływkę od MDO 2.0 (w co tez wątpię, bo po co), albo po prostu przepływka którą kupiłem jest tak na prawdę od 1.8 a nie 2.0 i sprzedawca mnie wykiwał. Ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobne, mógł wyjść z założenia że posiadacza RKC szukającego przepływomierza w Polsce se świecą szukać więc napisał że to od bardziej popularnego Mondeo 2.0. Ale że za 60zł by mu się chciało...

Miał ktoś kiedyś tak jak ja obie przepływki w ręce i może mi potwierdzić że różnią się szerokością i elektroniką? Na Allegro nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi, przeciwnie, jedni piszą że przepływka pasuje do Mondeo 1.8 i 2.0, inni że do 1.6 i 1.8, znalazłem nawet jedną przepływkę identyczną z tą którą miałem w 1.6 (baaaardzo wąziutką) niby dedykowaną do 1.8 RKC.

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-03-29 01:32:39 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-26 23:12:27

o półksiężycu pisałem na poprzedniej stronie, ale o tym że trzpienie są różnej średnicy zapomniałem. w 2.0 trzpień przy samej przepustnicy ma wymiar 10mm, dalej ma 9mm natomiast w 1.8 to jest 9mm i 8mm. najlepiej jest rozwiercić trzpień wiertłem 9mm a później do połowy od strony przepustnicy poszerzyć otwór do 10mm. dodatkowo trzeba przełożyć też blachę mocowania linki bo są różne.

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-03-26 04:29:13

Przepraszam za nie edytownie postów. Zapomniałem o tej opcji.

Zapomniałem napisać o tym po przekładce więc napiszę teraz. Przepustnica od MDO Mk2 2.0 nie pasi bez zmian. Trzeba przełożyć mechanizm sterujący przepustnicą na ten od 1.8. Konkretnie ten plastikowy element (półksiężyc) na którym jest linka, reszta zostaje. W MDO półksiężyc jest dużo większy. W sumie nie próbowałem jak się silnik będzie zachowywał na tym półksiężycu ale po zmianie na ten od 1.8 było OK. Trochę jest z tym roboty, brakuje trzeciej ręki, są sprężynki itd. Kłopot pojawia się w momencie przekładki samego plastiku od linki. Trzpień na którym on siedzi w przepustnicy od MDO jest szerszy (ciekawe po co?!) przez co półksiężyc od 1.8 nie pasuje bo ma w sobie za mały otwór. Najpierw wbiłem go na siłę ale wtedy cała maszyneria pracowała z wielkim wysiłkiem, po prostu było za ciasno i jak się ustawiło motylek przepustnicy tak zostawał . Musiałem ten trzpień podpiłować. Do czasu próbowałem to regulować dokręceniem nakrętek na tym całym ustrojstwie ale ostatecznie postanowiłem że lepiej żeby nakrętki były zakręcone mocno a dziura na trzpień w półksiężycu odpowiednio dopasowana.

Elektronikę przepływki przełoży każdy nawet na parkingu pod Tesco przed zakupami.

Ps. Wszelkie zdjęcia różnic w poszczególnych częściach dodam na koniec jak juz wszystko ogarnę.


-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-03-26 13:11:34 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-24 02:01:31

Przepustnica i przepływka doszła z opóźnieniem ale już włożona do auta i wszystko gra. Sam nie wiem czy jest wzrost mocy. Nie wiem, może jestem mało spostrzegawczy ale pewnie ciężko wyczuć przyrost mocy poniżej 5KM a pewnie więcej taki zabieg nie dał. Po zmianie przepustnicy na tą od 1.8 było czuć różnicę, nie że niebo a ziemia ale wyraźnie był mocniejszy. A dzisiaj po zmianie przepustnicy i przepływki z MDO 2.0 (oczywiście samej elektroniki przepływki) nie poczułem różnicy. Jedyna różnica której jestem pewien to to że po wciśnięciu gazu do dechy na jedynce bardziej szarpie, więc może jakieś pół konia od tego przybyło. A może po prostu żywiej reaguje na gaz. W każdym razie gorzej nie jest. Dziś go hamowałem u znajomego od przekładki silnika i wyszło 119KM. I to na kompie 1.6. Czyli będzie tylko lepiej. Po przekłądce kompa, regulacji gazu, kolektora od 1.8 może uda mi się dobic do 125....a że apetyt rośnie w miarę żarcia więc szukam wałków Od Mondeo Mk2 2.0 i będę przerabiał wydech na szerszy. Słyszałem że ludzie robili z tego silnika ponad 130KM. Na Allegro nima. Ktoś coś?

Komputer od WhiteGarbiego jest już w drodze, ciesze się jak dziecko . Może po jego zmianie będzie odczuwalny skok jak po zmianie przepływki z 1.6 na 1.8.

Ps. Lakiernik umówiony na maj. Pewnie będzie lakierowany na czysto czarny z wartwą bezbarwnego, będzie ładnie kontrastował z jasną skórą. A potem garaż i zasłużona emerytura.


-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-03-24 02:49:13 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-22 13:00:26

Mam nadzieję że jeszcze w to lato sobie zdążę pojeździć bez dachu .

Tak z innej beczki. Ma ktoś może paletę kolorów Escorta? Obecnie mam "czarny popiołowy perłowy". Nikt nie umie odpowiednio dobrać tego koloru, a pare elementów przez te lata już malowałem i zawsze jest ciutka różnicy. Dla tego chciałem go przerobić na perłowy ale już czysto czarny żeby w razie czego łatwiej go było dobrać. Jeżeli był taki kolor w palecie Escorta to fajnie byłoby go mieć na aucie.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-22 12:46:11

Wiedząc jak w praktyce jest z blacharzami i lakiernikami to raczej 3 miesiące sobie zarezerwuj

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2018-03-22 09:52:41

Wielkie dzieki! Na privie sie doagadamy. A walki przeloze walki ale pewnie gdzies na lato. Na razie Essiego czeka blacharka i lakierowanie calosciowe, wiec auto i tak bedzie stalo z miesiac u lakiernika.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-03-22 08:41:02

kompa do 1,8 bez immo ci podeślę na testy - daj adres na priva

a znaczącą różnicę zobaczyłbyś po wymianie wałków rozrządu na te z 2.0
2019-12-02 16:51
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM