Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Rozrząd - Blokujący się silnik - Strona 3

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2012-02-08 10:05:52

Zdejmując dekiel zaworów nic się nie dowie...
A żeby sprawdzić kompresję pasek musi być załorzony bo jak inaczej, więc może zrobi tak jak myślę, że założy pasek i spróbuje odpalić - bo naprawdę nie ma sensu zrzucać głowicy bez sprawdzenia tego. Przez otwory wtrysków sprawdza się właśnie kompresję
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-07 23:43:17

Cytat:
2012-02-07 22:47:31, Pele19m pisze:
W tych silnikach pasek potrafi się zerwać sam z siebie Miałem mk4 i dwa razy zerwał się pasek, w obu wypadkach na pasku było przejechane ok 80 tyś, w obu wypadkach auto było na wolnych obrotach i stało przed garażem, w obu wypadkach został założony nowy pasek i tak auto jeździło do końca W zeszłą zimę w moim mk7 przeskoczył o dwa zęby pasek, który wcześniej ścierał się bokiem z powodu źle założonej rolki - przebieg 40tyś. Stało się to podczas wjeżdżania do garażu - motor nie zgasnął, ale pracował nierówno. Założyłem pasek, nic nie blokowało, ale po odpaleniu auto chodziło na 3 gary, zrzuciłem głowicę - 1 zawór zgięty (wydechowy), koszta naprawy: uszczelka chyba 60zł szpilki 80zł uszczelniacze zaworów 20zł zawór 20zł pasek kupiłem tylko jeden i jeden napinacz - 150zł pompa wody przy okazji 200zł (skf) płyn do chłodnicy 60zł czyli ok. 600zł nie licząc robocizny - bo robiłem sam, przy czym miałem szczęście, że uszkodzenia były niewielkie. Wysoce wątpliwe jest zerwanie się paska przy odpalaniu, chyba, że na hol, albo mechanik "testował" auto. Kiepsko to widzę ze względu na fakt, że kręciliście rozrusznikiem i nie wiadomo co mechanik robił wcześniej. Jeśli faktycznie pasek strzelił przy odpalaniu z rozrusznika to straty będą żadne, ale zamiast zdejmować głowicę najpiew było trzeba założyć pasek i sprawdzić czy coś gdzieś się blokuje



Mechanik ma nie zdejmowac glowicy tylko pokrywe zaworów i coś tam jeszcze (Już dokładnie nie pamiętam ) Mówił, że nie ma sensu w chwili obecnej zdejmowac głowicy. Początkowo ma sprawdzic zarowy i wsystko pod pokrywą zaworów, później kompresję i jeszcze miał coś robic przez otwory od wtryskiwaczy. I mam nadzieje, że w silniku nic się nie stało. Że to tylko pasek
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-07 22:47:31

W tych silnikach pasek potrafi się zerwać sam z siebie

Miałem mk4 i dwa razy zerwał się pasek, w obu wypadkach na pasku było przejechane ok 80 tyś, w obu wypadkach auto było na wolnych obrotach i stało przed garażem, w obu wypadkach został założony nowy pasek i tak auto jeździło do końca

W zeszłą zimę w moim mk7 przeskoczył o dwa zęby pasek, który wcześniej ścierał się bokiem z powodu źle założonej rolki - przebieg 40tyś. Stało się to podczas wjeżdżania do garażu - motor nie zgasnął, ale pracował nierówno. Założyłem pasek, nic nie blokowało, ale po odpaleniu auto chodziło na 3 gary, zrzuciłem głowicę - 1 zawór zgięty (wydechowy), koszta naprawy:
uszczelka chyba 60zł
szpilki 80zł
uszczelniacze zaworów 20zł
zawór 20zł
pasek kupiłem tylko jeden i jeden napinacz - 150zł
pompa wody przy okazji 200zł (skf)
płyn do chłodnicy 60zł

czyli ok. 600zł nie licząc robocizny - bo robiłem sam, przy czym miałem szczęście, że uszkodzenia były niewielkie.

Wysoce wątpliwe jest zerwanie się paska przy odpalaniu, chyba, że na hol, albo mechanik "testował" auto. Kiepsko to widzę ze względu na fakt, że kręciliście rozrusznikiem i nie wiadomo co mechanik robił wcześniej. Jeśli faktycznie pasek strzelił przy odpalaniu z rozrusznika to straty będą żadne, ale zamiast zdejmować głowicę najpiew było trzeba założyć pasek i sprawdzić czy coś gdzieś się blokuje
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-07 21:51:04

Jutro jedzie na holu do jednego z lepszych mechaników w Płocku. Koszt sprawdzenia zaworów i głowicy 50-80zł. Po tej czynności będę wiedział ile to wszystko będzie kosztowało. Sam mi powiedział, że nie warto od razu skreślac autka i oddawac go na złom, ponieważ może w silniku nic sie nie stało. A na taką cenę za diagnozę można sobie pozwolic

Cytat:
2012-02-07 21:44:30, Kleszczak pisze:
tobie się nie zerwał.



No nigdy nie miałem probemu z autkiem. Ten jeden raz skusiłem się na mechanika i szczerze żałuję. Mogłem poczekac aż mrozy ustąpią i zrobic to samemu (Wymienic ten napinacz linki sprzęgła). Ciekawi mnie czy gdybym nie wstawił auta na warsztat, to czy też coś takiego by mi się przytrafiło. Wtedy bynajmniej miał bym pewnośc co do okoliczności zerwania paska

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-07 21:55:46 ]
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-07 21:44:30

tobie się nie zerwał.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2012-02-07 21:37:40

Odkąd Essiego mam nie wymieniałem w nim rozrządu, więc pewnie to troche mojej winy Ale musicie mnie zrozumiec, ponieważ jestem zwykłym studentem A kasa z nieba nie leci
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-07 17:56:53

Ile na tym rozrządzie miałeś przejechane? Czy to jakaś tajemnica jest?
2013-11-24 16:30
  
 
 2012-02-06 22:41:54

Cytat:
2012-02-06 22:11:02, fiolek992 pisze:
Wymontowalismy rozrusznik, wrzucilismy 5-ty bieg. Leciutko popychając autko, przeskoczyło na biegu 2 razy a za trzecim stanęło dęba



Wystarczy że tak było zrobione, zawór z tłokiem nie lubią bliskich spotkań i pewnie dlatego stanęło dęba = kosztowny remont. Dwa razy widziałem silnik z zerwanym paskiem rozrządu, pierwszy przypadek to pękł podczas pchania, rozrusznik jeszcze kręcił, z silnika wydobywały się uderzenia, jakieś stuki itp. Drugie raz to już z większą prędkością, silnik był już rozebrany, widok zaworów nie do opisania, w ogóle wszystko rozwalone Gość mówił że nic się nie dało zrobić bo silnik zablokowało.
2017-11-18 12:01
  
 
 2012-02-06 22:11:02

Jak wstawiałem na warsztat to autko normalnie odpalało. Po tym jak go tam zostawiłem nie odpalałem go z pychu. Ani razu nie był tak odpalany. Przed holowaniem odpaliłem go normalnie rozrusznikiem i poczekałem aż autko się nagrzeje, aby miec ciepło podczas "ciągnięcia" go do warsztatu.
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-06 22:00:05

Cytat:
2012-02-06 21:48:08, fiolek992 pisze:
A powiedzcie mi czy mógł pęknąc tylko od próby odpalenia ? Czy to możliwe, że przez sam rozrusznik (Czyli jego kręcenie) mógł się zerwac pasek ? Skoro wczesniej nic na to nie wskazywało ? Autko dobrze jeździło i normalnie odpalało ?


Mógł, ale to naprawdę nie fart i wiele wiele kilometrów po terminie wymiany paska. Wymieniałeś na czas? Nowy był? A silnik pewnie na złom skoro jeszcze go pchaliście i zapalałeś. Przyjechałeś na kołach do mechanika to masz taki samochód odebrać i tyle! Co to za mechanik że nie poznał że pasek jest zerwany przy zapalaniu. Przecież to słychać. Aż mi ciśnienie podniosło jak dowiaduje się jakie partacze są w tym kraju.
2017-11-18 12:01
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM